Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg begynte for 3,5 år siden med Diane pga problemer med kviser. Etter en mnd var kvisene så godt som borte. På en legesjekk 2 år etterpå sa legen at jeg heller burde begynne med Yasmin fordi Diane kunne gi leverproblemer (tror jeg det var). Yasmin fungerte like bra som Diane, helt til fikk et opphold da jeg var i utlandet i noen mnd og måtte utsette hjemreisen og ikke hadde med meg nok p-piller. Fikk da en del kviser igjen. Jeg har begynt på Yasmin igjen og tatt det i nesten 3 mdn nå, men kvisene vil ikke forsvinne. Har fått kviser på brystet også, noe som er spesielt plagsomt nå om sommeren. Kan Yasmin ha mistet effekten pga. oppholdet? Diane virket jo i løpet av første mnd...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237415-kviser-med-yasmin-etter-opphold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aknefri

Hei,

Det er desverre slik at mange får kviser når de slutter å bruke p-piller som Diane og Yasmin. Jeg begynte på Diane da jeg var 16, gikk over til Yasmin (pga bivirkninger) da jeg var 19. Men ble ikke kvitt kvisene mine med Yasmin, så etter noen måneder var det tilbake til Diane igjen. Har gått på dette helt til i januar i år. Jeg var utrolig redd for at hele ansiktet skulle skjules bak nye kviser (har skjedd før når jeg har sluttet på det). Men ble tipset av en venninne om en bok på internett, som viser deg hvordan du kan bli kvitt akne-problemer uten medisiner. Jeg var skeptisk, men samtidig full av håp. For jeg vet at p-piller har gjort meg både deprissiv, ekstreme hodesmerter 4 ganger i måneden osv. Så jeg bestemte meg til slutt for å leve et liv uten hormoner i kroppen, og se hva som skjedde. Det er nå 6 måneder siden jeg sluttet på p-piller. Har lest boken venninnnen anbefalte meg, og er virkelig fornøyd. Har ikke fått kviser (slik jeg alltid har gjort når jeg har sluttet!)

Jeg håper du også kan finne noe som kan hjelpe deg med akne-problemet ditt. Ikke bli depressiv, slik jeg selv ble. Det finnes alltid håp for oss alle.

http://www.acnecured.com/

Hei,

Det er desverre slik at mange får kviser når de slutter å bruke p-piller som Diane og Yasmin. Jeg begynte på Diane da jeg var 16, gikk over til Yasmin (pga bivirkninger) da jeg var 19. Men ble ikke kvitt kvisene mine med Yasmin, så etter noen måneder var det tilbake til Diane igjen. Har gått på dette helt til i januar i år. Jeg var utrolig redd for at hele ansiktet skulle skjules bak nye kviser (har skjedd før når jeg har sluttet på det). Men ble tipset av en venninne om en bok på internett, som viser deg hvordan du kan bli kvitt akne-problemer uten medisiner. Jeg var skeptisk, men samtidig full av håp. For jeg vet at p-piller har gjort meg både deprissiv, ekstreme hodesmerter 4 ganger i måneden osv. Så jeg bestemte meg til slutt for å leve et liv uten hormoner i kroppen, og se hva som skjedde. Det er nå 6 måneder siden jeg sluttet på p-piller. Har lest boken venninnnen anbefalte meg, og er virkelig fornøyd. Har ikke fått kviser (slik jeg alltid har gjort når jeg har sluttet!)

Jeg håper du også kan finne noe som kan hjelpe deg med akne-problemet ditt. Ikke bli depressiv, slik jeg selv ble. Det finnes alltid håp for oss alle.

http://www.acnecured.com/

Unnskyld at jeg bryter inn, men så slipper jeg å starte en helt ny tråd, i fall du vet dette.

Jeg vurderer å bytte fra p-piller (yasmin) til nuvaring, både fordi jeg er så glemsom, og fordi jeg håper på reduksjon i bivirkninger som vektøkning, depresjon, etc.

Vet du om man kan få en merkbar reduksjon i dette ved å ngå over til f.eks ring, eller må man over på et helt hormonfritt preparat?

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

Diane er et mer effektivt kvisemiddel på grunn av innhold av cyproteronacetat, et antiandrogen andre p-piller ikke har. Lever- bivirkninger er svært sjeldne, og hvis Diane gjør jobben, bør du vurdere å bytte tilbake.

Vennlig hilsen

Hei,

Diane er et mer effektivt kvisemiddel på grunn av innhold av cyproteronacetat, et antiandrogen andre p-piller ikke har. Lever- bivirkninger er svært sjeldne, og hvis Diane gjør jobben, bør du vurdere å bytte tilbake.

Vennlig hilsen

Poenget var jo at Yasmin gjorde jobben like bra som Diane i 1,5 år, helt til jeg måtte stoppe med det i noen mnd. Men når jeg begynner med det igjen får jeg ingen effekt, noe jeg synes er veldig rart.

Det jeg lurer på er om et opphold kan "nedsette" virkningen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...