beib Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 hei jeg har planer om og starte opp en samtalegruppe or selvskadere,noen fra bergen her som vil være med? 0 Siter
Gjest skader ikke å la være Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hvis jeg hadde bodd i Bergen så tror jeg ikke jeg hadde tord å "komme ut av skapet" sånn uten videre. Jeg tror de fleste som skader seg selv skammer seg over dette og forsøker å skjule det. Jeg kommer ihvertfall aldri til å "stå fram" sånn plutselig og si: Hei alle sammen, jeg er en selvskader! Føler heller ikke behov for å snakke med andre i samme situasjon, det bare minner meg om hvor farlig/ille dette er. Hvis man skal slutte med selvskading så må man rett og slett slutte. Være meget streng med seg selv og prøve å finne andre måter å takle angst,motgang og "minner" på. F.eks. snakke med noen, rope, banne, rive opp busker, springe så langt en klarer, uendelig mange ting man kan gjøre istedet for å skade seg selv. Men det er ikke enkelt, er ingen ekspert på området selv. Men lykke til med gruppen, andre kan selvfølgelig ha andre oppfatninger enn meg. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kjempebra initiativ, jeg tror du kan få mange med deg, ved annonsering på de riktige stedene. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.