Gjest Nicodemus Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Jeg er 32 år, og har så lenge jeg kan huske vært plaget med bihulebetennelse, har hatt 3-4 antibiotikakurer i året inntil for ca 1 1/2 år siden, da fikk jeg en så kraftig betennelse at jeg ble innlagt på sykehus. Jeg hovnet voldsomt opp rundt det høyre øyet, så ut som en proffbokser som har fått juling. Og jeg hadde forferdelige smerter, det ble tatt CT-scanning for å utelukke at det var noe annet. De stakk noen lange pinner opp i nesen min for å lufte bihulene, og jeg fikk antibiotika intravenøst i en uke, med påfølgende tablettkur da jeg kom hjem. Etter denne episoden har jeg ikke hatt en eneste bihulebetennelse, før nå i helgen da det samme skjedde, jeg hovnet voldsomt opp rundt det samme øyet, og hadde smerter. Dro rett til lege som skrev ut Rinexin og Azitromax (5 tabl.). Heldigvis hjalp dette fort og jeg er mye bedre. Men jeg lurer på hvorfor jeg hovner opp så fælt, jeg har jo aldri gjort det før, er det vanlig ved bihulebetennelse? Kan jeg gjøre noe for å forebygge at det skjer igjen? Så snart jeg kjenner den minste antydning til forkjølelse bruker jeg Physiomer saltvannspray og føler selv at det er ganske effektivt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23773-bihulebetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 3. april 2001 Del Skrevet 3. april 2001 Til Nicodemus Noe av årsaken til opphovning i dette området skyldes lokale infeksjonstegn. De såkalte bløtdelene eller underhud/fettvev etc blir også litt "betent" fordi de ligger nært inntil infeksjonsfokus. Typisk er økt blodgjennomstrømning og litt forsinket blodstrøm tilbake og økt trykk i vevet. Det operative inngrepet kan muligens har forstyrret litt på den "lokale sirkulasjon". Du bør nok forsøke å bruke saltvann og nesedråper så raskt som mulig, evt diskutere med legen din om du bør ha penicillin liggende i nærheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23773-bihulebetennelse/#findComment-100554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.