Gå til innhold

Er jeg syk?Isåfall, hvordan?


millimeter

Anbefalte innlegg

Hei

Siden julen -99 har jeg kastet opp alt jeg har spist, bortsett fra frokost eller lunsj.

Jeg har alltid spist mye om kvelden, men det har jeg nå sluttet med, istedenfor spiser jeg ingenting, men drikker mye vann. Jeg overspiser ikke, men det kan hende at jeg får innmari lyst på is, og da spiser jeg det hvis vi har, for så å gå på do....

Jeg har gått ned rundt 10 kg siden jeg begynnte, men dette er visstnok uvanlig når det gjelder bulimi, så dermed lurer jeg på om jeg har anoreksia, selv om jeg spiser litt om dagen (rundt 1-2 brødskiver, pluss-minus), eller om jeg "bare" driver med heller radikal slanking. Vil gjerne ha en definisjon.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære millimeter! Det er for mange som har en spiseforstyrrelse viktig å få stilt en diagnose. Vi kan ikke i forumet sette diagnoser, men det kan se ut slik som du beskriver din hverdag at du absolutt er i faresonen for å utvikle en alvorlig spiseforstyrrelse. Det er mange som sliter med anorexia og bulemia som er såkalte atypiske, dvs som ikke " oppfyller" de helt vanlige symptomene for å få en klar diagnose. En som har en spiseforstyrrelse har ikke bare vansker med å forholde seg til mat, men også til egne tanker og følelser. Å være spiseforstyrret betyr å være overopptatt av kropp, vekt og utseende. Jeg vil absolutt anbefale deg å søke hjelp, da du har hatt et stort vekttap på relativt kort tid, sulter deg - og kaster opp. Mange tror at de skal klare " å mestre" sin spiseforstyrrelse på egenhånd, men de fleste trenger hjelp. Lykke til med å søke hjelp!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...