Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har, som mottaker, hatt ubeskyttet oralsex med en kvinne. Min samboer fikk etter denne episoden en soppinfeksjon som ble kurert. Hun har senere klaget over smerter i underlivet ved sex. Jeg har blitt testet for Klamydia (med såkalt ”swab”) og Gonorre, begge med negativt resultat. Urinprøven tatt samtidig beskriver (på engelsk) Epith Cells: Present, og Pus Cells: 1-2/h.p.f. I tillegg beskriver testen for Gonorre: Pus Cells: Occasional og G.C.: Negative. Klamydia-pinnen ble kun ført ca 1-2 cm inn i penis, men jeg hadde da litt klar væske i urinrøret og hadde ikke urinert på 6 timer så de mente det var godt nok. Jeg er til tider litt rødlig rundt urinåpningen og har litt klar (klissete) væske i urinrøret, men ingen ”utflod” som vises i underbuksa. Har ingen smerter ved vannlating, og ingen utslett på penis. Etter utløsning virker det som om urinrørets ytterste del hovner opp og står litt ut fra resten av penishode. Mine spørsmål er: Kan dette være Klamydia til tross for negativ test? Kan det være sopp? Regner Gonorre for utelukket, men hva kan det da være? NGU? Er blitt tilbudt en antibiotikakur, men det er jo ikke det rette hvis det er sopp.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Etter din beskrivelse ble prøven for Clamydia tatt riktig, og du kan regne med ganske sikkert at en negativ prøve er riktig. Gonokokker finnes nesten ikke lenger her i landet. Bekreftet med en negativ undersøkelse kan du ganske sikkert regne med at det er negativt. Kan det være mer sopp igjen. Etter beskrivelsen høres det meget suspekt på Candida, den vanligste soppen du finner ved slike symptomer. Det er også mulig at det er noen andre bakterier, f. eks. Streptokokker. En ny sopp-prøve plus bakteriologisk prøve vil kunne bidra til å avklare dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...