Gå til innhold

Om voldtekten på Martins:bombe med signalementet

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Dette er min virkelighet, du har en annen. "

Men da må vi kanskje tenke over at det er den virkeligheten folk referer til når de skriver slike innlegg.

Jeg kjenner meg godt igjen i episodene Violsa beskriver, selv om jeg ikke er utpreget rasist. Jeg har utenlandske venner, bekjente og kolleger jeg har akkurat samme forhold til som innenlandske (i mangel av et bedre ord). Eller mennesker med forskjellig etnisk opprinnelse? Uansett - du skjønner hva jeg mener :)

Men; dessverre er det slik at vi daglig blir plaget og trakassert av utenlandske menn, som faktisk ikke vet å gi seg. Og det er et problem! Et problem som gir seg utslag i innlegg som dette...

Godt skrevet.

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• Hansi25

15

• Mrs. Wallace

14

• DarkPink

13

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

"Dette er min virkelighet, du har en annen. "

Men da må vi kanskje tenke over at det er den virkeligheten folk referer til når de skriver slike innlegg.

Jeg kjenner meg godt igjen i episodene Violsa beskriver, selv om jeg ikke er utpreget rasist. Jeg har utenlandske venner, bekjente og kolleger jeg har akkurat samme forhold til som innenlandske (i mangel av et bedre ord). Eller mennesker med forskjellig etnisk opprinnelse? Uansett - du skjønner hva jeg mener :)

Men; dessverre er det slik at vi daglig blir plaget og trakassert av utenlandske menn, som faktisk ikke vet å gi seg. Og det er et problem! Et problem som gir seg utslag i innlegg som dette...

Nettopp!

Mary Poppins
Skrevet

"Bombe med signalementet".

Jeg synes ikke det er noe bombe??

Det er ikke til å stikke under en stol at en del innvandrere med afrikansk eller muslimsk bakgrunn har et veldig annerledels syn på kvinner, noe som igjen kan føre til at deres syn på voldtekt er mindre alvorlig enn våres.

Jeg har opplevd flere episoder som har vært ubehagelige og da har det uten unntakk vært innvandrere innblandet og aldri nordmenn. Jada fulle nordmenn kan bli ufyrslige de også men jeg blir aldri redd dem. Jeg ville f.eks ALDRI satt meg i en taxi med en afrikaner, og det er en grunn til det.

For ordens skyld, jeg skjærer ikke alle innvandrere over en kam (selv om jeg sikkert kommer til å få høre det nå), men dette handler om å ta forhåndregler.

Skrevet

Er det fallende kremtuber og flagrende kvinnfolk du finner forstyrrende ved layouten?

Jeg har, som mange andre, gått over til Mozilla Firefox og de nevnte elementer er en saga blott!

Neida. Bruker selvsagt Opera jeg og den er fabu. Hold dere unna explorer folkens!!!

Sitter på laptop somregel og er litt lav oppløsning, så den ruta med trådene er altfor liten. Den refresher seg ikke selv. Så jeg trykker på svar til meg, leser svarene, så vil jeg lese tråden, så må jeg lete etter en svarrekke. Burde være litt bedre løsning på det hele.

Også er det for mange scrollbars. Jeg bruker mushjul somregel og scroller meg i hjel her.

Grumpf.

Gjest Morsk
Skrevet

Har du enda ikke lært at å diskutere noe som helst med en sannhetsforvalter som morsk i beste fall er underholdende meningsløst? :-)

"................................................"

Alle kjenner vel din forkjærlighet og dyrking av det meningsløse, og tilsvarende avsky ovenfor alle som har en mening.

Fint at du herved bekrefter at det også er årsaken til at du ikke kvier deg for til stadighet å skrive lange tirader med ordskavlder til meg.

Skrevet

Neida. Bruker selvsagt Opera jeg og den er fabu. Hold dere unna explorer folkens!!!

Sitter på laptop somregel og er litt lav oppløsning, så den ruta med trådene er altfor liten. Den refresher seg ikke selv. Så jeg trykker på svar til meg, leser svarene, så vil jeg lese tråden, så må jeg lete etter en svarrekke. Burde være litt bedre løsning på det hele.

Også er det for mange scrollbars. Jeg bruker mushjul somregel og scroller meg i hjel her.

Grumpf.

Hun CLA reklamedamen i bikini kan flagre foran skjermen min så mye hun vil forresten :)

Skrevet

Alle kjenner vel din forkjærlighet og dyrking av det meningsløse, og tilsvarende avsky ovenfor alle som har en mening.

Fint at du herved bekrefter at det også er årsaken til at du ikke kvier deg for til stadighet å skrive lange tirader med ordskavlder til meg.

*Gjesp*

Har du husket å lete toalettskålen etter kommunister i dag da, "einstein"? Viktig å passe seg for Den Røde Fare - man kan aldri bli for ekstremistisk.

"......................................."

Skrevet

Grumpf.

Selvfølgelig er det ingen automatisk reload. Det er en uting, og ville blitt veldig grisete med den løsningen DOL bruker.

".............................................."

Skrevet

Men hvis du bor i en by som ikke har noen (evt. ulovlig)innvandrer/asylsøker-getto - hvordan kan du da uttale deg om tilstander du overhodet ikke kjenner til?

"............................................."

Det kan jeg ikke, jeg uttaler meg om en annen side av samme sak: muslimer som gruppe.

Gjest Morsk
Skrevet

*Gjesp*

Har du husket å lete toalettskålen etter kommunister i dag da, "einstein"? Viktig å passe seg for Den Røde Fare - man kan aldri bli for ekstremistisk.

"......................................."

LOL Og du? funnet noe skjult "white-power" propaganda skjult i en eller annet kakeoppskrift eller bleiediskusjon på foreldreforum i dag?

Skrevet

LOL Og du? funnet noe skjult "white-power" propaganda skjult i en eller annet kakeoppskrift eller bleiediskusjon på foreldreforum i dag?

*Gjesp*

"....................................."

Skrevet

"Det er mange, mange voldtekter som ikke blir anmeldt. Og de fleste av disse er nok begått av etniske nordmenn."

Har du noe belegg for den påstanden? Hvorfor skal det være slik at blant _anmeldte_ voldtekter, så begås majoriteten av etnisk ikke-nordiske, mens blant de som ikke blir anmeldt, nei DER er det for det meste nordmenn? Jeg kan garantere at det blir vanskelig å finne noe som helst belegg for den påstanden. Etnisk nordisk voldar de også, men blant mange av de fremmede kulturene så er voldtekt av koner og familiemedlemmer lovlig, og dermed _selvfølgelig_ mer utbredt.

"I tillegg kan du skrive et innlegg som sier: "I følge statistikken så begår mange flyktninger voldtekter. Hvordan tror du vi kan hjelpe de?"

Aha. Så, vi har en situasjon med mange flyktninger som ikke får den hjelpen de trenger, og som blir livsdfarlige og mistilpassede individer i samfunnet vårt. Og så skal _første fokus_ være på hvordan vi skal hjelpe DEM, og ikke hvordan vi skal beskytte de som bor her fra før mot disse? Ærlig talt.

"Det er feigt."

Det er feigt å syte om rasisme hver gang noen påpeker åpenbare fakta.

Jeg er fullstendig uenig med deg her, Prozak.

Gjest Morsk
Skrevet

*Gjesp*

"....................................."

Ja, du er gørr kjedelig.

Skrevet

Det kan jeg ikke, jeg uttaler meg om en annen side av samme sak: muslimer som gruppe.

Men poenget er jo at muslimer både er én gruppe, og mange forskjellige grupper. Akkurat som skandinaver er én gruppe, med en del fellestrekk, og mange veldig forskjellige grupper.

"..........................................."

Skrevet

Men tenk nå: Hvis f.eks en ung jente opplever dette tilstrekkelig ofte, er det da rart at hun blir skeptisk? Da ender det med at hun helt ignorerer og overser alle mørkhudede i slike sammenhenger, og så blir hun av enkelte stemplet som rasist.

Som jeg har nevnt før, i denne sammenhengen: Jeg har havnet i bråk et par håndfuller ganger på byen, og hver eneste gang (uten unntak) har det vært en eller flere pakistanere, tyrkere, serbere. Det er _klart_ jeg har et ekstra øye åpent når jeg går på byen - noe annet ville vært idiotisk.

"................................................."

Jupp. Samme her. Og man har ikke en kjangs. Nordmenn har ikke den gjengmentaliteten. Hvis man kommer i bråk med en nordman kommer det muligens en kompis bort og skal hjelpe, men aldri en hel gjeng. Kommer man i bråk med en asiat f.eks er det 20 stykker der iløpet av 20 min.

Er ikke rart vaktene på Martins klikka litt med baltrær på en bil for en stund siden. Må inrømme at det gossa meg kraftig.

Skrevet

Og, ikke minst: Er de som allerede bor i Norge like ansvarlig for at ustabile asylsøkere ikke skal voldta og drepe, som disse asylsøkerne selv?

"............................................"

"Og, ikke minst: Er de som allerede bor i Norge like ansvarlig for at ustabile asylsøkere ikke skal voldta og drepe, som disse asylsøkerne selv?"

Den norske stat (med sine innbyggere) er ansvarlig for ustabile mennesker som kan voldta og drepe.

Skrevet

Jeg er fullstendig uenig med deg her, Prozak.

Nøyaktig hva er du uenig i? Jeg har jo bare bedt deg utdype ting du sier.

Skrevet

Selvfølgelig er det ingen automatisk reload. Det er en uting, og ville blitt veldig grisete med den løsningen DOL bruker.

Nettop. Som er en dårlig løsning.

Skrevet

Jupp. Samme her. Og man har ikke en kjangs. Nordmenn har ikke den gjengmentaliteten. Hvis man kommer i bråk med en nordman kommer det muligens en kompis bort og skal hjelpe, men aldri en hel gjeng. Kommer man i bråk med en asiat f.eks er det 20 stykker der iløpet av 20 min.

Er ikke rart vaktene på Martins klikka litt med baltrær på en bil for en stund siden. Må inrømme at det gossa meg kraftig.

Det "gossa" ikke meg i det hele tatt. Vakter har overhodet, under ingen omstendighet, noen gyldig unnskyldning eller grunn til å gjøre slikt. I slike tilfeller bør de sparkes umiddelbart, og få lovforbud mot å arbeide som vakt for all fremtid.

Skrevet

Nettop. Som er en dårlig løsning.

Tull. Løsninger med automatisk reload på sidene er dårlige. Når du har postet et innlegg, sendes HTTP GET requesten og siden lastes inn på nytt, med oppdatert trådliste. Hva annet vil du ha? Noe annet går ikke an på web, uten å lage det hele i en java-applet e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...