Gå til innhold

Helt knust , kanskje jeg bare bør kjøpe meg busskort for resten av livet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall er jeg også dum. Det er fryktelig vanskelig å konsentrere seg om alt som foregår rundt en i trafikken hvis man sitter og gråter mens man kjører.

Jeg klarer i alle fall verken å se klart eller fokusere klart hvis jeg gråter.

Jeg vil tro det er veldig vanskelig å være en god sjåfør hvis man sitter og gråter. Ikke dermed sagt at personen ikke kan være en god sjåfør i en annen situasjon, men en føreprøve er jo der og da.

Les her:

Påstanden var at vedkommende ikke var skikket til å ta _lappen_. Ikke at vedkommende ikke var skikket til å kjøre der og da, for det gjorde hun da!

".............................................."

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• gripp

13

• mrxx

9

• mumitrollet

6

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Huff, føler med deg. Hun hørtes ikke helt ut som rett dame til jobben- kanskje du burde klappa til henne?:)

Husker godt da jeg kjørt opp. Var dritnervøs; og det var ikke i Oslo. Synes det er stressing å kjøre i Oslo den dag i dag, jeg, og har sagt flere ganger at jeg er imponert over de som må kjøre opp i Oslo. Bare kaos, jo! Så all ære til deg for det!

Når det kommer til bilkjøring, så er det faktisk ikke for alle. Men jeg mener det er opp til hver enkelt å finne ut av ETTER de har fått lappen. Har flere venninner som hater å kjøre bil, men dethar de nå funnet ut etterhvert som de har blitt mer erfarne.Så ikke la hun dama knekke deg. Stå på, og øv! Ikke misforstå, men når man ser tilbake så vil de fleste si at den dagen de tok lappen, så kunne de egentlig ikke kjøre bil. Redd, nervøs, usikker, svarer alle når jeg har spurt dem, selv vi alle har følt oss rimelig OK.

Så her VIolsa er det bare å fortsette. Skjønner at det ikke er særlig gøy, men gi opp??! Det kan du davel ikke! Hva med den herlige cabrolet'n du skal kjøre rundt i om noen år?? Da må du ha lappen!!;)

Hmmm..Skal de finne ut det ETTER lappen altså? Jeg synes det er litt betryggende at det foretas en bedømmelse av hvem som kan kjøre og ikke FØR de får lappn jg da..;-)

Alle kan ikke ha lappen, noen er rett og slett ikke egnet, og ville være en trussel for godtfolks sikkerhet. Blandt annet meg selv, jeg er elendig sjåfør, og tilhører nok dem som det er rett og rimelig at ikke får kjøre bil. Det skulle tatt seg ut om jeg fikk lappen først og deretter kunne komme frem til denne sannheten! ;-)

Skrevet

Ja, det er jo logisk. Men det er ikke poenget her. (Hun sa vel at hun grein under tuen.)

Men alle med litt mellom ørene skjønner vel at det ikke er noen automatisk sammenheng mellom ekstreme, lammende eksamensnerver, og det å kjøre bil i det virkelige liv? Du blir aldri utsatt for et eksamenspress av den typen etter at du har lappen (i den sammenhengen).

"Men alle med litt mellom ørene skjønner vel...", hva slags diskusjonsteknikk er dette? Irriterer meg voldsomt over folk som argumenterer på den måten!

Gjest Morsk
Skrevet

Hva du raller om nå, er det neppe noen andre enn du selv som skjønner.

Du påstår at vedkommende åpenbart ikke er egnet til å kjøre bil, p.g.a grining under eksamen. Punktum. Du kan ikke mene kjøringen der og da, fordi den er allerede gjennomført. Ergo påstår du at vedkommende ikke er egnet til å kjøre bil i det hele tatt, punktum. Absolutt alle med et minimum av intelligens skjønner at det ikke er noen automatisk sammenheng mellom ekstreme, lammende eksamensnerver og evner i det virkelige liv. Enkelt og greit - uansett hvor mye du fortsetter å forsvare påstanden din.

Og "morsk" - du fremstår ikke mer intelligent, uansett hvor mye du forsøker å fornærme den du diskuterer med, og slenger med kjeften. Bare et tips :-)

"..........................................."

Kverulantparanoianen din ser ut til å være særdeles blomstrende i dag.

For ørtn'e gang: Sensor har ikke en dritt med å psykoanalysere hvordan eleven måtte te seg i andre situasjoner på andre steder til andre tider.

En elev som er ute av balanse under kjøring i trafikk skal ikke ha førerkort, så enkelt er det! og slik atferd under eksamen danner antagelig fullt ut grunnlag til å revurdere legetattesten som ligger til grunn for innvilgelse av førerkort i det hele tatt.

Skrevet

"Men alle med litt mellom ørene skjønner vel...", hva slags diskusjonsteknikk er dette? Irriterer meg voldsomt over folk som argumenterer på den måten!

Det er ingen argumentasjon, og beklager hvis det blir for sterkt for deg. Det blir omtrent som å si at "ingen med litt mellom ørene går ennå rundt og tror at jorden er flat". Er du enig eller ikke?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Neste gang tar du med deg kjørelæreren, og sensoren burde holdt seg for god til de karakteristikkene du beskriver her.

Men du burde kanskje forsøke å mestre stresset på en eller annen måte, for det er innlysende at det å håndtere et kjøretøy i Oslo-trafikken i gråtende tilstand, med alt du har å tenke på og alt du må unngå å kjøre ihjel, ikke er spesielt forsvarlig.

Gjest Morsk
Skrevet

Les her:

Påstanden var at vedkommende ikke var skikket til å ta _lappen_. Ikke at vedkommende ikke var skikket til å kjøre der og da, for det gjorde hun da!

Hvor treig er du egentlig i skallen?

Fortsatt ikke fått med deg at det er førerprøven den teoretiske og praktisk som danner grunnlaget for utstedelse av førerkort her i landet?

IKKE atferden før og etter, når man er på fest eller på dass, uansett hvor mye du skulle ønske at det var slik.

Skrevet

Det er ingen argumentasjon, og beklager hvis det blir for sterkt for deg. Det blir omtrent som å si at "ingen med litt mellom ørene går ennå rundt og tror at jorden er flat". Er du enig eller ikke?

Nei, jeg er ikke enig i at det blir det samme! Noen ting er FAKTA, som at jorden er rund, andre ting er MENINGER, som f.eks. om en som sitter og gråter under oppkjøringen er egnet til å få setifikatet eller ikke! Når det gjelder MENINGER, kan en ikke si at alle som ikke er enige med en selv tar feil!

Skrevet

Kverulantparanoianen din ser ut til å være særdeles blomstrende i dag.

For ørtn'e gang: Sensor har ikke en dritt med å psykoanalysere hvordan eleven måtte te seg i andre situasjoner på andre steder til andre tider.

En elev som er ute av balanse under kjøring i trafikk skal ikke ha førerkort, så enkelt er det! og slik atferd under eksamen danner antagelig fullt ut grunnlag til å revurdere legetattesten som ligger til grunn for innvilgelse av førerkort i det hele tatt.

"For ørtn'e gang: Sensor har ikke en dritt med å psykoanalysere hvordan eleven måtte te seg i andre situasjoner på andre steder til andre tider."

Hvem har sagt det?

"En elev som er ute av balanse under kjøring i trafikk skal ikke ha førerkort, så enkelt er det!"

Igjen - en eksamenssituasjon har i utgangspunktet overhodet ingenting å gjøre med å opptre i trafikken. Det som skjer i en slik situasjon, er at vedkommende blir ute av stand til å kjøre, og dermed ikke får tatt førerprøven. Det betyr ikke at vedkommende ikke kan komme over det, fåt tatt prøven, og kjøre på egen hånd helt uavhengig av dette. Grining/sammenbrudd under en eksamen sier overhodet ingenting om dette.

"og slik atferd under eksamen danner antagelig fullt ut grunnlag til å revurdere legetattesten som ligger til grunn for innvilgelse av førerkort i det hele tatt."

Tullprat. Det har neppe noe som helst men kjøring å gjøre, men eksamenssituasjonen. Det sier seg selv at det må mer til for å erklære at en person ikke bør kjøre bil, såfremst h*n får tatt lappen.

"........................................."

Skrevet

Som andre har vært inne på, så kan det nok være lurt å få noen kurs i stressmestring før neste oppkjøring.

Noe av poenget med oppkjøring er jo at det er en situasjon med stress og ekstrabelastning; som det er en forutsetning at man mestrer for å kunne ha sertifikat.

Det å kjøre bil under normale omstendigheter er tross alt såre enkelt - det er under uforutsigbare og stressende forhold at ens ferdigheter som sjåfør blir satt på prøve; og hvor manglende ferdigheter til stresshåndtering vil medføre ekstrem fare for ulykker og farlige trafikksituasjoner.

Skrevet

Hvor treig er du egentlig i skallen?

Fortsatt ikke fått med deg at det er førerprøven den teoretiske og praktisk som danner grunnlaget for utstedelse av førerkort her i landet?

IKKE atferden før og etter, når man er på fest eller på dass, uansett hvor mye du skulle ønske at det var slik.

Hvor lenge skal du holde på med den skittkastingen din?

"Fortsatt ikke fått med deg at det er førerprøven den teoretiske og praktisk som danner grunnlaget for utstedelse av førerkort her i landet?"

Ingen har sagt noe annet. Men DU sier at fordi vedkommende har ekstreme eksamensnerver, og har problemer med å gjennomføre en oppkjøring, så er ikke vedkommende skikket til å kjøre bil i det hele tatt. Det er helt åpenbart en umulig slutning å trekke. Hvis vedkommende kommer over nervene, først DA kan vedkommende gjennomføre en oppkjøring. Kommer hun ikke over det, så får hun selvfølgelig aldri tatt lappen.

laguna1365380434
Skrevet

"For ørtn'e gang: Sensor har ikke en dritt med å psykoanalysere hvordan eleven måtte te seg i andre situasjoner på andre steder til andre tider."

Hvem har sagt det?

"En elev som er ute av balanse under kjøring i trafikk skal ikke ha førerkort, så enkelt er det!"

Igjen - en eksamenssituasjon har i utgangspunktet overhodet ingenting å gjøre med å opptre i trafikken. Det som skjer i en slik situasjon, er at vedkommende blir ute av stand til å kjøre, og dermed ikke får tatt førerprøven. Det betyr ikke at vedkommende ikke kan komme over det, fåt tatt prøven, og kjøre på egen hånd helt uavhengig av dette. Grining/sammenbrudd under en eksamen sier overhodet ingenting om dette.

"og slik atferd under eksamen danner antagelig fullt ut grunnlag til å revurdere legetattesten som ligger til grunn for innvilgelse av førerkort i det hele tatt."

Tullprat. Det har neppe noe som helst men kjøring å gjøre, men eksamenssituasjonen. Det sier seg selv at det må mer til for å erklære at en person ikke bør kjøre bil, såfremst h*n får tatt lappen.

Men hvordan skal kjøreskolen få bedømt en persons kjøreferdigheter om det ikke skulle være en slags eksamen?

En kan jo ikke bare gå rundt å stole på at folk kan ting om de sier det, sånn for å sette det litt på spissen?

Eksamner og prøver er kjipt og stressende, men slik jeg ser det MÅ en jo innimellom bevise at en kan noe før en får lov. Bilkjøring, f.eks, er jo en livsfarligaktivitet om en ikke kan det, og det bør jo være en viss kontrollvirksomhet før det gies sertifikater i øst og vest. Selvom jeg har stor medføelse for Violsa. Det er ille når nervene ødelegger noe for en.

:-)

Skrevet

Nei, jeg er ikke enig i at det blir det samme! Noen ting er FAKTA, som at jorden er rund, andre ting er MENINGER, som f.eks. om en som sitter og gråter under oppkjøringen er egnet til å få setifikatet eller ikke! Når det gjelder MENINGER, kan en ikke si at alle som ikke er enige med en selv tar feil!

"Andre ting er MENINGER, som f.eks. om en som sitter og gråter under oppkjøringen er egnet til å få setifikatet eller ikke!"

Det er jo selve poenget. Ingen kan vise til at vedkommende _ikke_ er egnet, hvis vedkommende kommer over de ekstreme eksamensproblemene. Jeg påstår ingenting annet enn at det er umulig å si før det evt. skjer, og at det ikke er noen automatisk sammenheng her. Det kreves altså et minimum av intelligens for å se at det går ikke an å være så bastant her. Det er klart...knekker man sammen 100 ganger på rad under førerprøven, så tyder det jo på at det er noe alvrolig på ferde.

".........................................."

Gjest Morsk
Skrevet

Hvem har sagt det?

Ja, du har for femte gang nå fastslått at eksamen ikke bør tillegges vekt når dte kommer til å vurdere en persons ferdigheter

*LOL*

BTW er det slått tydelig fast i vegtrafikkloven (som du kaller tullprat) at eksamen skal avbrytes når elevenr er uskikket til å fullføre prøven, og jeg vil anta ,uten å ha vært til stede, at grining på ligge svært nær opp til det.

Skrevet

Men hvordan skal kjøreskolen få bedømt en persons kjøreferdigheter om det ikke skulle være en slags eksamen?

En kan jo ikke bare gå rundt å stole på at folk kan ting om de sier det, sånn for å sette det litt på spissen?

Eksamner og prøver er kjipt og stressende, men slik jeg ser det MÅ en jo innimellom bevise at en kan noe før en får lov. Bilkjøring, f.eks, er jo en livsfarligaktivitet om en ikke kan det, og det bør jo være en viss kontrollvirksomhet før det gies sertifikater i øst og vest. Selvom jeg har stor medføelse for Violsa. Det er ille når nervene ødelegger noe for en.

"Men hvordan skal kjøreskolen få bedømt en persons kjøreferdigheter om det ikke skulle være en slags eksamen?"

Men kjære deg - hvor i all verden har jeg sagt noe om at man ikke skal ha oppkjøring, eller at vedkommende som knekker sammen ikke skulle stryke? Selvfølgelig er det helt som det skal være.

"En kan jo ikke bare gå rundt å stole på at folk kan ting om de sier det, sånn for å sette det litt på spissen?"

Igjen - hva sier jeg som du tar dette fra?

"Eksamner og prøver er kjipt og stressende, men slik jeg ser det MÅ en jo innimellom bevise at en kan noe før en får lov."

Selvfølgelig må man det. Og da må man klare å gjennomføre det. Knekker man sammen, så må man prøve igjen. Poenget mitt er: Selv om man knekker sammen under oppkjøring, så betyr ikke det at man er uegnet til å prøve igjen, gjennomføre det, og eventuellt bestå. Ok? Det er en selvfølge, spør du meg.

"Selvom jeg har stor medføelse for Violsa. Det er ille når nervene ødelegger noe for en."

Men ingen her har da påstått at hun IKKE skulle stryke? Heller ikke at sensor har gjort noe feil?

Skrevet

Ja, du har for femte gang nå fastslått at eksamen ikke bør tillegges vekt når dte kommer til å vurdere en persons ferdigheter

*LOL*

BTW er det slått tydelig fast i vegtrafikkloven (som du kaller tullprat) at eksamen skal avbrytes når elevenr er uskikket til å fullføre prøven, og jeg vil anta ,uten å ha vært til stede, at grining på ligge svært nær opp til det.

"Ja, du har for femte gang nå fastslått at eksamen ikke bør tillegges vekt når dte kommer til å vurdere en persons ferdigheter *LOL*"

For å sitere deg: Er du dum? Pek på hvor jeg har påstått det, er du snill. Jeg gjør lite annet enn å protestere på din påstand om at vedkommende er uegnet til å ta lappen i fremtiden, basert på ekstreme eksamensnerver der og da.

"BTW er det slått tydelig fast i vegtrafikkloven (som du kaller tullprat) at eksamen skal avbrytes når elevenr er uskikket til å fullføre prøven, og jeg vil anta ,uten å ha vært til stede, at grining på ligge svært nær opp til det."

Jeg har ikke kalt trafikkloven tullprat, kun tullet ditt. Og at prøven bør avbrytes i slike tilfeller sier seg selv. Det har likevel overhodet ingenting med din påstand om at vedkommende ikke er skikket til å kjøre bil - inkl. å ta oppkjøring på nytt igjen, SELVFØLGELIG.

Skrevet

"Andre ting er MENINGER, som f.eks. om en som sitter og gråter under oppkjøringen er egnet til å få setifikatet eller ikke!"

Det er jo selve poenget. Ingen kan vise til at vedkommende _ikke_ er egnet, hvis vedkommende kommer over de ekstreme eksamensproblemene. Jeg påstår ingenting annet enn at det er umulig å si før det evt. skjer, og at det ikke er noen automatisk sammenheng her. Det kreves altså et minimum av intelligens for å se at det går ikke an å være så bastant her. Det er klart...knekker man sammen 100 ganger på rad under førerprøven, så tyder det jo på at det er noe alvrolig på ferde.

Nå gjør du det igjen: "Det kreves altså et minimum av intelligens for å se at det går ikke an å være så bastant her."

Synes du er like bastant som alle andre i denne tråden! Selv har jeg ingen peiling på hva innskriver sliter med, om hun er egnet eller ikke VET jeg ikke, heller ikke du eller noen av de andre!

Men det som irrterer meg, er setninger av typen "Du må jo må jo være mindre intelligent som ikke forstår...", blir ufattelig sur av å lese sånt!

Skrevet

Som andre har vært inne på, så kan det nok være lurt å få noen kurs i stressmestring før neste oppkjøring.

Noe av poenget med oppkjøring er jo at det er en situasjon med stress og ekstrabelastning; som det er en forutsetning at man mestrer for å kunne ha sertifikat.

Det å kjøre bil under normale omstendigheter er tross alt såre enkelt - det er under uforutsigbare og stressende forhold at ens ferdigheter som sjåfør blir satt på prøve; og hvor manglende ferdigheter til stresshåndtering vil medføre ekstrem fare for ulykker og farlige trafikksituasjoner.

"Det å kjøre bil under normale omstendigheter er tross alt såre enkelt - det er under uforutsigbare og stressende forhold at ens ferdigheter som sjåfør blir satt på prøve; og hvor manglende ferdigheter til stresshåndtering vil medføre ekstrem fare for ulykker og farlige trafikksituasjoner."

Det er et godt poeng. Men - den typen stressituasjon en oppkjøring innebærer, likner forsvinnende lite på de typer stressituasjoner som finnes i trafikken.

Jeg vil nok f.eks være dårlig egnet til å takle den stressende situasjonen som følger med å bli forfulgt av sultne ulver midt i alaska. Det gjør meg imildertid ikke mindre i stand til å takle trafikkale situasjoner.

laguna1365380434
Skrevet

"Men hvordan skal kjøreskolen få bedømt en persons kjøreferdigheter om det ikke skulle være en slags eksamen?"

Men kjære deg - hvor i all verden har jeg sagt noe om at man ikke skal ha oppkjøring, eller at vedkommende som knekker sammen ikke skulle stryke? Selvfølgelig er det helt som det skal være.

"En kan jo ikke bare gå rundt å stole på at folk kan ting om de sier det, sånn for å sette det litt på spissen?"

Igjen - hva sier jeg som du tar dette fra?

"Eksamner og prøver er kjipt og stressende, men slik jeg ser det MÅ en jo innimellom bevise at en kan noe før en får lov."

Selvfølgelig må man det. Og da må man klare å gjennomføre det. Knekker man sammen, så må man prøve igjen. Poenget mitt er: Selv om man knekker sammen under oppkjøring, så betyr ikke det at man er uegnet til å prøve igjen, gjennomføre det, og eventuellt bestå. Ok? Det er en selvfølge, spør du meg.

"Selvom jeg har stor medføelse for Violsa. Det er ille når nervene ødelegger noe for en."

Men ingen her har da påstått at hun IKKE skulle stryke? Heller ikke at sensor har gjort noe feil?

Sorry prozak, det er mulig jeg har misforstått deg nå..:-o Jeg trodde du argumenterte for at folk skulle ferdighetsbedømmes uten eksamen - fordi man gjerne kan ting når man ikke er stressa (Hvilket jo kan være sant, men svært vanskelig å bevise, og bevise det MÅ man jo;-))

Så jeg ble litt mystifisert, og opprikig nysgjerrig på hva du ville foreslå som alternativ;-)

Ble visst noe goddag mann, økseskaft det her. Beklager.

Gjest Morsk
Skrevet

"Ja, du har for femte gang nå fastslått at eksamen ikke bør tillegges vekt når dte kommer til å vurdere en persons ferdigheter *LOL*"

For å sitere deg: Er du dum? Pek på hvor jeg har påstått det, er du snill. Jeg gjør lite annet enn å protestere på din påstand om at vedkommende er uegnet til å ta lappen i fremtiden, basert på ekstreme eksamensnerver der og da.

"BTW er det slått tydelig fast i vegtrafikkloven (som du kaller tullprat) at eksamen skal avbrytes når elevenr er uskikket til å fullføre prøven, og jeg vil anta ,uten å ha vært til stede, at grining på ligge svært nær opp til det."

Jeg har ikke kalt trafikkloven tullprat, kun tullet ditt. Og at prøven bør avbrytes i slike tilfeller sier seg selv. Det har likevel overhodet ingenting med din påstand om at vedkommende ikke er skikket til å kjøre bil - inkl. å ta oppkjøring på nytt igjen, SELVFØLGELIG.

Kanskje er hun eller han det, kanskje ikke. Spekulasjonene dine er omtendt like interresante som om en legestudent vet hva hjerte og nyrer er, selv om vedkommende ikke har peiling på hva det er under eksamen, altså NULL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...