Gå til innhold

Hau du giftet deg i utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gifteklar
Skrevet

Jeg giftet meg i utlandet for en del år tilbake (17 år siden), og det var en kjempefin opplevelse.

Vi dro til Florida, ble viet av sjømannspresten i Miami ombord på et norsk registrert cruiseskip mens det lå til havn i Miami (sjømannsprestens kontor lå et par hundre meter fra skipet).

Rett etter at presten gikk i land igjen startet bryllupsreisen vår ved at skipet kastet loss for en ukes cruise i Caribien.

Så fortsatte vi ferien etter cruiset med 2 uker på kryss og tvers i Florida med bil.

Våre foreldre var med på vielsen og cruiset. Det ble uansett billigere for dem enn å arrangere et stort bryllup i Norge:-)

Desverre ble vi av ulike årsaker skilt etter et antall år, men den som intet våger intet vinner.....

Så nå planlegger min samboer og jeg også et bryllup. Hun vil også gifte seg i utlandet, noe jeg er meget glad for.

Men denne gang blir det på andre siden av kloden og på en strand i solnedgangen. Det er en norsk sjømannsprest som også denne gang står for vielsen - og det er ikke så lenge til:-)

Må man ha med seg egne "vitner"/forlovere?

Skrevet

Må man ha med seg egne "vitner"/forlovere?

Nei - det behøver du ikke.

Så snart forloverene har signert på prøvingspapirene her hjemme, så har de gjort unna det som de offisielt må gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...