Gå til innhold

Slapp hud etter vektreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ei jente på 35 år som har gått ned 22 kg over 2 år, mest nå siste året. Jeg veier nå 82 og skal ned 17 kg til.

Jeg har veid for mye i ca 15 år og har to barn, men ingen strekkmerker, tror egentlig at jeg har ganske elastisk hud som tåler mye. Jeg måtte heller ikke sy etter fødslene mine. Jeg bruker str. 40/42 i klær nå.

Jeg trener mye men har merket at huden er blitt for stor både på mage, i ansiktet, pupper, lår og rumpa. Verst er vel magen som jeg nesten kan snøre sammen :)

Finnes det noen mulighet til evt. å få dekket en operasjon for å ta vekk overflødig hud?

Når jeg har gått ned til min vekt, regner meg jeg ser helt ille ut. Allerede nå sjemmes jeg av for mye hud og gruer meg til å se enda værre ut.

Vil huden trekke seg sammen? over år eller vil den forbli for stor? I såfall hvor mange år/mnd vil det ta før den snurper seg sammen igjen?

Hilsen skrukketrollet :)

Gjest kontakt din fastlege
Skrevet

Huden din vil helt sikker skrumpe sammen litt, iallefall i ansiktet.

Etter at du er ferdig slanket kan du dra til din fastlege, å få h*n til å søke om at du får ta mageplastikk-operasjon, operasjonen skal du få dekket.

Har venninner og en svigerinne som fikk dette gratis, de tok vekk gravide-magene sine.

• 2 uker senere...
Per Helsing, hudspesialist
Skrevet

Hei,

ja, huden har stor evne til å trekke seg sammen, tenk bare på hvor flat en mage kan bli etter en fødsel. Likevel, etter en vektreduksjon hvor man har vært stor lenge, er det ikke sikkert at huden vil kunne tilpasse seg helt, og da kan man operere vekk ekstra hud som du skriver.

Jeg ville ventet litt og sett hvor mye løs hud det ble, og gitt huden litt tid for å tilpasse seg. Om resultatet blir løs hud til slutt, burde du spørre fastlegen din om henvisning til plastikkirurg ved offentlig poliklinikk (sykehus), for en vurdering om det kan gjøres der. Det er ikke helt usannsynlig at det vil aksepteres.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...