Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hvor jeg skal henvende meg, men jeg prøver her.

Jeg begyner å blø etter at jeg har vært på do og gjort nr 2. Det har vært sånn siden jeg fikk eldste sønnen min for 12 år siden,jeg var veldig ung. Jeg har ikke vært hos legen, verken den gang eller senere, jeg vil ikke det nå heller.

Men jeg har altid tenkt at det sikkert er hemorider, og det er ikke hver gang jeg er på do, men mest når jeg har litt hard mage. Men nå er det slik hver gang, og det kommer så mye blod at jeg hører at det drypper ned i do, det har også begynt å blø uten at jeg har vært på do.

Jeg har skikkelig skrekk for å vise meg for en lege, derfor har jeg ignorert dette så lenge, klart det er vondt, men jeg tørr rett og slett ikke.Da må de legge meg i narkose før de undersøke meg. Kan vel også fortelle at jeg måtte klippt opp hele mellomkjøttet under fødselen.

Jeg merker ingenting av det andre sier om hemorider, har ikke kløe.

Det er også en klump som henger ut, som en rosin, men den er ikke vond.

Det er et lite stykke inn i rompa, på siden, det kjennes ut som om det er en kniv som skjærer meg når jeg er på do, og det gjør vondt lenge etter.

Det blør også noen ganger uten at jeg har vært på do, og da blør det i noen timer og er vanskelig å stoppe.

Er det noe jeg kan gjøre uten å måtte oppsøke lege. Finnes det en måte å få det bort??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237184-bl%C3%B8dninger-etter-dobes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det finnes ingen annen løsning enn å gå til legen med dette. Sannsynligvis har du en innvendig hemorroide som sprekker innimellom. Den lille "rosinen" du snakker om er nok restene etter utvendig hemorroide etter svangerskapet, det er helt vanlig.

Hvis det blør så mye at du hører det drypper i doskåla er det klart du må gå til legen!!!

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal kontakte lege, du har ille fantasier om hva det er og hvor ille undersøkelsene er. Trolig plages du MYE mer av dette enn hva noen raske lege-sjekker vil koste deg. Ta ansvar for deg selv og barna dine. Les litt her i doktoronline først om "analfissurer" og "hemorider". Svært vanlige problemstillinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...