Gå til innhold

Kul i brystet

Gjest kreft eller bare hormoner?

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget i går kveld at jeg har en kul i brystet. Jeg fikk mensen i dag, og jeg før innimellom litt ømme og "hovne" bryster før/under menstruasjonen. Likevel har jeg ikke kjent før at jeg har hatt en så markant kul på siden av brystet, og det bekymret meg veldig i går kveld. Når jeg fikk tenkt meg om, så tenkte jeg at kreftsvulster vokser vel ikke SÅ fort, og at det derfor antagelig bare er noen hovne kjertler e.l. Syns bare det er rart at det bare er det enen brystet hvis det er hormoner som erskyldig i dette..

Jeg har bestemt meg for å ringe lege hvis den ikke er borte innen en uke.

Vil gjerne ha innspill hvis noen føler de har erfaring eller kunnskaper til å gi meg litt input på dette...

Jeg er en ung jente på 25..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237183-kul-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste nettopp, i går faktisk, at unge jenter ofte kan kjenne klumper i brystene rundt menstruasjonen. Dette er ofte hovne lymfekjertler. Men hvis den er der om ei uke, og den ikke flytter på seg, så kan det være greit å sjekke den ordentlig :)

Ja, brystene mine har noen ganger blitt litt "harde" i "kjernen" rundt menstruasjonen. Men det er litt annerledes denne gangen. Annen plassering og en mer definertr rund kul og ikke som en stor "plate" sentrert i brystet bak brystvorten slik som før. Men jeg satser på at det bare er hovne kjertler e.l. Har gitt meg selv ei uke og hvis den fremdeles er der da, så skal jeg ta det på alvor og få det sjekket ut. Takk for innspillet ditt! Det aller meste hjelper når man blir så usikker som jeg er nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237183-kul-i-brystet/#findComment-1824004
Del på andre sider

Ja, brystene mine har noen ganger blitt litt "harde" i "kjernen" rundt menstruasjonen. Men det er litt annerledes denne gangen. Annen plassering og en mer definertr rund kul og ikke som en stor "plate" sentrert i brystet bak brystvorten slik som før. Men jeg satser på at det bare er hovne kjertler e.l. Har gitt meg selv ei uke og hvis den fremdeles er der da, så skal jeg ta det på alvor og få det sjekket ut. Takk for innspillet ditt! Det aller meste hjelper når man blir så usikker som jeg er nå..

Dette er nok ikke noe å bekymre seg for, skal du se :) Skjønner at det er er kjedelig å vente, men i de aller fleste tilfeller er det jo falsk alarm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237183-kul-i-brystet/#findComment-1824015
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...