Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Amen til det - uansett hva man måtte mene om saken for øvrig. ;o) Og bare så det er sagt: Jeg synes ikke vi skal dysse ned problemer pga misforstått snillisme - men jeg er opptatt av at det tas opp på skikkelig vis, og ikke utelukkende som bensin på fremmedfryktbålet. "men jeg er opptatt av at det tas opp på skikkelig vis, og ikke utelukkende som bensin på fremmedfryktbålet." Akkurat _det_ kan vi vel neppe bli mer enige om. "............................................" 0 Siter
Hansi25 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Tull. Løsninger med automatisk reload på sidene er dårlige. Når du har postet et innlegg, sendes HTTP GET requesten og siden lastes inn på nytt, med oppdatert trådliste. Hva annet vil du ha? Noe annet går ikke an på web, uten å lage det hele i en java-applet e.l. "............................................." Det går dårlig grunnet trådkaoset her. For lite hovedvindu, osv osv. Gidder ikke gjenta meg selv. 0 Siter
Hansi25 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det "gossa" ikke meg i det hele tatt. Vakter har overhodet, under ingen omstendighet, noen gyldig unnskyldning eller grunn til å gjøre slikt. I slike tilfeller bør de sparkes umiddelbart, og få lovforbud mot å arbeide som vakt for all fremtid. ".............................................." Vell. Vær så politisk korrekt du vil. Syns det var fint at de faktisk fikk en respons etter å ha truet å drepe barna og ektefellene til vaktene, og fått mange vakter der til å slutte i jobben. Sier ikke at vi skal lage lynsjegrupper her til lands, men akkurat i dette tilfellet hadde jeg særs lite til overs for "ofrene". Og nei. Jeg gidder ikke å diskutere lynsjegrupper, ideologi, mobmentalitet om akkurat denne saken. 0 Siter
Hansi25 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Vell. Vær så politisk korrekt du vil. Syns det var fint at de faktisk fikk en respons etter å ha truet å drepe barna og ektefellene til vaktene, og fått mange vakter der til å slutte i jobben. Sier ikke at vi skal lage lynsjegrupper her til lands, men akkurat i dette tilfellet hadde jeg særs lite til overs for "ofrene". Og nei. Jeg gidder ikke å diskutere lynsjegrupper, ideologi, mobmentalitet om akkurat denne saken. Hvorfor er det ikke edit funksjon her? Ord som ofrene kom med på nyhetene etter overfallet "Vi skal ta dem. De er ti tjue, vi er seks hundre. Vi skal drepe dem" Skadefryd er deilige saker til tider. 0 Siter
Gjest redd mørkhudede Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Fy f.... så generaliserende og full av fordommer du er. Jepp - det samme gjelder hunder, jeg vet at ikke alle hunder biter men jeg er redd alle fordi noen biter. Jeg liker ikke hunder heller, og det er jo fordi jeg er redd dem. 0 Siter
bb71 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Men poenget er jo at muslimer både er én gruppe, og mange forskjellige grupper. Akkurat som skandinaver er én gruppe, med en del fellestrekk, og mange veldig forskjellige grupper. "..........................................." Og nordmenn er både en gruppe, og mange ulike grupper... Og tror du ikke at her i byen er alle ....inger, men her finnes både rånere, sosser, alkiser osv. Det er greit at man snakker om noen enkelte innen en større gruppe, ikke muslimer er slik og slik. 0 Siter
bb71 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Så du mener at den enkelte nordmann - eller hvem som helst som har tillatelse til å oppholde seg i norge - selv er ansvarlig når UDI slipper inn en psykotisk ex-barnesoldat som dreper vedkommende på gaten? Jeg håper virkelig ikke du mener det. "................................................" Jeg mente nok at Norge er ansvarlig for å sikre samfunnet for enhver som kan finne på å voldta å drepe. 0 Siter
Gjest arktandra Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Nei. Har i svært mange år også før dette skjedde vært skeptisk til endel ukultur hos muslimske menn. Så er nok ikke så enkelt. Dette har DOLere opplevd og skrevet om før. Det er jo rene "selvmord" å bli med en mørhudet hjem. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Og nordmenn er både en gruppe, og mange ulike grupper... Og tror du ikke at her i byen er alle ....inger, men her finnes både rånere, sosser, alkiser osv. Det er greit at man snakker om noen enkelte innen en større gruppe, ikke muslimer er slik og slik. "Og nordmenn er både en gruppe, og mange ulike grupper..." Som jeg sa. "Det er greit at man snakker om noen enkelte innen en større gruppe, ikke muslimer er slik og slik." Vel, det kommer an på. Enkelte ting er faktisk udiskutabelt, men det er langt fra alt som er relevant i alle sammenhenger. Men hvis vi snakke rom muslimer som en stor gruppe, så er det tull å si at vi ikke kan finne en del fellestrekk som er veldig vanlig innenfor denne gruppen (akkurat som vi kan det med andre store grupper). Det betyr ikke at hver eneste én er nøyaktig slik eller slik, ikke sant? ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det går dårlig grunnet trådkaoset her. For lite hovedvindu, osv osv. Gidder ikke gjenta meg selv. Det er sant. Men det er ikke den tekniske løsningen som er problemet - den er bra; Det er layouten på siden som er noe dritt. Og ikke nok med at DOL er omtrent 80% reklame - de er jaggu ikke alltid like selektive eller seriøse mht. hvilke produkter de reklamerer for heller. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Vell. Vær så politisk korrekt du vil. Syns det var fint at de faktisk fikk en respons etter å ha truet å drepe barna og ektefellene til vaktene, og fått mange vakter der til å slutte i jobben. Sier ikke at vi skal lage lynsjegrupper her til lands, men akkurat i dette tilfellet hadde jeg særs lite til overs for "ofrene". Og nei. Jeg gidder ikke å diskutere lynsjegrupper, ideologi, mobmentalitet om akkurat denne saken. "Vell. Vær så politisk korrekt du vil." Jeg er overhodet ikke PK. Jeg setter pris på at slike usakligheter holdes utenfor diskusjonen. "Syns det var fint at de faktisk fikk en respons etter å ha truet å drepe barna og ektefellene til vaktene, og fått mange vakter der til å slutte i jobben." Ah - jeg tror jeg misforsto saken/hendelsen. Der skjønner jeg selvfølgelig godt at det tiltet for en del av dem. Har du noen link til saken, forresten? Evt. husker du mer detaljert hva det hele gikk ut på? "............................................." 0 Siter
Hansi25 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 "Vell. Vær så politisk korrekt du vil." Jeg er overhodet ikke PK. Jeg setter pris på at slike usakligheter holdes utenfor diskusjonen. "Syns det var fint at de faktisk fikk en respons etter å ha truet å drepe barna og ektefellene til vaktene, og fått mange vakter der til å slutte i jobben." Ah - jeg tror jeg misforsto saken/hendelsen. Der skjønner jeg selvfølgelig godt at det tiltet for en del av dem. Har du noen link til saken, forresten? Evt. husker du mer detaljert hva det hele gikk ut på? "............................................." Hmmm. Har lett litt nå men fant ingenting om saken. Kansje de har rett i at overfall andre veien blir sensurert Saken dreide seg om en gjeng med vietnamesere som lagde bråk på Martins på en fredag og derfor ikke ble sluppet inn når de kom tilbake på Lørdag. Dette tålte de ikke. Husker ikke helt detaljene men tror vaktene måtte låse seg inne til politiet kom. Husker ikke helt hvordan det skjedde men vaktene organiserte seg og kom et par dager senere kjørende i to biler, sperret for en BMW med disse vietnameserne og dengte løs på bilen med baltrær. Tror ingen ble skadd. Sødern og RB har dårlig arkivsøking. Usikker på detaljene her. Husker mest en følelse av stor forståelse overfor vaktene. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jepp - det samme gjelder hunder, jeg vet at ikke alle hunder biter men jeg er redd alle fordi noen biter. Jeg liker ikke hunder heller, og det er jo fordi jeg er redd dem. God sammenligning. Gjør du det med vilje? 0 Siter
bb71 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Men poenget er jo at muslimer både er én gruppe, og mange forskjellige grupper. Akkurat som skandinaver er én gruppe, med en del fellestrekk, og mange veldig forskjellige grupper. "..........................................." Der er vi enige - og nok en gang å skrive "typisk muslimer" sier noe om en del muslimer men ikke muslimer generelt. Som om spanjoler somsier "typisk nordmenn" om sine naboer der nede skal være representativt for hva jeg gjør og hvordan jeg lever. 0 Siter
DarkPink Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Mmm...nei...skeptisk... "........................................." Hm? 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Hm? ? "....................................." 0 Siter
bb71 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 "Og nordmenn er både en gruppe, og mange ulike grupper..." Som jeg sa. "Det er greit at man snakker om noen enkelte innen en større gruppe, ikke muslimer er slik og slik." Vel, det kommer an på. Enkelte ting er faktisk udiskutabelt, men det er langt fra alt som er relevant i alle sammenhenger. Men hvis vi snakke rom muslimer som en stor gruppe, så er det tull å si at vi ikke kan finne en del fellestrekk som er veldig vanlig innenfor denne gruppen (akkurat som vi kan det med andre store grupper). Det betyr ikke at hver eneste én er nøyaktig slik eller slik, ikke sant? ".........................................." Men jeg står på mitt: det er feil å si at muslimer følger etter damer, er slibrige og voldtar. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Men jeg står på mitt: det er feil å si at muslimer følger etter damer, er slibrige og voldtar. Ja. Men det er riktig å si at de er mer troende til å gjøre akkurat det enn de fleste nordeuropeere. Akkurat som at de fleste nordeuropeere er mer troende til å drikke seg full. "............................................" 0 Siter
DarkPink Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 ? "....................................." Du skreiv mmm.. nei.. skeptisk etter at jeg skreiv skeptisk. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Du skreiv mmm.. nei.. skeptisk etter at jeg skreiv skeptisk. Ja? Fjern eller? "......................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.