nagual Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg er en mann på 70 i rimelig bra form som for en drøy måned siden opplevde et s.k. drypp og havnet på Ullevål for en ukes tid. Fikk diagnosen små signalforandringer som ved kronisk ischemi samt beskjed om å bruker Albyl-E heretter. Alle prøver var ellers rimelig normale. Men jeg sliter ofte med ull i hodet enda jeg bestemt tar det med ro. Jeg ble anbefalt å fortsette med mosjon. Noen tanker om hvor lenge dette kan vare før jeg kan begynne så smått å mosjonere igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237867-ettervirkning-etter-drypp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Mosjon bør du begynne med umiddelbart. Det du kan være forsiktig med er såkalt kraftig "statisk arbeid" som kan øke blodtrykket; f.eks tunge løft detr du må "presse". Du bør få vite om "dryppet" skyldes blodpropp ( ca 70% sannsynlig) eller blødning ( 10-20% sannsynlig). Dersom det er førstnevnte bør årsak til propp finnes; ultralyd av halskar og undersøke om hjertet slår ujevnt, f.eks atrieflimmer. Et eventuelt høyt blodtrykk må senkes. Men mosjon er bra uansett; særlig f.eks turer i skog/mark; der du bruker store muskelgrupper og får igang blodsirkulasjon. Samtidig vil du oppnå stress-reduskjon, som kan hindre depresjon, som er ganske vanlig etter små slag. Men du bør rådføre deg med fastlegen din; vet ikke om det er spesielle foranledninger til "ditt slag", eller om noe spesielt må taes hensyn til. PS; Det type svar du fikk på bildet av hjernen din er et vanlig funn hos mange i din aldersgruppe; også hos mange som aldri har hatt drypp/hjerne-skade/plager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237867-ettervirkning-etter-drypp/#findComment-1837092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.