Gå til innhold

Helt knust , kanskje jeg bare bør kjøpe meg busskort for resten av livet.

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg strøk i dag for ørtende gang på førerprøven.

Kjørelærern sier jeg kjører godt og at jeg har ferdighetene til at jeg skulle bestå.

Men så skjer altså noe på selve førerprøven. Klikker og glemmer alt jeg egentlig kan og sånn som jeg kjører elers.

Utrolig deprimerende. Jeg har jo øvelseskjørt mye og er en rimelig god sjåfør og det går helt fint og kjøre til og med midt i oslo. Men jeg takler tydeligvis ikke den prøven.

Hun som var sensor minnet meg om en sånn av de nazistdamene som jobbet i konsentrasjonsleir. Hun var ekkel fra begynnelsen til slutten.

Jeg satt og gråt igjenom hele turen omtrent . Også kjørte jeg tydeligvis for fort denne gangen. Var noe helt annet forrige gang.da var jeg for defansiv og forsiktig i kjøringen.

Først anklaget hun meg for å ha dårlig moral og at jeg dreit i lover og regler mens jeg satt der og gråt og var dritskuffa over å ha strøket. Så sa hun at jeg bare burde innse at det her ikke var noe for meg. Fikk lyst å klappe til henne.

De oppfører seg som sånne smånazier i de uniformene sine og tror de er noe. Hadde hun virkelig litt mer normal og mindre nazistdama kanskje jeg hadde greid å slappe av mer.

Og han som strøk meg forrige gang gjorde det på en ordentlig og grei og proff måte uten å slenge dritt.. Hun så jeg satt og gråt igjenom hele førerprøven og var tydelig nervøs og skjelven.Så begynner hun nesten å utskjelde meg når vi er framme på biltilsynet , og sier jeg bare skal gi opp å ta lappen. Det er ikke hennes jobb , og det er direkte upprofft..hadde jeg hatt kjørelærern min med som vitne skulle jeg ha sendt inn klage.

men nå er det bare ord mot ord

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• gripp

13

• mrxx

9

• mumitrollet

6

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Meld deg opp en gang til, også tar du med deg kjørelæreren din i baksetet.

Gjest Morsk
Skrevet

Sensoren er fopliktet til å foreta en helhetsvurdering av elevens forutsetning for å kunne være fører av motorkjøretøy, og det sier seg igrunn selv at en som sitter å gråter under kjøring neppe er skikket til det.

Gjest Marres
Skrevet

Huff, føler med deg. Hun hørtes ikke helt ut som rett dame til jobben- kanskje du burde klappa til henne?:)

Husker godt da jeg kjørt opp. Var dritnervøs; og det var ikke i Oslo. Synes det er stressing å kjøre i Oslo den dag i dag, jeg, og har sagt flere ganger at jeg er imponert over de som må kjøre opp i Oslo. Bare kaos, jo! Så all ære til deg for det!

Når det kommer til bilkjøring, så er det faktisk ikke for alle. Men jeg mener det er opp til hver enkelt å finne ut av ETTER de har fått lappen. Har flere venninner som hater å kjøre bil, men dethar de nå funnet ut etterhvert som de har blitt mer erfarne.Så ikke la hun dama knekke deg. Stå på, og øv! Ikke misforstå, men når man ser tilbake så vil de fleste si at den dagen de tok lappen, så kunne de egentlig ikke kjøre bil. Redd, nervøs, usikker, svarer alle når jeg har spurt dem, selv vi alle har følt oss rimelig OK.

Så her VIolsa er det bare å fortsette. Skjønner at det ikke er særlig gøy, men gi opp??! Det kan du davel ikke! Hva med den herlige cabrolet'n du skal kjøre rundt i om noen år?? Da må du ha lappen!!;)

Skrevet

Huff, det hørtes leit ut!

Det virker som du blir helt lammet av nervøsitet. Kanskje det er lurere med litt øvelse i stressmestring i stedet for å pøse på med enda flere kjøretimer?

Kan du få noen nyttige tips fra råd til folk med eksamensnerver?

Eller be kjørelæreren legge opp timer som er liksom-oppkjøringer? F.eks. med en ny og fremmed kjørelærer?

Eller litt idrettspsykologi "tenk på arbeidsoppgavene, tenk på arbeidsoppgavene, tenk på arbeidsoppgavene..."

Lykke til!

Skrevet

Sensoren er fopliktet til å foreta en helhetsvurdering av elevens forutsetning for å kunne være fører av motorkjøretøy, og det sier seg igrunn selv at en som sitter å gråter under kjøring neppe er skikket til det.

"og det sier seg igrunn selv at en som sitter å gråter under kjøring neppe er skikket til det."

Det er det dummeste jeg har hørt, og en uttalelse helt uten hold. Det er godt mulig vedkommende ikke er egnet, men det å ta førerprøven har overhodet ingenting med å kjøre i seg selv og til vanlig å gjøre. Dette skjønner til og med du.

"Ikke egnet til å kjøre bil" fordi h*n sitter og griner under oppkjæringen? Nei, det er klart...det er jo sikkert _bilkjøringen_ vedkommende griner av...

"........................................."

Gjest Morsk
Skrevet

"og det sier seg igrunn selv at en som sitter å gråter under kjøring neppe er skikket til det."

Det er det dummeste jeg har hørt, og en uttalelse helt uten hold. Det er godt mulig vedkommende ikke er egnet, men det å ta førerprøven har overhodet ingenting med å kjøre i seg selv og til vanlig å gjøre. Dette skjønner til og med du.

"Ikke egnet til å kjøre bil" fordi h*n sitter og griner under oppkjæringen? Nei, det er klart...det er jo sikkert _bilkjøringen_ vedkommende griner av...

Oh meningen med dette sannseløse idiotet var hva, bortsett fra å drite deg ut?

Skrevet

Oh meningen med dette sannseløse idiotet var hva, bortsett fra å drite deg ut?

I rest my case. Meningen var åpenbar, "morsk" - absolutt alle andre her ser sannsynligvis det, bortsett fra deg.

Gjest Morsk
Skrevet

I rest my case. Meningen var åpenbar, "morsk" - absolutt alle andre her ser sannsynligvis det, bortsett fra deg.

Ja klapp igjen, for makan til bullshit med stor B har jeg skjelden lest, selv fra deg.

Du mener altså i fullt alvor at sensor skal drite i resulatet av en eksamen, fordi vedkommene "helt sikkert" ville gjort det mye bedre ellers...

Bør det også gjelde ved alle andre typer eksamen? F.eks til lege.

Ruser du deg midt på dagen også nå for tiden?

Skrevet

Oi da.. så synd. MEN det var kanskje ikke noe sjakktrekk å gråte mens du kjørte? Hvorfor gråt du? Pga nerver?

Jeg sto ikke før tredje forsøk jeg. Ble bare forbanna når jeg strøyk og tenkte at det i bunn og grunn var min skyld, og da var jeg vel ikke god nok. Det ga meg bare mer motivasjon til neste gang. :)

Hadde to strenge damer de to første gangene, men de slang ikke dritt.. Men de satt klar med foten over bremsen hele tiden og svatt til hver gang jeg skulle gjøre noe annet ennå kjøre rett fram, så ble enda mer nervøs av dem.

Siste gangen prøvde jeg å glemme at det var oppkjøring og konsentrerte meg veldig. Tok oppkjøringa kl. 8 for å slippe å bygge et slott av nerver i løpet av dagen.

Hunjeg hadde sist hadde hareskår eller hva det heter, så var litt vanskleig å forstå henne, men hun var kjempehyggelig og vi pratet masse om alt mulig, så da glemte jeg meg litt bort. kjørte bra fordi jeg glemte jeg hadde oppkjøring. Eneste hun påpekte var at jeg så for lenge i speila og i blindsonen, men det var jeg klar over selv og har gitt meg med det nå.

Bedre lykke neste gang! Ikke gi deg. Nå har du brukt tid, krefter og ikke minst masse penger på dette - du får det til! meld deg opp på ny oppkjøring med en gang, øvelseskjør minst en gang i uka med kjørelærer og kjær også privat hvis du har mulighet. Jeg kjørte kun med kjørelærer, derfor ble det sinnsykt dyrt. Fikk et barn i mellomtiden og, så tok med 1,5 år og nærmere 70 000,-!!!! Var fordi jeg ikke kjørte ofte nok, og pga. tre oppkjøronger som koster flesk..

Men ikke gi opp! Du sier selv du er en god sjåfør.. kanskje det er innstillinga litt også? God sjåfør er ingen som er ferske (jeg er heller ikke det, men kan kjøre), det trenmger man flere års erfaring for å bli. Når jeg strøyk så tenkte jeg "faen og, men det er kanskje best at jeg ikke slippes ut på veien på egenhånd før jeg er klar til det".

Du kommer sikkert til å BLI en god sjåfør, men å gråte og kjøre er ikke lurt..

Skrevet

Ja klapp igjen, for makan til bullshit med stor B har jeg skjelden lest, selv fra deg.

Du mener altså i fullt alvor at sensor skal drite i resulatet av en eksamen, fordi vedkommene "helt sikkert" ville gjort det mye bedre ellers...

Bør det også gjelde ved alle andre typer eksamen? F.eks til lege.

Ruser du deg midt på dagen også nå for tiden?

Er du dum? Les hva du selv skriver. Du skriver at vedkommende åpenbart ikke er egnet til å kjøre bil, fordi h*n sitter og griner under kjøreprøven.

"..........................................."

mumitrollet
Skrevet

Huff, føler med deg. Hun hørtes ikke helt ut som rett dame til jobben- kanskje du burde klappa til henne?:)

Husker godt da jeg kjørt opp. Var dritnervøs; og det var ikke i Oslo. Synes det er stressing å kjøre i Oslo den dag i dag, jeg, og har sagt flere ganger at jeg er imponert over de som må kjøre opp i Oslo. Bare kaos, jo! Så all ære til deg for det!

Når det kommer til bilkjøring, så er det faktisk ikke for alle. Men jeg mener det er opp til hver enkelt å finne ut av ETTER de har fått lappen. Har flere venninner som hater å kjøre bil, men dethar de nå funnet ut etterhvert som de har blitt mer erfarne.Så ikke la hun dama knekke deg. Stå på, og øv! Ikke misforstå, men når man ser tilbake så vil de fleste si at den dagen de tok lappen, så kunne de egentlig ikke kjøre bil. Redd, nervøs, usikker, svarer alle når jeg har spurt dem, selv vi alle har følt oss rimelig OK.

Så her VIolsa er det bare å fortsette. Skjønner at det ikke er særlig gøy, men gi opp??! Det kan du davel ikke! Hva med den herlige cabrolet'n du skal kjøre rundt i om noen år?? Da må du ha lappen!!;)

"Når det kommer til bilkjøring, så er det faktisk ikke for alle. Men jeg mener det er opp til hver enkelt å finne ut av ETTER de har fått lappen. "

Mener du det seriøst? En viktig del av sjåførlærernes/sensorenes jobb er vel å luke ut de som ikke har noe i trafikken å gjøre?

Bestemora mi på 85 ble nettopp fratatt lappen pga bla. for dårlig syn. Hennes vurdering var at hun så utmerket, men jeg skal love deg at medtrafikkantene skal være glade for at hun er luket ut.

Å ha førerkort er vel neppe noen menneskerettighet?

Gjest Morsk
Skrevet

Er du dum? Les hva du selv skriver. Du skriver at vedkommende åpenbart ikke er egnet til å kjøre bil, fordi h*n sitter og griner under kjøreprøven.

Herregud, hvor vanskelig har du for det?

Det er eksamen, og resultatet, herunder atferden av den som ligger til grunn for sensor, ikke gjetninger om hva og hvordan vedkommende ter seg ellers.

Skulle man følge din syke logikk skulle knapt nok en eneste jævla 18-årig gutt hatt lappen, selv om han kjører perfekt, fordi han med all sannsynlighet vil råkjøre senere.

Skrevet

"Når det kommer til bilkjøring, så er det faktisk ikke for alle. Men jeg mener det er opp til hver enkelt å finne ut av ETTER de har fått lappen. "

Mener du det seriøst? En viktig del av sjåførlærernes/sensorenes jobb er vel å luke ut de som ikke har noe i trafikken å gjøre?

Bestemora mi på 85 ble nettopp fratatt lappen pga bla. for dårlig syn. Hennes vurdering var at hun så utmerket, men jeg skal love deg at medtrafikkantene skal være glade for at hun er luket ut.

Å ha førerkort er vel neppe noen menneskerettighet?

"En viktig del av sjåførlærernes/sensorenes jobb er vel å luke ut de som ikke har noe i trafikken å gjøre?"

Klart. Men en person som ikke takler en eksamenssituasjon er ikke nødvendigvis uegnet i trafikken. Det kan hende, men noen automatisk sammenheng er det ikke.

"Å ha førerkort er vel neppe noen menneskerettighet?"

Overhodet ikke. Det er et privilegium.

Skrevet

Sitter du å griner under kjøring, så er du ikke skikket til å kjøre akkurat den turen. Det er ganske innlysende det også.

Da burde hun ha stoppet og ventet litt til hun kom seg. Det burde også sakkyndige ha foreslått.

Men hun gren kanskje etter på og ikke under turen.

Skrevet

Herregud, hvor vanskelig har du for det?

Det er eksamen, og resultatet, herunder atferden av den som ligger til grunn for sensor, ikke gjetninger om hva og hvordan vedkommende ter seg ellers.

Skulle man følge din syke logikk skulle knapt nok en eneste jævla 18-årig gutt hatt lappen, selv om han kjører perfekt, fordi han med all sannsynlighet vil råkjøre senere.

Hva du raller om nå, er det neppe noen andre enn du selv som skjønner.

Du påstår at vedkommende åpenbart ikke er egnet til å kjøre bil, p.g.a grining under eksamen. Punktum. Du kan ikke mene kjøringen der og da, fordi den er allerede gjennomført. Ergo påstår du at vedkommende ikke er egnet til å kjøre bil i det hele tatt, punktum. Absolutt alle med et minimum av intelligens skjønner at det ikke er noen automatisk sammenheng mellom ekstreme, lammende eksamensnerver og evner i det virkelige liv. Enkelt og greit - uansett hvor mye du fortsetter å forsvare påstanden din.

Og "morsk" - du fremstår ikke mer intelligent, uansett hvor mye du forsøker å fornærme den du diskuterer med, og slenger med kjeften. Bare et tips :-)

Skrevet

Huffda, dette er svært kjedelig. Men har du kommet så langt som nå så må du ikke gi opp.

Bestill nye time og gå på igjen, dette vil du klare, garantert.

Men kan du ikke ha med deg kjørelæren da? Så langt jeg vet så er det mulig hvis du ber om det. Da slipper du i alle fall slike idioter av noen sakkyndige som ikke er proffe nok.

Skrevet

I så fall er jeg også dum. Det er fryktelig vanskelig å konsentrere seg om alt som foregår rundt en i trafikken hvis man sitter og gråter mens man kjører.

Jeg klarer i alle fall verken å se klart eller fokusere klart hvis jeg gråter.

Jeg vil tro det er veldig vanskelig å være en god sjåfør hvis man sitter og gråter. Ikke dermed sagt at personen ikke kan være en god sjåfør i en annen situasjon, men en føreprøve er jo der og da.

Gjest kjenner meg litt igjen
Skrevet

Først, prøv å glemmer den dama så fort som mulig, hun høres ikke helt god ut.

Jeg opplevde litt av det samme selv, strøk først gang på "prøveoppkjøring" med læreren, og første gang på oppkjøring - pga sterk nervøsitet, gjorde helt elementære feil som jeg aldri ville gjort i en normal situasjon. For min del lå det et ekstra press på å bli ferdig fordi kjørelæreren, en eldre mann, var begynt å gjøre tilnærmelser som jeg var for ung og uerfaren til å vite hvordan jeg skulle takle,ville bare bli ferdig, bytte lærer var av flere grunner ikke aktuelt.

Har hatt førerkort i ca. 20 år nå, og aldri vært involvert i annet enn et par småuhell ved lav fart under spesielle forhold.

Tror rådet om å heller fokusere på stressmesting med noen få kjøretimer i mellom kan være godt, det kan komme deg til gode i andre situasjoner også, jeg slet ganske kraftig med eksamensnerver i studietiden også (men fullførte).

Kanskje du også skal alliere deg med en du kjenner som virker beroligende på deg, som kan være med neste gang det blir aktuelt med oppkjøring, da har du vitner hvis du mot formodning skulle få en like uprofessjonell sensor en gang til.

Skrevet

Sitter du å griner under kjøring, så er du ikke skikket til å kjøre akkurat den turen. Det er ganske innlysende det også.

Da burde hun ha stoppet og ventet litt til hun kom seg. Det burde også sakkyndige ha foreslått.

Men hun gren kanskje etter på og ikke under turen.

Ja, det er jo logisk. Men det er ikke poenget her. (Hun sa vel at hun grein under tuen.)

Men alle med litt mellom ørene skjønner vel at det ikke er noen automatisk sammenheng mellom ekstreme, lammende eksamensnerver, og det å kjøre bil i det virkelige liv? Du blir aldri utsatt for et eksamenspress av den typen etter at du har lappen (i den sammenhengen).

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...