Gå til innhold

Kuttet flere nerver under operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Ble litt usikker på hvor jeg skulle legge innlegget, men prøver meg her.

Hadde en ryggoperasjon for snart 3 uker siden.. skulle fjerne noen tumorer nederst i ryggen. Ble en litt større operasjon enn legen hadde tenkt seg... han måtte skjære helt ned til beinhinnen. Han sa at han hadde kuttet endel nerver, og nå har jeg ikke følelse i rumpa, hoftene og nedover lårene..

Noen som har vært ute for noe slikt og vet hvor lang tid det tar før det kommer tilbake?? Om det kommer tilbake da :(

Litt ubehagelig og ikke ha følelse i baken *S*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg hadde en operasjon hvor de skar rundt hele øret og et stykke ned på halsen. Pga plasseringen av kulen jeg skulle fjerne, måtte de åpne et stort område for å ikke kutte over viktige nerver som forsyner ansiktsmusklene etc.

Likevel var det ikke til å unngå at de måtte kutte over noen nerver som gir hudfølelse. Så nå kjenner jeg ingen ting i øreflippen og et lite stykke ut på kinnet. Dette er permanent i mitt tilfelle, men jeg vet ikke hvordan det er med deg. Du må nesten spørre legen som opererte deg.

Ja, det er ekkelt å ikke ha følelse et sted. Kjennes ut som permanent tannlegebedøvelse. ;)

Skrevet

Jeg er fremdeles følelsesløs på oversiden av andre keisersnittet for 20 år siden. Du kan ha flaks at det gror riktig sammen og du kan ha uflaks og forbli slik. Tror ikke helt noen kan svare før det har gått mye lenger tid.

Gjest Knusningsskader og kutt i panna
Skrevet

Jeg hadde en operasjon hvor de skar rundt hele øret og et stykke ned på halsen. Pga plasseringen av kulen jeg skulle fjerne, måtte de åpne et stort område for å ikke kutte over viktige nerver som forsyner ansiktsmusklene etc.

Likevel var det ikke til å unngå at de måtte kutte over noen nerver som gir hudfølelse. Så nå kjenner jeg ingen ting i øreflippen og et lite stykke ut på kinnet. Dette er permanent i mitt tilfelle, men jeg vet ikke hvordan det er med deg. Du må nesten spørre legen som opererte deg.

Ja, det er ekkelt å ikke ha følelse et sted. Kjennes ut som permanent tannlegebedøvelse. ;)

Da noe slikt skjedde meg, ble jeg fortalt at det kan gå så mye som tre år før nervene har grodd sammen igjen (om de gjør det).

Det er gått fem år for min del, men ennå kan jeg iblant kjenne at det svir og sitrer litt og da vet jeg at det ennå holder på inni der. Jeg har fått det meste av følelsen igjen på det stedet, og det tok ca 2 år.

Gjest kanskje, kanskje ikke
Skrevet

Du kan kanskje få tilbake. Jeg har operert inni leggen, og på den ene siden er det litt ubehagelig å ta på fordi det er som om det er litt bedøvd eller noe.

God bedring.

Skrevet

Takker så mye for svar. Må vel bare vente å se, ikke så mye annet å gjøre noe med.

Har snakket med en kompis av meg som er ortoped, og han mente at han kunne prøve å åpne såret for å se om det var noe de kunne gjøre. Men jeg tror rett og slett at jeg ikke orker. Dette var den 3 ryggoperasjonen på litt over ett år... så jeg er temmelig lei for å si det slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...