Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 34 år gammel mann som ønsker sterkt å gå opp i vekt. Jeg er 194 cm. høy, men veier bare 74 kg. Etter å ha hatt diaré i to måneder har jeg mistet 6 kg. (80-74). Jeg har alltid vært slank, men ikke så tynn som nå. Jeg ønsker å gå opp til 1: 80 kg, 2: 85-90 kg. Jeg har høy forbrenning og tåler ikke gluten. Svært takknemlig for gode råd. Hilsen tynn mann med relapsing-remitting MS

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal kontakte sykehuset du sokner til for å høre om de har en ernærings-veileder på en av de medisinske poliklinikkene. Dersom "ditt sykehus" ikke har en slik ekspertise, så husk på at det er fritt sykehusvalg for de fleste sykdommer i Norge nå. Det bør lages en diett tilpasset DINE mat-intoleranser og grunnsykdom. Er du heldig vil begge disse kunne bli bedre. Viktig for deg å få balansert menge og riktig type karbo/protein/fett og riktig sammensatt vitaminer, antioksydanter osv. Det er på trappene svært mye spennende ny kunnskap om ernæring innen "skolemedisinen" nå. Du kan forhøre deg mer detaljert i "forum for alternativmedisin", der svarer lege Stig Bruset som OGSÅ er alternativ-medisiner med bred kunnskap om kosthold/ernæring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...