Gå til innhold

Kjøpe ny bil: Hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere kloke hoder der ute hjelpe oss;-)?

Her er litt info om familien og behovet vårt, så blir det kanskje litt enklere:

*Vi er en familie på 5, alle tre ungene sitter i sete (2, 4 og 7 år).

*vi kjører lite etter E6 og i by, for å si det sånn. Mest på grusvei, skogsbilveier og fjellveier. Det er veldig bratt her vi bor, så vi vil ha 4hjulsdrift.

*Vi kjører jo også på E6 og på ferier, og trenger god bagasjeplass. Setene i baksetet bør helst være adksilte; altså ikke et langt sete, men tre stoler inntil hverandre. Alle i baksetet skal ha 3-punktssele

*vi vil ha klimaanlegg.

* bilen skal ikke være eldre enn 2004-modell

Vi tenker noe i retning Honda CR-V, en litt tøff bil som ikke er typisk familiebil. Volkswagen Toureg (?) er drømmebilen, men alt for dyr.

*budsjettet er opp til 250.000,- så det må bli bruktbil.

Anyone!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kjøpt en slik en, men nå holder vi på med bilsport, så vi trenger noe skikkelig å dra med.

Men sikkert ikke noe for dere:-)

Dette er en rå bil, men koster og ha. Må helst kjøpes ferdig ombygd til gass. Da koster det ikke stort mer enn 10 kr. mila å kjøre med.

Brukt ca. 2001 modell får du for ca. 230.00, pluss/minus.

Med denne kan du dra til hytta, selv om det ikke er veg dit, vinterstid:-)

Holdt på å kjøpe en for en måneds tid siden, men mulig jeg heller gjør en annen investering.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7858822&sid=4aJ6Eun4U965067&pos=8&tot=28

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en slik en, men nå holder vi på med bilsport, så vi trenger noe skikkelig å dra med.

Dette er en rå bil, men koster og ha. Må helst kjøpes ferdig ombygd til gass. Da koster det ikke stort mer enn 10 kr. mila å kjøre med.

Holdt på å kjøpe en for en måneds tid siden, men mulig jeg heller gjør en annen investering.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7858822&sid=4aJ6Eun4U965067&pos=8&tot=28

Hm, jo a! ikke _så_dum , den der.... Men kanskje litt for stor, likevel...

Allikevel: Tusen takk for tipset!:-)

Skrevet

Hm, jo a! ikke _så_dum , den der.... Men kanskje litt for stor, likevel...

Allikevel: Tusen takk for tipset!:-)

Hehe, ja den er kjempesvær, men utrolig god å kjøre.

Regnet ikke med at du ville ha en slik en da:-)

Skrevet

Etter nøyere gjennomsyn, ser det faktisk ut for ta dette er bilen for oss, likevel!;-)

Gubben falt pladask, ihvertfall!

Det er vel 4-hjulsdrift1!?

Snacky1365380698
Skrevet

Etter nøyere gjennomsyn, ser det faktisk ut for ta dette er bilen for oss, likevel!;-)

Denne er bare råherlig!! Vil ikke anbefale Honda CR-V, da. Lånte en i noen uker i fjor. Og er absolutt ikke noe futt i den. Tok oss laaang tid på å samle nok fart i en forbikjøring, så ikke særlig stor motor.

Men denne beauty'n derimot...Mmm....*misunnelig*

Skrevet

Hehe, ja den er kjempesvær, men utrolig god å kjøre.

Regnet ikke med at du ville ha en slik en da:-)

Som sagt: Gubben falt pladask... ;-)

Men: Den lastebilen der drikker vel bensin som ei "slugge"? Eller?

Gjest lilleballerina
Skrevet

Flott bil, det der! Men vi bare _må_ ha 4-hjulsdrift, da ser du... (Denne hadde forhjulsdrift). Ellers; Takk for tipset!

Hva med subaru forester eller toyota rav 4?

Skrevet

Jada 4-hjuls drift med sperre, kommer frem over alt.

Men kjøp den ferdig ombygd med gass, da blir det svært billig å kjøre med. Ellers må du regne med 2 liter bensin på mila ved småkjøring og det er dyrt.

Skrevet

Som jeg sa, den gjør det, det er dyrt å kjøre med den. Men hvis dere tar dere litt tid, så dukker det stadig opp biler på Finn som er ombygd til gass. Gassprisen pr. liter er ca. 5.65 og den bruker ca. 1.6 til 1.7 liter gass på mila, langkjøring og litt over 2 liter på småkjøring.

Det blir billigere enn enn en vanlig større bil det:-)

Det er svært god å kjøre og er meget god plass i den.

Det er en 180 liter gasstank som ligger i bagasjerommet i tillegg er det jo den vanlige bensintanken også. Det er en bryter inne i bilen som det er bare å trykke på for å veksle mellom gass og bensin. Noe dere kan gjøre under kjøring.

Skrevet

Som jeg sa, den gjør det, det er dyrt å kjøre med den. Men hvis dere tar dere litt tid, så dukker det stadig opp biler på Finn som er ombygd til gass. Gassprisen pr. liter er ca. 5.65 og den bruker ca. 1.6 til 1.7 liter gass på mila, langkjøring og litt over 2 liter på småkjøring.

Det blir billigere enn enn en vanlig større bil det:-)

Det er svært god å kjøre og er meget god plass i den.

Det er en 180 liter gasstank som ligger i bagasjerommet i tillegg er det jo den vanlige bensintanken også. Det er en bryter inne i bilen som det er bare å trykke på for å veksle mellom gass og bensin. Noe dere kan gjøre under kjøring.

Interressant! Har aldri hørt om gassdrevne biler, vi... Er det noe nytt, eller!?

blir prisen den samme, tror du, for en som er ferdig ombygd?

Skrevet

Interressant! Har aldri hørt om gassdrevne biler, vi... Er det noe nytt, eller!?

blir prisen den samme, tror du, for en som er ferdig ombygd?

Tja, noen år er det nok siden det kom, ikke forurenser det nesten heller.

Det er akkurat det som er så fint, prisen på en ferdig ombygd bil er omtrent som vanlig bensin biler.

Skal du bygge den om selv koster det svindyrt, med andre ord 47.000 kr.

Den jeg så på hadde gått ca. 145.000 og var ombygd til gass, prisen var 229.000 med 8 helt nye dekk og 3 måneders garant.

Jeg kjørte en slik en i vinter og kjørte ut på tomten min, det er omtrent en halvmeter gress der om sommeren og nå lå det nærmere en halv meter med sne. Jeg tok en fin u-sving med en 5 meter henger bak, merket ikke at jeg kjørte der en gang.

Denne bilen er helt rå, og meget godt utstyrt.

Skrevet

Se her:-)...her vil du finne en som er ombygd.

http://www.autodb.no/bil/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...