Gå til innhold

erfaring med /alkohol ved flyskrekk

Anbefalte innlegg

jeg gruer meg til flyturen jeg snart skal ta!

Jeg fikk valium en gang (20 mg) men det hjalp ikke. Jeg fant deretter ut å ta 20 mg valium sammen med myyye alkohol!!

Det hjalp jo, men jeg ble ganske så borte vekk av det! Jeg lurer på om det er farlig å kombinere piller og alkohol? Legen jeg snakket med sa det ikke var noe i veien for å ta drinker sammen med valium, det forsterka bare virkninga. likevel er jeg redd for at jeg skal dø av det. Når man er redd nok så drikker man jo til man ikke føler noe mer, og hvis man allerede har tatt piller først, så.

Synes ikke egentlig at valuim/sobril/stesolid hjelper, det roer ialle fall ikke ned meg! Har prøvd sobril, 15 mg, men det merka jeg ingenting til. Hva komemr dette av? Kanskje jeg har bedre effekt av sovemedisin eller noe sterkere stuff? Under en flytur tok jeg imovane, og ble i kjempehumør av det! Ikke trøtt, snarere lettere euforisk.

bruker ikke beroligende til daglig.

Har andre erfaringer og synspunkter med hva som roer nervene under flyturen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23737-erfaring-med-alkohol-ved-flyskrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Sist jeg fløy hadde jeg apodorm pluss alkohol (i tillegg til den vanlige zoloften) og det gikk helt fint. Nesten ikke redd, og ganske blid og kaklete, og overoptimistisk ang. det meste!

Men vel..jeg veit ikke hvor lurt det er, det heter seg jo at man ikke skal holde på å mikse og trikse med piller og alkohol..Veit ikke om det går bra for alle om det går for noen...

Håper du finner utav det.

Og god tur!!

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til drun

Du bør snakke med legen din igjen etter min mening. Jeg synes ikke du skal kombinere alkohol og valiumliknende preparater, selv om det kanskje ikke er direkte farlig- kan dessverre din psykiske reaksjon bli "anderledes" og lite kontrollerbar.

Enkelte går i terapi for å behandle flyskrekk- kan det være et alternativ for deg??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...