Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en sunn og storty mann på 22, som har drevet med fotball og trening fra seks års alderen. Men har alltid hvert plaget med vond og sår hals,feber som etter 3-4 dager ender med tett nese. Noen ganger slår ikke feberen ut men kroppen er slapp med lite energi. Dette har vert et STORT irritasjonsmonent i livet mitt og jeg er møkka lei!!! Har hvert hos lege mange ganger, men svaret er det samme: sår hals puss osv...Har også tatt blodprøver for å sjekke mangler..Ingen har funne noe feil. Smerten i halsen ligger rimeligt høyt oppe, føles som om den ligger å irriterer ved nesegangen overgangen fra hals til nese. Det produseres også mye slim i den perioden, noe som fører til mer smerte pga svelget.Noen ganger på det verste hoster jeg opp dette slimet og det er fylt med blod og mørke grønnt slim. Personer rundt meg sier at jeg bør fjerne mandlene...Men mandlene er hverken hovne el såre. har aldri hatt noe problem med det..Hva synes du? Jeg trener mye og spiser sunnt, hva er grunnen til at jeg er så mye syk!? Dette skjer ca en gang i måneden noen ganger to. kan gå maks tre måneder frisk. Må komme til bunds i dette. Orker ikke å være så ofte syk meg halsproblemer. Takk på forhånd Fladen 84

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237018-s%C3%A5r-hals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes absolutt du skal få henvisning til en øre-nese-hals-lege. Denne kan undersøke "nasopharynx" dvs det området du beskriver som problem. DU ser kun nederste delen når du gaper og ser deg i speilet, men det er et stort område opp i bakre vegg av nesehulen. Her ligger mye lymfevev som kan likne mandlene; bl.a adenoidene/de falske mandler. Problemer fra området kan komme bl.a av stadig renning fra nesen. Rikelig saltvannskyll daglig ( inn i nesen og ut av munnen, kjøp "nesehorn" på apoteket) kan rense opp, og noen bør en periode ha cortisonholdig nesespray for å renske opp og åpne bihuler/nesehule.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237018-s%C3%A5r-hals/#findComment-1826840
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...