Jordbær_D Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei. Jeg fikk for kort tid siden beskjed om at jeg var blitt smittet med chlamydia av min nye kjæreste! Dette kom da fra hennes foregående! Vi fikk begge behandling, riktignok på to forskjellige steder! Det snodige er: Jeg som gutt - måte sjekkes på den gamle måten og fikk to tabletter på stedet. Deretter beskjed om at jeg måtte avstå fra sex i en uke for å sikre at infeksjonen ble ordentlig borte. Noe jeg forsåvidt gjorde. Kjæresten min derimot tok en urinprøve, fikk en resept på tabletter og fikk beskjed om å avstå fra sex i minst 2 uker! Noe hun også gjorde. Hva i all verden er problemet til legene i dag? Hvordan kan man ha en ukes margin på behandlingstid og to VIDT forskjellige behandlingsmåter på en og samma sykdom? (en gutt på samma klinikk ble kun bedt om å ta en urinprøve) Dette er ikke bare irriterende, men også skremmende med tanke på usann informasjon og unødvendig smerte! Huff! Grunnen til at jeg spør og graver sånn, er at jeg nødig vil bli smittet igjen av denne sykdommen, da den gamle måten å sjekkes på frarådes alle og enhver! Nå er det gått halvannen uke siden vi begge fikk behandling! Er det 100% sikkert borte nå? Eller kan det gå 3-4-5-6 uker før det er trygt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237207-surr-rundt-fakta-om-chlamydia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.