Gå til innhold

Helt knust , kanskje jeg bare bør kjøpe meg busskort for resten av livet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke idiotkommentar, det er ingen menneskerett å få førerkort. Hvis så var kunne vi bare bestille det på postordre.

Det er det selvfølgelig ikke, og - har du sett én eneste uttalelse om at det er en menneskerett i denne tråden?

Her er det noen som knakk sammen p.g.a eksamensnerver under oppkjøringen. Å begynne å snakke om folk som ikke skulle fått muligheten til å ta lappen, er en idiotkommentar. Vedkommende får naturlig nok ikke lappen når h*n knekker sammen, så hva er poenget ditt? Prøv å få med deg litt mer av saken før du kommenterer ting du ikke helt har forstått. Bare et tips.

".........................................."

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• gripp

13

• mrxx

9

• mumitrollet

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå blir jeg sur.

tar dere ikke poenget at hun skal gi tilbakemelding på kjøringen man gjør under førerprøven.

Hun har ikke noen rett til å synse og filosofere. Hun kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke henne og hun skal objektivt vurdere prestasjonene på førerprøven

At det blir sagt at det ikke holder til å få førerkort på langt nær er selvfølgelig en helt real sak.

morsomt at alle dere driver og synser som om jeg skal være en forferdelig dårlig sjåfør generelt. Jeg må stole på tilbakemeldinger fra kjørelærer , venner og familie jeg har øvelseskjørt med , og på den forrige sensoren som sa det ikke var så langt unna at jeg besto.

At nervene spiller en et puss og at en roter det til bør være en real sak.

Forøvrig så er det også svært mange der ute i trafikken som mener de kjører tilnærmet feilfritt og at de ALDRI ville hadde problemer med å bestå en førerprøve. Er veldig hvor utrolig "storkjeftet" folk blir når de først har fått det førerrkortet og er raskt til å dømme andre av basis av at de har strøket noen ganger på førerprøven.

En venninne i stockholm strøk 6 ganger før hun besto på den 7 , og jeg har enda ikke tatt igjen henne

Fortsett å stole på deg selv:-)

Det er mange av oss som sannsynligvis ikke var så langt unna å stryke under oppkjøring; i allefall var jeg kjempesur på min kjørelærer når han forlangte at jeg skulle kjøre opp, jeg mente jeg ikke var klar... Under oppkjøringen var jeg så stressa at jeg sa alt jeg tenkte mens jeg kjørte (inkl. at jeg plutselig ikke helt husket om det var vikeplikt fra venstre eller høyre i et kryss) - men forunderlig nok sto jeg allikevel...*s*

En venninne av meg klarte å få igang en "kjedekollisjon" blandt parkerte biler da hun skulle kjøre opp. Sensor ble rimelig sur, og forlangte at hun skulle fylle ut alle skademeldingene... Hun besto forøvrig ikke den dagen, men noen uker senere:-)

Skrevet

Det er mange av oss som sannsynligvis ikke var så langt unna å stryke under oppkjøring; i allefall var jeg kjempesur på min kjørelærer når han forlangte at jeg skulle kjøre opp, jeg mente jeg ikke var klar... Under oppkjøringen var jeg så stressa at jeg sa alt jeg tenkte mens jeg kjørte (inkl. at jeg plutselig ikke helt husket om det var vikeplikt fra venstre eller høyre i et kryss) - men forunderlig nok sto jeg allikevel...*s*

En venninne av meg klarte å få igang en "kjedekollisjon" blandt parkerte biler da hun skulle kjøre opp. Sensor ble rimelig sur, og forlangte at hun skulle fylle ut alle skademeldingene... Hun besto forøvrig ikke den dagen, men noen uker senere:-)

"(inkl. at jeg plutselig ikke helt husket om det var vikeplikt fra venstre eller høyre i et kryss)"

Det er en type stressfeil man sjelden gjør mer enn én gang, tror jeg :-)

"Sensor ble rimelig sur, og forlangte at hun skulle fylle ut alle skademeldingene..."

Uhm...det er da sensors oppgave. Juridisk sett er det vel kjørelærer/sensor som "kjører bilen", og som er ansvarlige?

"..........................................."

Gjest Violsa
Skrevet

joda , og i verste fall reiser jeg ut i distriktene selv om det kanskje er litt uetisk.

er jo lettere å kjøre opp på en eller annen liten bygd i telemark eller alta.

Har kommet over verste skuffelsen nå da .

Skrevet

"(inkl. at jeg plutselig ikke helt husket om det var vikeplikt fra venstre eller høyre i et kryss)"

Det er en type stressfeil man sjelden gjør mer enn én gang, tror jeg :-)

"Sensor ble rimelig sur, og forlangte at hun skulle fylle ut alle skademeldingene..."

Uhm...det er da sensors oppgave. Juridisk sett er det vel kjørelærer/sensor som "kjører bilen", og som er ansvarlige?

"..........................................."

Har alltid vært innmari god på vikepliktregler i etterkant...*s*

Tilhører typen minner som inngår i "lærdom for livet" tror jeg:-)

Venninnen min hadde også en viss formening om "straffen" hun ble tildelt, men det hadde læringsverdi det også!

Skrevet

joda , og i verste fall reiser jeg ut i distriktene selv om det kanskje er litt uetisk.

er jo lettere å kjøre opp på en eller annen liten bygd i telemark eller alta.

Har kommet over verste skuffelsen nå da .

Jeg har kjørt opp i to ulike kommuner pga spesialtilpasset bil, og synes ikke det var noe enklere på Nesodden enn i Oslo.

Du står til slutt, men be kjøreskolen om å la deg ha testkjøring med andre kjørelærere enn din egen.

Gjest missa n.
Skrevet

Han som strøk 7 ganger før han stod, har han rødt hår og fregner?

Nei, han er lyshåret :)

Gjest Violsa
Skrevet

Det er ikke idiotkommentar, det er ingen menneskerett å få førerkort. Hvis så var kunne vi bare bestille det på postordre.

hvem har sagt det???? at det er noen menneskerett..

jeg må selvsagt bestå førerprøven som alle andre.

Og ikke tro at biltilsynet gir meg noe gratis fordi jeg er nervøs på oppkjøring eller fordi kjørelærer synes jeg kjører bra.

Vil du bare jeg skal gi opp.? er det det som er poenget ditt.Har jeg ikke tenkt å gjøre

Skrevet

Joda, jeg skal beherske meg, for all del.

Men det er nesten synd...

for først har prozak vært litt for stor i kjeften, og sitter sutrende igjen i tråden og klager over mobbing (i seg selv et tegn på et bra raid), så kommer "storbror" SDD stormende inn (etter et øyeblikk i friluft) og får se det triste synet.

Hvorpå han i løse lufta, smeller avgårde det aller verste skjellsord han kommer på, nemlig din..din..homse/skaphomse :-)

De gutta besitter en formidabel, verbal ildkraft :-))

...

Nåvel,miss..jeg tar til meg din ord, og fokuserer på viktigere ting, nemlig aftenens kamper i fotball-vm.

Fint, da er jeg fornøyd:-)

Gjest printa
Skrevet

Jeg strøk også første gang. Ble utrolig drittnærvøs, og i tillegg var jeg uheldig med oppkjøringsdagen. Det var starten på fellesferien.

I en liten bakke, glemte jeg å tråkke inn bremsen, og dermed måtte sensor gjøre det. Resultat: Stryk, og ny sjanse igjen etter tre uker (eller hva det nå er)

Et tips jeg fikk med på veien andre gang, var at sensor bare er et menneske, og en eldre mann. Hva om jeg kunne forestille meg han i macco undertøy i høyre forsete. Jeg forsøkte å opprettholde denne tanken under hele oppkjøringen. Og jaggu gikk det ikke godt også!

Skrevet

Du har vært gjennom store påkjenninger den siste tiden. Selv om det virker som du klarer deg bra nå, tar det kanskje litt tid før du er helt på topp, og klarer å takle stress og press bedre.

Skjønner at du har vært helt satt ut av angst under oppkjøringen. Virker heller ikke som sensor(?) har gjort noe for å prøve å roe deg ned.

Tenk gjennom hva som skjedde, hva som gjorde deg så nervøs. Var det noe hun sa eller gjorde? Hva er best for deg? Tidlig på dagen eller sent på dagen? Noen spesiell ukedag? Selv om slike "småting" ikke har så stor betydning, kan det gi deg en følelse av kontroll at du kan bestemme, i hvert fall til en viss grad, når du skal kjøre opp.

Hva kan du selv gjøre for å ta kontroll over situasjonen? Kan du være litt mer "pågående", rekke frem hånden og presentere deg, og ikke vente til sensor tar initiativet? Spørre hvor du skal kjøre?

Kanskje det er lurt å fortelle åpent at du er veldig redd, og gjerne vil få trekke pusten før du starter?

Har du mulighet for å ha med kjørelæreren? Og ville det i tilfelle gjøre deg roligere å ha en i baksetet som vet at du kan kjøre? Eller kan du ha med en annen som du er trygg på? Da vil det ikke være så lett for sensor å starte en ny utskjelling. (Men jeg tror ikke det er særlig vanlig, du hadde nok maks uflaks.)

Snakk med kjørelæreren om den utskjellingen du fikk, og spør om det er mulig å slippe henne som sensor neste gang.

En ting er jeg sikker på, du kommer til å klare det.

Gjest trond-h
Skrevet

Ta deg en halvtime i lenestol og hvil deg grundig ut før du drar til førerprøve. Det roer ned nervene. Ta med deg en rolig autoritetsperson på turen. Det gjør det værre i slenge dritt fra sensor. Slenger sensor dritt, har han/hun et alvorlig problem: Da går det ikke på sak.

Det er mulig at sensorene på ditt hjemsted er ekle og har bestemt seg for å ikke slippe deg igjennom. I så fall er det ikke noe i veien for at du melder deg opp til prøve et annet sted.

Gjest Violsa
Skrevet

Ta deg en halvtime i lenestol og hvil deg grundig ut før du drar til førerprøve. Det roer ned nervene. Ta med deg en rolig autoritetsperson på turen. Det gjør det værre i slenge dritt fra sensor. Slenger sensor dritt, har han/hun et alvorlig problem: Da går det ikke på sak.

Det er mulig at sensorene på ditt hjemsted er ekle og har bestemt seg for å ikke slippe deg igjennom. I så fall er det ikke noe i veien for at du melder deg opp til prøve et annet sted.

neida

har jo kjørt opp før , og har stort sett god erfaring..

forrige gang besto jeg nesten , og var ikke så nervøs.

Veldig grei sensor. Hun her var helt forferdelig.

nå har jeg øvd mer og burde kjørt bedre på førerprøvenee..men så skjedde det noe med nervene..aldri vært så nervøs og utafor som jeg ble i dag

Skrevet

Det var en lang tråd her, jeg har ikke orket å lese alt.

Siden du kjører godt generelt, men psyker ut under oppkjøring, så ikke gi deg.

Har du en psykolog/lege så får du denne til å ta kontakt med biltilsynet og ordne en "tilpasset kjøretime og oppkjøring". Da får du en grei person som du tar en prøvetur med først også kjøre du opp med samme person senere.

Dette gjøres her jeg bor iallefall, men man må ha en fagperson til å dokumentere behovet. Du kan jo snakke med kjørelæreren din om dette også.

Gjest trond-h
Skrevet

neida

har jo kjørt opp før , og har stort sett god erfaring..

forrige gang besto jeg nesten , og var ikke så nervøs.

Veldig grei sensor. Hun her var helt forferdelig.

nå har jeg øvd mer og burde kjørt bedre på førerprøvenee..men så skjedde det noe med nervene..aldri vært så nervøs og utafor som jeg ble i dag

Ok, men prøv nå tipset mitt med å få deg litt tid alene i ro før du drar til førerprøve. vet det har hjulpet mange. Lykke til.

Gjest Violsa
Skrevet

Ok, men prøv nå tipset mitt med å få deg litt tid alene i ro før du drar til førerprøve. vet det har hjulpet mange. Lykke til.

ja takk..skal huske på det.

kjørte ca 1 time med kjørelærern min før timen og hun skrøt

.Forrige gang var nervene i sjakk , men da hadde jeg ikke øvelseskjørt så mye.sensoren var grei og behagelig. Og selv når han strøk meg gjorde han det på en ordentlig og grei måte.

Hun sensoren her var vanskelig og fæl fra starten av.

mumitrollet
Skrevet

Selvfølgelig, når alderdom, sykdom osv er inne i bildet bør enkelte sjåfører får inndratt førekortet. Men jeg siktet til unge sjåfører som rett og slett stryker fordi de er for nervøse. Når man kjører opp vet de færreste hvordan det faktisk er å kjøre bil. Men alle har like rett til førekort, og en ufyselig sensor uten folkeskikk kan uansett ikke forsvares.

Ufyselig skal sensorer selvsagt ikke være, men jeg mener at man må kunne takle en såpass stressende situasjon før man er klar til å dra ut i trafikken på egen hånd. Verre situasjoner inntreffer før man aner det. At elevene er nervøse er selvsagt OK, men h*n må likevel kunne vise at h*n kan kjøre bil - sensoren kan da ikke gjette seg til det? Like lite som ved en vanlig eksamen nytter det ikke å stole på lærerens ord om man stryker.

Gjest Violsa
Skrevet

Ufyselig skal sensorer selvsagt ikke være, men jeg mener at man må kunne takle en såpass stressende situasjon før man er klar til å dra ut i trafikken på egen hånd. Verre situasjoner inntreffer før man aner det. At elevene er nervøse er selvsagt OK, men h*n må likevel kunne vise at h*n kan kjøre bil - sensoren kan da ikke gjette seg til det? Like lite som ved en vanlig eksamen nytter det ikke å stole på lærerens ord om man stryker.

jaja..

har sagt at det var fair at jeg strøk.

men hun hadde ingen rett til å klage på min moral eller om jeg burde gi opp å kjøre

de skal vurdere førerprøven. å gi saklig tilbakemelding..

ikke synse

Gjest Marres
Skrevet

Selvfølgelig er jeg helt enig med deg. Stiller ikke spmørsmålstegn ved avgjørelsen om å stryke henne. Synes det derimot var helt unødvenig å knuse en nervøs elev som allerede var lei seg fra før. Det å videre prøve å eliminere alt håp om et evt nytt forsøk hadde sensoren ingen rett til.

Ja, stressende situasjoner skal man takle i trafikken. Men intet galt å oppmuntre elever som har strøket i å prøve på nytt. Forhåpentligvis er nervene litt mer under kntr neste gang.

Gjest Violsa
Skrevet

Selvfølgelig er jeg helt enig med deg. Stiller ikke spmørsmålstegn ved avgjørelsen om å stryke henne. Synes det derimot var helt unødvenig å knuse en nervøs elev som allerede var lei seg fra før. Det å videre prøve å eliminere alt håp om et evt nytt forsøk hadde sensoren ingen rett til.

Ja, stressende situasjoner skal man takle i trafikken. Men intet galt å oppmuntre elever som har strøket i å prøve på nytt. Forhåpentligvis er nervene litt mer under kntr neste gang.

ja..

var litt terapi for meg å bestille ny time i august.

jeg gir ikke opp..

er ikke verdens beste sjåfør. men tror jeg har evnene til å kjøre greit og klare meg .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...