Gå til innhold

Politiets narkoarbeid virker :-)

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

Hadde vi bare sluppet rekruteringen, så hadde jeg vært mer enig i fri flyt og gratis heroin delt ut av helsearbeidere under trgge forhold.

Men rekrutteringen er der som en mare hele tida.

Da er vi enige. Det er selvfølgelig ikke ideellt at narkomane må begå kriminalitet for å finansiere misbruket. Men hadde alt blitt legalisert hadde vi nok hatt langt flere narkomane. Hva er verst?

Videoannonse
Annonse
petter smart
Skrevet

"Din og andres uttalelser i denne tråden må tolkes dithen at dere ønsker fri flyt av narkotika."

Ja, selvfølgelig. Det kan ikke være en poengtering av at å fjerne en type narkotika som er mer eller mindre harmløs for omgivelsene, med den konsekvensen at mange erstatter denne med en type som er potensiellt _veldig_ farlig for omgivelsene, ikke i seg selv er så mye å rope hurra for. Selvfølgelig ikke. *Rister på hodet*

"..........................................."

Du skriver at det er negativt at det er mindre heroin på gatene. Du mener altså at det burde vært ubegrensede mengder, slik at de narkomange slapp å bruke f.eks. amfetamin.

At amfetamin er verre kan så være, men vi kan ikke gi opp kampen mot narkotika kun fordi det finnes alternativer til det politiet beslaglegger.

Det er forøvrig langt fra harmløst for omgivelsene med heroin. Det er dyrt og de fleste som bruker det begår kriminalitet for å skaffe penger til det.

Du som er så klok kan jo fortelle oss hva vi skal gjøre med narkotikaproblemet?!

Skrevet

Du skriver at det er negativt at det er mindre heroin på gatene. Du mener altså at det burde vært ubegrensede mengder, slik at de narkomange slapp å bruke f.eks. amfetamin.

At amfetamin er verre kan så være, men vi kan ikke gi opp kampen mot narkotika kun fordi det finnes alternativer til det politiet beslaglegger.

Det er forøvrig langt fra harmløst for omgivelsene med heroin. Det er dyrt og de fleste som bruker det begår kriminalitet for å skaffe penger til det.

Du som er så klok kan jo fortelle oss hva vi skal gjøre med narkotikaproblemet?!

"Du skriver at det er negativt at det er mindre heroin på gatene. Du mener altså at det burde vært ubegrensede mengder, slik at de narkomange slapp å bruke f.eks. amfetamin."

Det har jeg overhodet ikke hevdet. Jeg har kun sagt at det ikke blir noe bedre, men mest sannsynlig litt værre, når like mange narkomaner bytter fra heroin til amfetamin. Å "fjerne" ett av de tunge stoffene fra gata løser ikke problemet med at man har en viss mengde narkomane.

"At amfetamin er verre kan så være, men vi kan ikke gi opp kampen mot narkotika kun fordi det finnes alternativer til det politiet beslaglegger."

Det er mye mer vold og ukoseligheter i junkiesmiljøene nå, nettopp på grunn av dette. Og vi vet alle at heroinen "kommer tilbake" - å tro noe annet er i beste fall naivt. Farene for overdoser vil da være enorme.

Og nei - jeg sier ikke at politiet skal slutte å gjøre jobben sin e.l. Jeg sier at dette overhodet ikke er noe å juble av, og at det ikke er så mye som et babyskritt på veien mot å "bli kvitt narkotika" i den litt større sammenhengen. Når heroinen så kommer tilbake, så sitter man her og ser at denne perioden ikke har ført en eneste positiv ting med seg. Derimot har den medført en del negative ting.

"Du som er så klok kan jo fortelle oss hva vi skal gjøre med narkotikaproblemet?!"

Nå er du barnslig. Du pleier ikke å være slik, og jeg gidder ikke lure på hvorfor engang.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...