Gå til innhold

Om voldtekten på Martins:bombe med signalementet

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Og, ikke minst: Er de som allerede bor i Norge like ansvarlig for at ustabile asylsøkere ikke skal voldta og drepe, som disse asylsøkerne selv?"

Den norske stat (med sine innbyggere) er ansvarlig for ustabile mennesker som kan voldta og drepe.

Så du mener at den enkelte nordmann - eller hvem som helst som har tillatelse til å oppholde seg i norge - selv er ansvarlig når UDI slipper inn en psykotisk ex-barnesoldat som dreper vedkommende på gaten? Jeg håper virkelig ikke du mener det.

"................................................"

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• Hansi25

15

• Mrs. Wallace

14

• DarkPink

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nøyaktig hva er du uenig i? Jeg har jo bare bedt deg utdype ting du sier.

".............................................."

Du uttrykte ganske klart hva du mener.

Selvfølgelig kan man ikke finne statistikk på mørketall. Det er derfor det heter mørketall.

Du virker uvillig til å se bak en handling og se at noen trenger hjelp. Selvfølgelig har vi ansvaret for å hjelpe de, vi har tatt i mot de. Og det burde vi også fortsette med. Men vi må få bedre psykiatrisk helsevern i Norge, både for flyktninger og etniske norske. Hvis man er psykisk syk så forholder man seg dårlig til de sosiale reglene og lovene i et samfunn, enten det er hjemlandet eller ikke.

Jeg har ingen tro på at vi blir enige om dette, jeg mener det handler om grunnleggende menneskesyn. Sender vi de tilbake til dit de kom fra, så dytter vi bare problemet videre. Så blir en afrikansk/asiatisk jente voldtatt i stedet for en norsk. Den ene er ikke mer verdt enn den andre.

Skrevet

Alle kjenner vel din forkjærlighet og dyrking av det meningsløse, og tilsvarende avsky ovenfor alle som har en mening.

Fint at du herved bekrefter at det også er årsaken til at du ikke kvier deg for til stadighet å skrive lange tirader med ordskavlder til meg.

Det er viktig at du nå ikke går for langt.

Å avkreve prozzien en mening om annet enn hva som egner seg til å stappe opp i endetarmen, er en selvmotsigelse, og får alltid den gode prozzak til å gjespe...av en eller annen grunn.

Gjest Morsk
Skrevet

Å avkreve prozzien en mening om annet enn hva som egner seg til å stappe opp i endetarmen, er en selvmotsigelse, og får alltid den gode prozzak til å gjespe...av en eller annen grunn.

He he..kanskje starte en tråd om hva som er best av banan og agurk i rassen inne på seksualitetsforum, slik at ham løper dit som ei bikkje etter kotelettbeinet?

Skrevet

Du uttrykte ganske klart hva du mener.

Selvfølgelig kan man ikke finne statistikk på mørketall. Det er derfor det heter mørketall.

Du virker uvillig til å se bak en handling og se at noen trenger hjelp. Selvfølgelig har vi ansvaret for å hjelpe de, vi har tatt i mot de. Og det burde vi også fortsette med. Men vi må få bedre psykiatrisk helsevern i Norge, både for flyktninger og etniske norske. Hvis man er psykisk syk så forholder man seg dårlig til de sosiale reglene og lovene i et samfunn, enten det er hjemlandet eller ikke.

Jeg har ingen tro på at vi blir enige om dette, jeg mener det handler om grunnleggende menneskesyn. Sender vi de tilbake til dit de kom fra, så dytter vi bare problemet videre. Så blir en afrikansk/asiatisk jente voldtatt i stedet for en norsk. Den ene er ikke mer verdt enn den andre.

"Du uttrykte ganske klart hva du mener."

Tror du?

"Selvfølgelig kan man ikke finne statistikk på mørketall. Det er derfor det heter mørketall."

Og hvorfor påstå noe om det, da?

"Du virker uvillig til å se bak en handling og se at noen trenger hjelp. Selvfølgelig har vi ansvaret for å hjelpe de, vi har tatt i mot de."

Hvem har sagt at vi ikke har det? Hvem snakker om å kaste ut? Men er det viktigere å ta imot og hjelpe livsfarlige individer, hvis konsekvensen er at de ikke får hjelp og blir drapsmenn og voldtektsmenn i samfunnet? Er drap og voldtekt verdt det, når de alikevel ikke får den hjelpen de trenger?

"Og det burde vi også fortsette med. Men vi må få bedre psykiatrisk helsevern i Norge, både for flyktninger og etniske norske."

Nemlig. Men er vi da enig om at det systemet ikke fungerer? Hvis så - skal vi fortsatt ta inn flere, eller skal vi stoppe opp, få orden på systemet som kreves for å håndtere det, og så starte opp igjen? Ville ikke det vært rimelig logisk?

"Hvis man er psykisk syk så forholder man seg dårlig til de sosiale reglene og lovene i et samfunn, enten det er hjemlandet eller ikke."

De fleste som kommer til norge fra andre deler av verden er faktisk ikke psykisk syke. De guttene som voldtok jenta på martins er sannsynligvis ikke psykisk syke etter medisinske definisjoner.

"Jeg har ingen tro på at vi blir enige om dette, jeg mener det handler om grunnleggende menneskesyn. Sender vi de tilbake til dit de kom fra, så dytter vi bare problemet videre."

Det der blir nøyaktig det samme som å si at hvis en psykotisk narkoman kommer seg inn i stua di, så "sender du bare problemet videre" hvis du ringer politiet og får ham kastet ut. Den eneste forskjellen er at vedkommende sannsynligvis ville blitt sperret inne.

Den gangen du har noen i familie og/eller nær vennekrets som, helt uprovosert blir voldtatt og/eller drept av en som har blitt sluppet inn som asylsøker på tross av at det ikke fantes noe aparat som tok imot ham - da skal jeg spørre deg igjen om du fortsatt synes det er verdt det.

"Så blir en a rikansk/asiatisk jente voldtatt i stedet for en norsk. Den ene er ikke mer verdt enn den andre."

Ingen påstår det. Men har vi plikt til å ta på oss voldtekene og drapene, når vi likevel ikke gir vedkommende den psykiatriske hjelpen han trenger, og dermed ikke gjør noe som helst for å forhindre det?

Hvis vi ikke kan tilby ordentlig hjelp til psykotiske mordere og/eller voldtektsforbrytere, så er det en utilgivelig forbrytelse å ta dem inn til landet. Det er å være direkte ansvarlig for de vedkommende dreper.

Hvis du VET at en person er psykisk ustabil, og troende til å drepe og/eller voldta - synes du da virkelig at det er "like greit" å slippe vedkommende løs i oslos gater, som å ikke slippe vedkommende inn?

".........................................."

Skrevet

Hold deg til de "anonyme" trolleinnleggene dine på seksualitetsforum, og personforfølgelsene dine (stalkingen) her inne, du. På en eller annen måte er faktisk _det_ noe av det mer troverdige du noensinne har gjort her.

"............................................"

Skrevet

Hold deg til de "anonyme" trolleinnleggene dine på seksualitetsforum, og personforfølgelsene dine (stalkingen) her inne, du. På en eller annen måte er faktisk _det_ noe av det mer troverdige du noensinne har gjort her.

Den paranoiaen din er noe av det mer underholdende du har prestert.

Men før du lanserer slike "teorier" bør du først lage et passende plott, skjønner. Her bør inngå en vurdering av hva som skulle få meg til å tilskrive prozak under annet nikk enn mitt faste.

Kan det være dine skrivekunster som skulle få meg til å gjemme meg bort? Eller kanskje din brede kompetanse og kunnskapsbakgrunn? Muahahaha..

...

På den annen side..paranoianen din kler deg ganske bra :-)

Skrevet

He he..kanskje starte en tråd om hva som er best av banan og agurk i rassen inne på seksualitetsforum, slik at ham løper dit som ei bikkje etter kotelettbeinet?

hehe

Skrevet

Den paranoiaen din er noe av det mer underholdende du har prestert.

Men før du lanserer slike "teorier" bør du først lage et passende plott, skjønner. Her bør inngå en vurdering av hva som skulle få meg til å tilskrive prozak under annet nikk enn mitt faste.

Kan det være dine skrivekunster som skulle få meg til å gjemme meg bort? Eller kanskje din brede kompetanse og kunnskapsbakgrunn? Muahahaha..

...

På den annen side..paranoianen din kler deg ganske bra :-)

Selvfølgelig, grip(p)...selvfølgelig. Og det er _selvfølgelig_ bare noe jeg, og ingen andre, har diktet opp... Jada, jada. Sorry - jeg kan rett og slett ikke ta deg seriøst mer, på noen som helst måte :-)

Gjest Morsk
Skrevet

At noewn skulle være skrullete nok til å stalke deg, er nok desverre bare nok en våt drøm du har i tilegg til de nevnte analfikserte.

Skrevet

At noewn skulle være skrullete nok til å stalke deg, er nok desverre bare nok en våt drøm du har i tilegg til de nevnte analfikserte.

Selvfølgelig. La det ligge, ok? Jeg sparker ikke folk som ligger nede, og som må bruke et internetforum for å forsøke å overbevise seg selv om at de faktisk har en penis :-)

Skrevet

Selvfølgelig, grip(p)...selvfølgelig. Og det er _selvfølgelig_ bare noe jeg, og ingen andre, har diktet opp... Jada, jada. Sorry - jeg kan rett og slett ikke ta deg seriøst mer, på noen som helst måte :-)

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg ut av fantasier og paranoia.

Du får ta kontakt med webmaster og få undersøkt saken. Der har de jo også folk som kan hjelpe deg med plagene dine :-)

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg ut av fantasier og paranoia.

Du får ta kontakt med webmaster og få undersøkt saken. Der har de jo også folk som kan hjelpe deg med plagene dine :-)

:-)

"........................................"

Gjest Morsk
Skrevet

Selvfølgelig. La det ligge, ok? Jeg sparker ikke folk som ligger nede, og som må bruke et internetforum for å forsøke å overbevise seg selv om at de faktisk har en penis :-)

Ingen bekymre deg. Pikken har jeg full kontroll og nytte og gelde av, uten at jeg som deg må brukes mass energi på å finne ut hvilket støvsugermerke som gir den beste blowjobben

Skrevet

Ingen bekymre deg. Pikken har jeg full kontroll og nytte og gelde av, uten at jeg som deg må brukes mass energi på å finne ut hvilket støvsugermerke som gir den beste blowjobben

:-)

Du blir bare barnsligere og barnsligere. Helt unødvendig å kommentere :-)

"..........................................."

Skrevet

*lol*..den var dagens, spesielt når man tar hensyn til hvem som er forfatteren; prozak som jo lever ut hele sitt "seksualliv" i disse trådene, endeløst..måned etter måned :-))

Morsomt, prozzie..men pass på at du ikke begynner å gjespe, nå da :-)

Skrevet

*lol*..den var dagens, spesielt når man tar hensyn til hvem som er forfatteren; prozak som jo lever ut hele sitt "seksualliv" i disse trådene, endeløst..måned etter måned :-))

Morsomt, prozzie..men pass på at du ikke begynner å gjespe, nå da :-)

Dakal :-) *Vinke*

"........................................."

Skrevet

Dakal :-) *Vinke*

"........................................."

Det er alltid en glede å se hvor lite som skal til før "du går i svart"..og ender opp med gjesping eller et eller annet infantilt innslag.

Det tok en tre, fire innlegg denne gangen :-)

Skrevet

Gjesping er et sterkt sosialt signal.

Hvis du gjesper til en hund eller katt, signaliserer du at du er avslappet og ikke aggressiv. Derfor smitter det også, og katten eller hunden gjesper tilbake hvis de føler seg trygge. Prøv.

Dagens analyse av begreper.

Mrs. Wallace
Skrevet

"Men det er en viktig forskjell på å fremelske sine fordommer og å granske dem litt kritisk av og til - og kanskje til og med bli gledelig overrasket når man møter seg selv i døra."

Det er uhyre viktig, og en av de tingene som skiller "oss" og brunskjorter :-)

Amen til det - uansett hva man måtte mene om saken for øvrig. ;o)

Og bare så det er sagt: Jeg synes ikke vi skal dysse ned problemer pga misforstått snillisme - men jeg er opptatt av at det tas opp på skikkelig vis, og ikke utelukkende som bensin på fremmedfryktbålet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...