jef58 Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Jeg har problemer med mage/tarm. Har smerter fra nedre venstre magehalvdel. Smertene kommer og går. Har hatt de i ett par års tid. Smertene har ikke blitt sterkere under denne tiden. Tidligere var det mest smerter på tidlig kvelds tid. Nå de siste dagene har det vært verst på natt/morgen. Går for det meste over etter frokost. Smertene er til tider noe vage, og noen ganger litt kraftigere. Det har også oppstått halsbrann på kveldstid. Har også smerter fra venstre hofte, skulder og også noe vondt i begge knærne. Av medesiner bruker jeg blodtrykksenkende og også for høy kolestrol. Bruker også Zyprexa. 0 Siter
Gjest Chilii Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Hei. Jeg var plaget mye av halsbrann.Min lege ønsket jeg skulle slutte med sterke krydder, chili, pepper og jeg har ikke hatt mer halsbrann. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Kolesterol-senkende medisiner kan gi tarm-plager. Enkelte blodtrykksmedisiner kan gi samme problemet. Zyprexa kan gi forstoppelse. Sistnevnte kan hindres ved riktig kosthold, mye fiber og mosjon. Prøv å les litt om "irritabel tarm" og forstoppelse" eller "obstipasjon" her i doktoronline. Halsbrann kan ha kommet sekundært til forstoppelse, eller vektøkning. Gode syreblokkerende medisiner finnes. Ikke gjør noe med medisinene før du har rådført deg med fastlegen din, vis evt det som er skrevet her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.