Jenny731365380995 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei hei,Jeg er 33 år, har i noen mnd nå hatt mye kløe i ansiktet...Veldig plagsomt, særlig etter at jeg har oppsøkt flere forskjellig hudleger men med lite hell.. Jeg har fått diagnosen rosacea, ja det kan dessverre utfra symptombildet virke slik: kløe, papler og kviselignende utbrudd og unormal aktivitet i ansikt med røde flekker som kommer og går. Jeg har også blemmelignende utslett som kommer og går, i ansikt men også ellers på kroppen. Jeg har prøvd tetracycliner (muligens for kort tid, 4 uker) uten at det hjalp noe særlig..samt rozex og finacea, salvene virket å gjøre huden bare mer irritabel. En annen hudlege satte meg på fungoral kur 30 tbl uten særlig effekt. Daglig tar jeg omega 3,6,9 og a- vitamin 15 dråper. Jeg har merket meg at når jeg tar zyrtec tbl mot kløe så roer symptomene seg betraktelig, jeg har ikke hørt om andre som har erfaring med dette ved rosacea..Kan jeg i så fall ta zyrtec tbl et par ganger i uka? I så fall hvor lenge? Kan man bli avhengig av dette? En kollega av meg går på allergi tbl hver dag, året rundt- kan dette være løsningen for meg? Føler jeg ikke har noe valg når kløen står på som verst..Det er vel ikke urimelig at anthistaminer kan være til hjelp ved feks rosacea? Vennlig hilsen Jenny:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236461-hva-kan-det-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.