Gå til innhold

Av malformasjon i hjernen og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

HeisannJeg fikk påvist Av malformasjon i hjernen for noen år siden, og fikk som følge av dette epelepsi. Til å begynne med fikk jeg ikke trene, eller belaste hodet for mye, som feks ved sit - ups. Etter at en radiograf hadde studert bildene sa han at jeg kunne godt trene ,så lenge jeg var stabil. Jeg bruker Tegretol Retard 600 mg x 2, og har daglige rykninger i kroppen. Etter en treningsøkt får jeg hodepine, og jeg tar lette øvelser når det gjelder sit ups og slike ting. Plages mye med nakkesmerter, ingen ting er påvist i nakken, og jeg lurer på om dette kan ha sammenheng med carnøste i bakhodet? må jeg kutte på treningen? Eventuelt få tatt et nytt Mr bilde av hjernen for å se om det kan være endringer? På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Høres på meg ut som du ikke er riktig fulgt opp. Det er IKKE en radiograf som skal beskrive bildene og deretter gi deg noen som helst råd. Dette er røntgenLEGEN OG nevrologen sin jobb!. Kanskje er Tegretol feil medisin, eller feil dosert. Dette må undersøkes nærmere. Du kan ikke fortsette å gå rundt å være så utrygg som nå. JEG kan ikke gi deg noen konkrete råd. Synes du skal kontakte fastlegen din, med samme spørsmål som du gjør her. Blodtrykk må sjekkes grundig; ikke bare i hvile, men kanskje døgnmåling, mens du trener. Angiografi er en undersøkelse som er aktuell, kanskje også nytt MR. Det viktigste er at du beskriver PROBLEMENE dine, og at eventuelle bilder/behandling tolkes/gjøres ut fra dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...