Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Kan et individs egenskaper sammenliknes med et gitt dyr? Altså... om man er skikkelig slu, så kan man si at man er "som er rev" da? Og om man er tøff og alene, at man "er som en ulv"? Hvor mye informasjon om virkeligheten er det disse sammenlikningene egentlig gir oss? Hvilket dyr er du, og hvilket ville du være? Jeg er et vortssvin (eller noe i den duren), men ville helst vært en kongeørn eller en gaupe. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Snoopy, er det et dyr? Det høres veldig kos ut å være snoopy, syns jeg! 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Snoopy, er det et dyr? Det høres veldig kos ut å være snoopy, syns jeg! Det er vel en slags hund ja. 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Det er vel en slags hund ja. Beagle 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Beagle jeg tror jeg er som en katt, veldig kjærlighetsfull, trofast, extremt kosete, ganske søt sier folk, litt leken men ganske lat. 0 Siter
Gjest Vimsenn Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 jeg tror jeg er som en katt, veldig kjærlighetsfull, trofast, extremt kosete, ganske søt sier folk, litt leken men ganske lat. Akkurat som meg....:-) katt jeg også 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 hmm, tror jeg hadde vært en slange. Hissig og biter fra meg når jeg blir tråkket på. Svært hissig 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 hmm, tror jeg hadde vært en slange. Hissig og biter fra meg når jeg blir tråkket på. Svært hissig Slangen er jo alltid sett på som et ondt dyr da... 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Slangen er jo alltid sett på som et ondt dyr da... Men det er jo ikke et ondt dyr. Er jo helt harmløst det stakkars. Biter jo fra seg om det blir skremt eller herjet med. Solidaritet med alle slanger. 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Men det er jo ikke et ondt dyr. Er jo helt harmløst det stakkars. Biter jo fra seg om det blir skremt eller herjet med. Solidaritet med alle slanger. halla, de sluker byttedyrene sine hele og levende 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 halla, de sluker byttedyrene sine hele og levende Også da? Er jo slik dem er. Dyra er ikke OND for det om. Å tillegge et dyr ondskap virket litt søkt ettersom dyra bare gjør det som er naturlig for dem. 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Også da? Er jo slik dem er. Dyra er ikke OND for det om. Å tillegge et dyr ondskap virket litt søkt ettersom dyra bare gjør det som er naturlig for dem. Onde mennesker gjør jo også bare det som er naturlig for de, likevel er de onde. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Onde mennesker gjør jo også bare det som er naturlig for de, likevel er de onde. Er du riktig vel bevart eller? Man sammenlikner ikke dyr med instinkter med mennesker med fri vilje. Dette blir bare tull. 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Er du riktig vel bevart eller? Man sammenlikner ikke dyr med instinkter med mennesker med fri vilje. Dette blir bare tull. Høhøhø, du er teit da... Du har det sikkert så rimelig klart for deg at dyrene styres av instinkter og mennesket av fri vilje... hvor har du fått det fra egentlig... har du aldri hørt om darwin 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har hørt at jeg har vært alt fra firfisle eller gekko, til lite hovdyr, unorskt, til vanlig huskatt i mine tidligere liv..;-) Jeg er litt fornærma for gekkoen, men selvsagt smigret for katten. Hvem vil ikke gå sine egne veier, samtidig som man er kjælen og søt? :-) Men jeg tror nå helst jeg var gris jeg da, siden jeg fortsatt i dette livet tydligvis både er gammel gris & fyllesvin. Så sånn er det. :-) 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Høhøhø, du er teit da... Du har det sikkert så rimelig klart for deg at dyrene styres av instinkter og mennesket av fri vilje... hvor har du fått det fra egentlig... har du aldri hørt om darwin .... gidder ikke å svare på dette. 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Jeg har hørt at jeg har vært alt fra firfisle eller gekko, til lite hovdyr, unorskt, til vanlig huskatt i mine tidligere liv..;-) Jeg er litt fornærma for gekkoen, men selvsagt smigret for katten. Hvem vil ikke gå sine egne veier, samtidig som man er kjælen og søt? :-) Men jeg tror nå helst jeg var gris jeg da, siden jeg fortsatt i dette livet tydligvis både er gammel gris & fyllesvin. Så sånn er det. :-) Er ikke du dame da? Damer er ikke svin. Bare menn som er det. 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 .... gidder ikke å svare på dette. Hahaha, du vil sikre deg det siste ordet i denne nystartede kranglen du, av eller annen perifer grunn. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Hahaha, du vil sikre deg det siste ordet i denne nystartede kranglen du, av eller annen perifer grunn. Nei, det overlater jeg til deg. 0 Siter
Snoooopy Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Nei, det overlater jeg til deg. Nei, nå var det du som fikk det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.