Gå til innhold

Renselsen etter 7 uker...


carma

Anbefalte innlegg

Baah! Skal det aldri gå over...?

I morgen er det 7 uker siden fødsel og renselsen er ikke ferdig enda. Det har ikke vært mye de siste ukene, bare litt brunt - men de siste 3-4 dagene har jeg plutselig begynt å blø friskt igjen... Er det normalt eller?

Jeg håper ikke det er mensen som har kommet allerede før renselsen er over? Jeg pleier å kjenne eggløsning veldig godt, men har ikke kjent noe til den. Jeg pleier også å ha ganske kraftige menssmerter, men har ikke det heller. Men jeg kjenner det murrer litt, og det har det heller ikke gjort tidligere. Også fullammer jeg jo, da.

Er det sannsynlig at det er renselsen som kommer og går litt? Kan det være noe galt når det plutselig kommer friskt blod såpass lenge etter fødsel?

Og når kan jeg begynne å bruke tampong igjen...? Jeg HATER bind og er drittlei nå. Og om sommeren er det bare enda kjipere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min varte i 12 uker. En plutselig frisk blødning er ofte skorper som løsner, og dermed et tegn på at det sansynligvis er over snart.

Det er mulig det var rester igjen e.l. som gjorde at min var så lang, men naturen ordnet iallefall opp selv, innenfor grensen jeg fikk oppgitt på barsel (burde ta kontakt om den varte lengre enn 12 uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min varte i 12 uker. En plutselig frisk blødning er ofte skorper som løsner, og dermed et tegn på at det sansynligvis er over snart.

Det er mulig det var rester igjen e.l. som gjorde at min var så lang, men naturen ordnet iallefall opp selv, innenfor grensen jeg fikk oppgitt på barsel (burde ta kontakt om den varte lengre enn 12 uker).

12 uker? Huff, stakkars deg!

Jeg har også tenkt at det er skorper fra der morkaka satt som løsner, men var litt usikker på om det var noe som bare skjedde én gang (10-dagers blødningen) eller om det kunne skje flere ganger.

Men det var i alle fall et betryggende svar :-) Tusen takk.

Håper det snart er over nå og at mensen enda lar vente på seg noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renselsen kommer og går. Min varte i 12 uker første gangen og 3 uker senere gikk jeg rett inn i mens-syklus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renselsen kommer og går. Min varte i 12 uker første gangen og 3 uker senere gikk jeg rett inn i mens-syklus...

*hikst*

Jeg håper ikke jeg skal holde på så lenge...

Men godt å høre at det er normalt med friske blødninger av og til, da.

Fullammet du når du fikk mensen tilbake så kjapt?

(Eller... det var kanskje ikke så kjapt heller, når renselsen varte i 12 uker og mensen kom 3 uker etter det igjen.. det er jo nesten 4 mnd etter fødsel, det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hikst*

Jeg håper ikke jeg skal holde på så lenge...

Men godt å høre at det er normalt med friske blødninger av og til, da.

Fullammet du når du fikk mensen tilbake så kjapt?

(Eller... det var kanskje ikke så kjapt heller, når renselsen varte i 12 uker og mensen kom 3 uker etter det igjen.. det er jo nesten 4 mnd etter fødsel, det.)

Jeg ammet/pumpet ikke mer enn i 6 uker. Poden var jo hjertebarn og ikke sterk nok til å suge så melken forsvant ganske fort.

Med Snuppa varte renselsen i rundt 9 uker tror jeg og jeg fikk mensen da hun var 10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker? Huff, stakkars deg!

Jeg har også tenkt at det er skorper fra der morkaka satt som løsner, men var litt usikker på om det var noe som bare skjedde én gang (10-dagers blødningen) eller om det kunne skje flere ganger.

Men det var i alle fall et betryggende svar :-) Tusen takk.

Håper det snart er over nå og at mensen enda lar vente på seg noen måneder.

Min holdt seg iallefall borte til vesla var 1 år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine renselser har vart fra 5-9 uker. Det har bestandig kommet en frisk blødning noen uker etter fødselen. Dette sa jordmor at var skorper etter morkaka som løsner og lager en liten blødning.

Jeg ville ikke brukt tamponger før renselsen var helt over og mensen kommet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine renselser har vart fra 5-9 uker. Det har bestandig kommet en frisk blødning noen uker etter fødselen. Dette sa jordmor at var skorper etter morkaka som løsner og lager en liten blødning.

Jeg ville ikke brukt tamponger før renselsen var helt over og mensen kommet tilbake.

Jeg fikk også beskjed om at skorper fra såret der morkaka satt ville løsne og gi en blødning, men at dette skjedde ca 10-14 dager etter fødsel. Jeg visste ikke at det skjedde flere ganger :-)

Tusen takk for svar!

Håper det er over snart nå :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

Jeg bruker enda bind tre år etter.... Det var visst lurest? Noen som vet mer om dette? Du kan forresten blø friskt etter 7 uker, det er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...