Gjest KrisAubert Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg er en mann på 35 som muligens smittet en partner med gonoré etter analsex for et halvt år siden. Han fikk voldsom utflod og betennelse i penis etter kort tid, og er 100 % sikker på at han fikk det av meg. Jeg har tatt opptil flere prøver, men alle har vært negative. Er det mulig at gonoréprøven fra analen ikke er 100 % sikker?Jeg sliter nå med ensidig epidimytitt og prostatitt, samt smerter i blæren (hyppig vannlating og full blære). Jeg ble behandlet med engangsdose cefixim på Olafia, mens min partner ble behandlet i to uker med ceftriaxon intravenøst ved Haukeland (resistente gonokokker ble påvist hos ham). Jeg har i ettertid fått to ganger ciprofloxacin samt acitromax og abboticin uten å ha blitt noe bedre. Hvis komplikasjonene mine skyldes anal gonoré, er det ikke fornuftig at jeg får samme intravenøse behandling som ham? Det virker sannsynlig nå man ikke klarer ta knekken på infeksjonene med andre medisiner.Jeg skjønner at man vil ha positive prøvesvar før evt behandling igangsettes, men nå etter såpass lang tid begynner jeg virkelig å lure. Kan en vanlig prostatitt forårsake slike tilleggsplager som epididymitt og cystitt? Finnes det virkelig ikke noen alternativ prøvetakingsmetode for å påvise gonoré? (Ullevål påviser ikke gonoré i blod lenger).Meget takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238261-komplikasjoner-etter-evt-gonor%C3%A9-infeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det er en sjelden funn i Norge i våre dager, dette med gonokokkinfeksjon, ogf spesielt resistentee gonokokker. Det er riktig som du sier at prøven fra anus på gonokokker er mindre sikker (vanskeligere å finne blant alle de andre bakterier som finnes i stort flertall i fæces). Påvisning av gonokokker fra en epididimitt eller prostatitt er enda vanskeligere. Det er ikke aktuelt med blodkultur (påvisning i blod) da bakteriene sirkulerer ikke i blodet ved en lokal GK infeksjon. Det finnes selvfølgelig mulighet til at det er andre relativt resistente bakterier som forårsaker det. Blant annet Enterokokker kan være vanskelige å få has på. Det er absolutt en mulighet å forsøke med samme behandling som din partner har fått, selv om det er ganske drastisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238261-komplikasjoner-etter-evt-gonor%C3%A9-infeksjon/#findComment-1843372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.