Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min sønn er snart 3 år og har plutselig fått allergi. Han fekk allergi utbrudd over heile kroppen i slutten av januar. Tok han til legen og legen sa det var en virusinfesjon sia han fekk feber på kvelden ca et døgn etter utbrudde. Huden hans ble nesten helt fin igjen men so fekk han samme sort nupper igjen og det har han hatt i to måneder. Han klør og klør. Sover lite og er urolig. Vi har fått en allergi medesin som heter phenamin men føler at den ikkje hjelper i det hele. Vi venter på og få time på hos barnelege men det tar slik tid. Og denne venting tar kenkken på oss. Han har allergi utbruddet over heile kroppen. Hodebunnen er tørr og irritert. So defor lurte eg på om du dere kunne gi meg råd om kva eg kan gjer slik at gutten min kan få det bedre. No smører eg han dagelig med Essex krem og periodevis med Locoid. Men utbrudde skjer kvar dag so det er umulig og og få bort kløen. Han klør seg til blods før han sovner.

Kan fluor gi slike stor allergi utbrudd? For bygda vår har fått nytt bore vatn. Og der er høg verdier av fluor og klak. Men då vatnet var på for et halvt år sia reagerte han ikkje, men no når det har komt for og bli so lurer eg om det er det som gjer at han kan få slike allergi utbrudd. Kva kan eg gjere som mor til at han for det bedre.

Allergi utbrudde er som nupper med og huda er rød der nuppene er. Det er ikkje elvablest. Huden føles som sand papir. Han har hatt litt sånn barne eksem før men det er ikkje slike allergi bøter.

Vennelig helsing frå bekymret mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23719-plutselig-allergiutbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære godt

Det høres ut som om gutten din har atopisk eksem. Smør utbruddene med Locoid, vent i 10 minutter og smør så med rikelig med en fet fuktighetskrem, f.eks. Locobase eller rød Apobase. Du kan også gå på apoteket og få Kaliumpermanganat 5% som du har i badevannet hans 1 - 2 ganger i uken for å forebygge infeksjon. Men det viktigste er å sørge for at huden ikke er så tørr, det er den tørre huden som klør.

Dette var bare litt førstehjelp - når du kommer til barnelegen får du sikkert flere kremer som kan brukes på eksemet.

Lykke til - og bare spør igjen hvis dette ikke virker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...