Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære dr Salvesen.

Takk for mange flotte svar på denne siden. Jeg vil gjerne spørre om min mormor som er 86 år og alltid har vært god form, men nå like før jul fikk hun noe som legen mente var ett eller to små drypp. Blodtrykket hennes overtrykket er 185 men de sier det er normalt for alderen. Hun bruker blodtrykksmedisin samt medisin for migrene, og etter de dryppene er hun begynt med Albyle.

Det som er så fortvilende er at hun er blitt så deprimert, hun bare ligger der og alt er så leit i tillegg har hun fått mye angst og uro. Hun er kommet seg helt etter dryppene og har ingen fysiske lammelser. Innimellom har hun gode dager. Som barnebarn syns jeg det er så fælt at hun lider slik, og er det noe som kan gjøres med depresjonen. Vil hun komme seg igjen.Jeg vil så gjerne at hun skal få gode år den tiden hun har igjen. Hun er begynt å ta stesolid om kvelden for å få sove, men det er vel ikke noen løsning på lang sikt. Håper du har noen gode rå å komme med. På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23690-hjerneslagdryppdepresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Depresjon er et veldig vanlig symptom etter hjernedrypp / hjerneslag - etterhvert har vi funnet ut at mer enn 1/3 av slagpasientene har slike plager. Det har vi nok vært for lite oppmerksomme på før. Denne formen for depresjon kan ha god hjelp av medikamenter av type antidepressiva, som forskrives av lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...