Gå til innhold

nomalt kalori inntak


Gjest mania

Anbefalte innlegg

Gjest mania

I det siste har jeg mista totalt all peiling på hva som er lite mat,normalt-synes bare alt er alt for mye.Jeg lurer bare på hva som egentlig regnes som normalt kaloriinntak per dag for jenter på 17/18 år(jeg er 163cm. høy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære mania! Det er noe variasjon i anbefaling av normalt kalori inntak avhengig av kilde. Likevel er nok de fleste enige i at en jente på din alder ved normal daglig aktivitet bør ha et kaloriinntak på 2000-3000 kcal/dag. Det er viktig å huske at det er av stor betydning for kroppen at maten vi spiser er riktig sammensatt med tanke på proteiner, karbohydrater, fett, mineraler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...