Gå til innhold

Helt knust , kanskje jeg bare bør kjøpe meg busskort for resten av livet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig, når alderdom, sykdom osv er inne i bildet bør enkelte sjåfører får inndratt førekortet. Men jeg siktet til unge sjåfører som rett og slett stryker fordi de er for nervøse. Når man kjører opp vet de færreste hvordan det faktisk er å kjøre bil. Men alle har like rett til førekort, og en ufyselig sensor uten folkeskikk kan uansett ikke forsvares.

"Når man kjører opp vet de færreste hvordan det faktisk er å kjøre bil."

Og enkelte har store problemer med en slik eksamenssituasjon, uten at det trenger å si noe om hvordan de vil være utenom dette.

"Men alle har like rett til førekort, og en ufyselig sensor uten folkeskikk kan uansett ikke forsvares."

Vel...alle har like stor rett til å forsøke å få førerkort, ihvertfall :-) (Bortsett fra ved enkelte tilstander/sykdommer etc.)

".........................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• gripp

13

• mrxx

9

• mumitrollet

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vel, du skal i hvert fall ha honnør for å tore å krangle med eget nick her på Åpent.

Ikke verst for en dårlig skjult skaphomse med årelang erfaring og et herlig engasjement innenfor temaet tarm.

*LOL*

"......................................."

mariaflyfly
Skrevet

Ville det hjulpet deg om du hadde med deg kjørelæreren din under oppkjøring?

Skrevet

*LOL*

"......................................."

Ja, den lollen er jeg gjerne med på :-)

Etter en haug med dol-år er jeg blitt kalt det meste, men ikke homse/skaphomse...før nå, altså.

Gutter..det fins jo fortsatt uttrykk og ord som ikke er benyttet enda..gi på nå :-)

Skrevet

Det kan nok være artig for oss som vet at man ikke bør ta Prozac høytidelig, men det kan umulig være så artig for helt nye og ukjente som forviller seg inn i denne bisvermen.

Tonen kan også virke i overkant intern, slik at nye brukere skremmes vekk.

Kjære deg, babette. Du svarte meg som om jeg skrev noe helt annet enn det jeg faktisk mente å skrive. Så svarte jeg på det, og forsøkte å presisere klarere hva jeg mente. Når du så ignorer det, og så begynner å snakke _om_ meg i stedet for til meg (og det uten at jeg har så mye som antydet en krangel med deg), så er det ikke særlig relevant. laguna f.eks, godttok presiseringen min, enten det var jeg som var uklar eller hun misforsto - hvorfor må du kaste skitt i svar til andre? Kast ihvertfall skitt _til_ meg - såpass må man kunne forvente av faste brukere.

"............................................"

Skrevet

Hvor lenge skal du holde på med den skittkastingen din?

"Fortsatt ikke fått med deg at det er førerprøven den teoretiske og praktisk som danner grunnlaget for utstedelse av førerkort her i landet?"

Ingen har sagt noe annet. Men DU sier at fordi vedkommende har ekstreme eksamensnerver, og har problemer med å gjennomføre en oppkjøring, så er ikke vedkommende skikket til å kjøre bil i det hele tatt. Det er helt åpenbart en umulig slutning å trekke. Hvis vedkommende kommer over nervene, først DA kan vedkommende gjennomføre en oppkjøring. Kommer hun ikke over det, så får hun selvfølgelig aldri tatt lappen.

"..........................................."

Vel, det er vel heller ikke en selvfølge at hvem som helst egner seg til å kjøre bil?

Hvis hun allerede har strøket x-antall ganger, tatt masse kjøretimer, og attpåtil har så dårlig kontroll på følelsene sine at hun gråter under oppkjøringen, så bør det kanskje være grunn til at sensoren vurderer henne som "uegnet" som sjåfør?

Selvom sensoren blir fremstillt som både usympatisk og kald slik trådstarter beskriver henne, så må vi faktisk gå ut ifra at dette er en person som gjør en profesjonell vurdering, basert på erfaringer og sammenligninger.

Det er ikke bare den praktiske evnen til å få kjøretøyet fra A til B som teller når man skal vurdere om en sjåfør er god nok. Hvis personen viser ekstrem usikkerhet, og manglende evne til å takle stress og pressede situasjoner, så kan også dette være gode grunner til at en person ikke bør få førerkort!

Gjest Violsa
Skrevet

Vel, det er vel heller ikke en selvfølge at hvem som helst egner seg til å kjøre bil?

Hvis hun allerede har strøket x-antall ganger, tatt masse kjøretimer, og attpåtil har så dårlig kontroll på følelsene sine at hun gråter under oppkjøringen, så bør det kanskje være grunn til at sensoren vurderer henne som "uegnet" som sjåfør?

Selvom sensoren blir fremstillt som både usympatisk og kald slik trådstarter beskriver henne, så må vi faktisk gå ut ifra at dette er en person som gjør en profesjonell vurdering, basert på erfaringer og sammenligninger.

Det er ikke bare den praktiske evnen til å få kjøretøyet fra A til B som teller når man skal vurdere om en sjåfør er god nok. Hvis personen viser ekstrem usikkerhet, og manglende evne til å takle stress og pressede situasjoner, så kan også dette være gode grunner til at en person ikke bør få førerkort!

nei.

sensorene skal ikke drive og spå framtiden.

De skal gi sin vurdering av prestasjonen på selve førerprøven.

Er den som teller.

Skrevet

"Vel, det er vel heller ikke en selvfølge at hvem som helst egner seg til å kjøre bil?"

Det er jeg enig i.

"Hvis hun allerede har strøket x-antall ganger, tatt masse kjøretimer, og attpåtil har så dårlig kontroll på følelsene sine at hun gråter under oppkjøringen, så bør det kanskje være grunn til at sensoren vurderer henne som "uegnet" som sjåfør?"

Jeg kan være med på de andre tingene der, som potensiellt grunnlag for en slik vurdering. Men å ikke ha kontroll på følelsene i en helt unik pressituasjon - en situasjon som ikke likner på noe annet enn andre eksamenssituasjoner, og som ikke har noe med bilkjøring i seg selv å gjøre, kan ikke være en faktor. Men andre ting er selvfølgelig fullt mulige - det vet jo ikke vi noe om her.

"Selvom sensoren blir fremstillt som både usympatisk og kald slik trådstarter beskriver henne, så må vi faktisk gå ut ifra at dette er en person som gjør en profesjonell vurdering, basert på erfaringer og sammenligninger."

Det er jeg også enig i, og jeg påstår ingenting annet. Men det finnes selvfølgelig både gode og dårlige oppkjøringssensorer, uten at jeg aner noe som helst om denne, eller om beskrivelsen egentlig var korrekt.

"Hvis personen viser ekstrem usikkerhet, og manglende evne til å takle stress og pressede situasjoner, så kan også dette være gode grunner til at en person ikke bør få førerkort!"

Hvorfor utropstegn? Er det noen her som "hører dårlig"?

Til det kan jeg bare gjenta at en presset oppkjøringssituasjon - hvis det er oppkjøringen i seg selv om er prpblemet - mest sannsynlig utgjør en helt unik situasjon. Den kan dermed ikke sammenliknes med potensielle kjøremessige og/eller trafikkale stressituasjoner, og dermed ikke brukes som en målestokk på disse. Mener jeg.

".........................................."

Gjest Violsa
Skrevet

har ikke for vane å sitte å gråte under oppkjøringene nei.

Men nervene tok helt overhånd i dag.

Faktisk sa sensor forrige gang at det var veldig mye bra , men at alt i alt kunne jeg ikke bestå.

Nå har jeg øvd mye mer og vil hevde jeg er en bedre sjåfør nå enn jeg var forrige gang jeg strøk.

Men så spilte altså nervene meg et veldig puss.

Og jeg er ikke noe psykisk vrak/ eller hysterisk gærning. Jeg har ikke hatt problemer med eksamensituasjoner sånn faglig. Teorien på billappen gikk kjempelett. Og jeg har greid å vitne rimelig rolig i en svært vanskelig rettsak.

og det er helt fair at hun strøk meg. Men å anklage en for å ha dårlig moral fordi man roter til og kjører for fort. Eller at jeg bør gi opp førerkortet. Det er ikke hennes jobb.

Faktisk skal de egentlig få trening i hvordan å få de som kjører opp til å slappe av. Og jeg har møtt ok folk på biltilsynet stort sett. Men hun her synes jeg var ufordragelig.

*irritert*

Skrevet

Jeg må innrømme at du er inne på noe.

På den annen side; Denne fyren bedriver en svært usmaklig språkbruk overfor folk (også nye brukere) som lufter en eller annen problemstilling, og som bør kunne forvente noe annet enn tråder som blir ødelagt av prozakkens stadige skjellsord og uthenging.

Derfor gir det meg en viss glede å herje med fyren. Det er barnslig..og jeg lover at det ikke skal skje så ofte, Sophie.

Men du burde ha selvinnsikt til å forstå at for en utenforstående så tar du deg ikke et hår bedre ut enn de du forsøksvis prøver å drite ut.

Skrevet

Men du burde ha selvinnsikt til å forstå at for en utenforstående så tar du deg ikke et hår bedre ut enn de du forsøksvis prøver å drite ut.

Joda, jeg skal beherske meg, for all del.

Men det er nesten synd...

for først har prozak vært litt for stor i kjeften, og sitter sutrende igjen i tråden og klager over mobbing (i seg selv et tegn på et bra raid), så kommer "storbror" SDD stormende inn (etter et øyeblikk i friluft) og får se det triste synet.

Hvorpå han i løse lufta, smeller avgårde det aller verste skjellsord han kommer på, nemlig din..din..homse/skaphomse :-)

De gutta besitter en formidabel, verbal ildkraft :-))

...

Nåvel,miss..jeg tar til meg din ord, og fokuserer på viktigere ting, nemlig aftenens kamper i fotball-vm.

Gjest Violsa
Skrevet

for først har prozak vært litt for stor i kjeften, og sitter sutrende igjen i tråden og klager over mobbing (i seg selv et tegn på et bra raid), så kommer "storbror" SDD stormende inn (etter et øyeblikk i friluft) og får se det triste synet.

Hvorpå han i løse lufta, smeller avgårde det aller verste skjellsord han kommer på, nemlig din..din..homse/skaphomse :-)

...

Nåvel,miss..jeg tar til meg din ord, og fokuserer på viktigere ting, nemlig aftenens kamper i fotball-vm.

Tyskland vinner.

Også banker England de ned i støvlene i semi-finale eller finale

Skrevet

...

I all verden - hvor har jeg klaget på mobbing? :-)

"............................................"

Gjest mange idioter der ute
Skrevet

På en måte er det faktisk betryggende for alle som ferdes på våre veier at de som anses som uskikket til å kjøre bil får beskjed om det.

Skrevet

Tyskland vinner.

Også banker England de ned i støvlene i semi-finale eller finale

Tyskland taper i kveld..etter straffesparkkonkurranse...hvilket drama. Italia slår Ukraina.

I morgen; England taper mot Portugal, og Brasil slår Frankrike (jeg er ikke objektiv hva angår det siste).

Da blir det altså; Argentina og Italia i den ene semifinalen. Argentina vinner. I den andre vinner Brasil over Portugal.

Ren Sør-Amerikansk finale altså..og Brasil vinner 2-1.

Gjest glaice
Skrevet

Hei!

Trist at det blir slik for deg når du skal kjøre opp.

Kjenner en person som jeg tror er litt lik deg???? Hun har litt psykiske problemer, og taklet overhodet ikke det presset med en sensor i bilen.

Tror hun strøk to eller tre ganger.

Hun viste at hun kjørte godt, og alle som øvelseskjørte med henne så hvor god hun var til å kjøre, men hun ble helt satt ut når det gjaldt sensoren fra biltilsynet.

Legen hennes, sa rett ut at hun kom aldri til å klare oppkjøringen hvis ikke hun tok en beroligende.... (kommer kanskje folk til å skrike her inne...men pytt) Hun gjorde som legen anbefalte, og kjørte opp prikkfritt!

Prat med legen din???

Ønsker deg Lykke til! Ikke gi opp!!!

Gjest Violsa
Skrevet

På en måte er det faktisk betryggende for alle som ferdes på våre veier at de som anses som uskikket til å kjøre bil får beskjed om det.

Nå blir jeg sur.

tar dere ikke poenget at hun skal gi tilbakemelding på kjøringen man gjør under førerprøven.

Hun har ikke noen rett til å synse og filosofere. Hun kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke henne og hun skal objektivt vurdere prestasjonene på førerprøven

At det blir sagt at det ikke holder til å få førerkort på langt nær er selvfølgelig en helt real sak.

morsomt at alle dere driver og synser som om jeg skal være en forferdelig dårlig sjåfør generelt. Jeg må stole på tilbakemeldinger fra kjørelærer , venner og familie jeg har øvelseskjørt med , og på den forrige sensoren som sa det ikke var så langt unna at jeg besto.

At nervene spiller en et puss og at en roter det til bør være en real sak.

Forøvrig så er det også svært mange der ute i trafikken som mener de kjører tilnærmet feilfritt og at de ALDRI ville hadde problemer med å bestå en førerprøve. Er veldig hvor utrolig "storkjeftet" folk blir når de først har fått det førerrkortet og er raskt til å dømme andre av basis av at de har strøket noen ganger på førerprøven.

En venninne i stockholm strøk 6 ganger før hun besto på den 7 , og jeg har enda ikke tatt igjen henne

Skrevet

Du er altfor sent ute med idiotkommentarer i denne tråden. Trådstarter har fått mer enn nok drittslenging om ikke å være skikket, uten at noen har klart å være noenlunne saklige i kritikken. Så også deg.

Skrevet

Gid, assa! Nesten like saklig som papegøyer som ikke har uttalt ett eneste ord om saken som diskuteres...:-)

".............................................."

Hehe, men nå har jeg aldri skrytt på meg å være så voldsomt saklig, da:-)

Gjest mange idioter der ute
Skrevet

Du er altfor sent ute med idiotkommentarer i denne tråden. Trådstarter har fått mer enn nok drittslenging om ikke å være skikket, uten at noen har klart å være noenlunne saklige i kritikken. Så også deg.

Det er ikke idiotkommentar, det er ingen menneskerett å få førerkort. Hvis så var kunne vi bare bestille det på postordre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...