Gå til innhold

Pigmentforandringer - Melasma

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 30 år som det siste året har fått markante pigmentflekker midt på pannen, ved nesepartiet på begge sidene og på nesen. I tillegg fått litt mørkere parti på leppen. Jeg synes dette er veldig sjenerende. Har fått fortalt at dette kan ha med p-pillene å gjøre og at det heter Melasma. Jeg vil gjerne vite om det er noe poeng i å bytte til et annet p-pille merke, da jeg i dag bruker Diane som inneholder ganske mange hormoner. Har brukt disse i mange år på grunn av litt problemer med uren hud. Jeg vurderer å slutte på p-pillen hvis det kan hjelpe, men synes ikke det er beste løsning heller, da jeg er singel. Disse blekemidlene som man kan benytte, er disse effektive og bleker de kun der det er pigmentforandringer ? Det kan jo være vanskelig å få bleket akkurat kun der flekkene er. Er skeptisk til hvordan huden vil se ut etter det. Kan du komme med noen gode råd :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238207-pigmentforandringer-melasma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...