Gjest har migrene Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Må ha noen tips til hva som hjelper deg til å ha minst mulig hodepine/migrene. Det ser ut som om migrenen kommer samme hva, så jeg er litt fortvilet. 0 Siter
bouenas Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Er veldig var på de 4 S'ene; sult, søvn, sukker og stress. (også "min" 5'te S, som er for mye snakking :-) ) Prøver på å få nok / regelmessig søvn, spise ofte nok, være forsiktig med sukker (spesielt dagens første måltider). Jeg _forsøker_ også å la være å stresse.. Jeg drikker også rikelig med vann (ikke for kaldt, lar det gjerne stå litt i en flaske). Pussig nok kan jeg også få migrene selv når jeg vet at jeg har passet på dette over tid. Mye er syklusrelatert også, i forbindelse med menstruasjon og eggløsning. For meg er det også viktig å "stoppe opp" i det jeg kjenner hodepinen kommer. Kan avverge de verste anfallene da. To Ibux (sammen med mat), og noen timers søvn må jeg relativt ofte ta, - hjelper stort sett, men ikke alltid. Har ofte daglig hodepine, våkner med dette. Forferdelig kjedelig for å si det mildt! Vet ikke om noe av dette kunne hjelpe, men håper også du får flere svar - vi er sikkert mange som kan dra nytte av det! Lykke til :-) 0 Siter
Gjest har migrene Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Er veldig var på de 4 S'ene; sult, søvn, sukker og stress. (også "min" 5'te S, som er for mye snakking :-) ) Prøver på å få nok / regelmessig søvn, spise ofte nok, være forsiktig med sukker (spesielt dagens første måltider). Jeg _forsøker_ også å la være å stresse.. Jeg drikker også rikelig med vann (ikke for kaldt, lar det gjerne stå litt i en flaske). Pussig nok kan jeg også få migrene selv når jeg vet at jeg har passet på dette over tid. Mye er syklusrelatert også, i forbindelse med menstruasjon og eggløsning. For meg er det også viktig å "stoppe opp" i det jeg kjenner hodepinen kommer. Kan avverge de verste anfallene da. To Ibux (sammen med mat), og noen timers søvn må jeg relativt ofte ta, - hjelper stort sett, men ikke alltid. Har ofte daglig hodepine, våkner med dette. Forferdelig kjedelig for å si det mildt! Vet ikke om noe av dette kunne hjelpe, men håper også du får flere svar - vi er sikkert mange som kan dra nytte av det! Lykke til :-) Tusen takk for svar! Det jeg prøver på er også å spise når jeg er sulten, drikke nok vann, det med nok søvn er ikke så lett (og jeg vekkes tidlig av ungene), stresse mindre (ikke lett), ha få avtaler i kalenderen osv. Paracet osv. hjelper ingenting, kun migrenemedisinen (som oftest). 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Tusen takk for svar! Det jeg prøver på er også å spise når jeg er sulten, drikke nok vann, det med nok søvn er ikke så lett (og jeg vekkes tidlig av ungene), stresse mindre (ikke lett), ha få avtaler i kalenderen osv. Paracet osv. hjelper ingenting, kun migrenemedisinen (som oftest). Nå har jeg ikke lest grundig andre svar. Men å ikke sove lenge på morgenen er veldig viktig i følge min nevrolog. Selv om du sovnet sent. Ikke ta migrenemedisin for ofte er viktig. Ikke mer enn en gang i uka, helst mindre. Finne ut hvilken mat og drikke som trigger. Antar du vet en del. Sjokolade, for mye kaffe, rødvin, eplecideredikk. Søker du på migrene kommer matlister opp. Passe på å ikke overtrene. Det kan trigge. Unngå å leve et uregelmessig liv på alle måter. Unngå ytre og indre stress.(Kjempelett..) 0 Siter
Gjest har migrene Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Nå har jeg ikke lest grundig andre svar. Men å ikke sove lenge på morgenen er veldig viktig i følge min nevrolog. Selv om du sovnet sent. Ikke ta migrenemedisin for ofte er viktig. Ikke mer enn en gang i uka, helst mindre. Finne ut hvilken mat og drikke som trigger. Antar du vet en del. Sjokolade, for mye kaffe, rødvin, eplecideredikk. Søker du på migrene kommer matlister opp. Passe på å ikke overtrene. Det kan trigge. Unngå å leve et uregelmessig liv på alle måter. Unngå ytre og indre stress.(Kjempelett..) Hei, jeg har fått råd av deg før. Jeg har fått vite at jeg kan ta 2 tabletter i uken (max 8 i måneden), så jeg holder det på det. Men det er veldig vanskelig... Nå er det onsdag og jeg kan ikke ta flere denne uken, og jeg skal på jobb i helgen. Jeg står ikke for sent opp, men om ungene står opp kl 6 legger jeg meg igjen. Er det kanskje feil? Det er jo heller ikke lurt å hvile om dagen.... 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Hei, jeg har fått råd av deg før. Jeg har fått vite at jeg kan ta 2 tabletter i uken (max 8 i måneden), så jeg holder det på det. Men det er veldig vanskelig... Nå er det onsdag og jeg kan ikke ta flere denne uken, og jeg skal på jobb i helgen. Jeg står ikke for sent opp, men om ungene står opp kl 6 legger jeg meg igjen. Er det kanskje feil? Det er jo heller ikke lurt å hvile om dagen.... Jeg legger meg også igjen da, men man burde ikke sove etter ti mente han. Synder mot det i blant, det må jeg innrømme. 0 Siter
Gjest har migrene Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Jeg legger meg også igjen da, men man burde ikke sove etter ti mente han. Synder mot det i blant, det må jeg innrømme. Jeg sover aldri så lenge.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.