Gå til innhold

Reagerer med sjokk på flere ting også adrenalin. Hvordan kan jeg reddes hvis..??

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har utviklet flere allergier f.eks. gresspollen og veps.

Sist jeg ble stukket av veps ble jeg svimmel og fikk hjertebank i noe sterkere grad enn første gangen. (har hatt to stikk så langt i livet) Hjertebanken gikk over etter en liten stund. Stikkstedet hovnet ikke opp.

Videre har jeg måttet ha akutthjelp grunnet reaksjon mot pollen. Da fikk jeg en sprøyte i rumpa. Hva det var vet jeg ikke.

Men den farligste reaksjonen har jeg hatt på penicillin og på adrenalin. Jeg har ved to anledninger gått i sjokk grunnet bedøvelse med adrenalin, Det var bare dråpen ytterst på nålespissen som gav dette utslaget.

Det var skikkelig ekkelt. Hos allergispesialist ble det foretatt blodprøver (han våget ikke å ta dråpetester på meg). Blodprøvene bekrefter at jeg er hypersensitiv mot blant annet adrenalin. En av svært få i Norge forstår jeg.

Jeg bruker SOS-kapsel på armen.

Mitt spørsmål er: Hva i all verden vil skje med meg hvis uhellet er ute og jeg blir funnet bevisstløs grunnet vepsestikk? De kan ikke gi meg adrenalin, da bare dreper de meg en gang til for sikkerhetsskyld. :(

Fastlegen min har ikke snakket med meg om dette til tross for at jeg har spurt.

Kan du gi meg en oppskrift på hvordan jeg kan reddes hvis uhellet er ute??

Jeg synes sommeren er en nydelig tid, men også vel spennende til tider. Holder meg selvfølgelig unna veps og regner med at det går bra.

Men kan jeg satse på at eventuell ambulansepersonal/legevakt vet hva de skal gjøre i et sånt tilfelle som jeg kan risikere??

Vennlig hilsen Infine

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...