Gå til innhold

Problemer med hormonspiral


Gjest fin

Anbefalte innlegg

13 uker etter fødselen satte jeg inn hormonspiral, da hadde jeg hatt mensen allerede to ganger (3 uker mellom de to blødningene).

12 dager etter innsettingen begynte jeg å blø, det gjør jeg fortsatt 2 måneder senere! Stort sett har det vært kraftig, lyserød blødning uten klumper. Innimellom har det vært mindre blod, men det har ikke vært en eneste dag uten blødning. Etter samleie tar blødningen seg opp.

Jeg har ingen smerter, har testet negativt og er altså ikke gravid.

Legetime har jeg først om en måned. Begynner nå å frykte at noe er galt, til tross for manglende smerter. Men det skal da vel ikke være slik? Snakk om effektiv prevensjon, ja...

Jeg er 35 år, har to barn (1 spontanabort imellom), ingen forhistorie med underlivsproblemer.

På forhånd mange takk for svaret ditt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte hormonspiralen etter barn nr. 1. Jeg husker at jeg hadde småblødninger hver eneste dag i ca. 3 måneder. Dette var visst i følge legen helt normalt. Etter disse månedene forsvant menstrasjonen helt og blødningene tok slutt. Så det er nok en ende på dine blødninger også.

Nå er det jo en stund siden jeg brukte hormonspiralen, men det var en stund jeg også tenkte det samme som deg "snakk om effektiv prevansjon". Blødningene var også til tider så irriterende at jeg tenkte, aldri mer hormonspiral. I ettertid har jeg endret mening. Neste gang skal jeg ha hormonspiral igjen. Etter de første 3 månedene var jeg meget godt fornøyd.

Trolig er blødningene dine helt normale, da det ennå ikke har gått 3 månder. Nå har du jo legetime om en måned så da for du nok svar.

Håper dette var litt til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er en vanlig bivirkning (innkjøringsproblem) med slike blødninger på hormonspiralen, men med tiden ordner det seg vanligvis. Det er en god ide med en sjekk hos legen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...