Gå til innhold

angstanfall?

Anbefalte innlegg

asdfghj1365381001

jeg vil gjerne stille et spørsmål angående min psykiske helse. Jeg er en jente som går på videregående skole og i det siste har jeg hatt det jeg tror er angstanfall i stressende situasjoner. Normalt blir jeg sett på som en tøff person, uten å ha hatt noen frykt for ting det er normalt å ha frykt for (tannlege,eksamen,spesielle jobbsituasjoner, fly etc.), jeg har heller vært uvanlig positiv til disse tingene. Men under disse episodene har jeg blitt meget svimmel, ikke hørt hva som blir sagt rundt meg (som dotter i ørene) og hatt fornemmelse av å besvime og ikke klart å puste ordentlig. Jeg har blitt nødt til å sette meg ned for så å komme til meg selv. Det er meget ubehagelig, og jeg vet aldri når en slik situasjon kommer til å oppstå. Ettersom jeg alltid har blitt sett på som en sterk person, som veldig sjeldent gråter eller tar ting tungt, lurer jeg på om jeg kanskje ikke har reagert før nå? Har hatt en del spesielle ting som har hendt i oppveksten, og lurer på om dette kan ha noe med disse anfallene å gjøre? Høres det normalt ut? bør jeg oppsøke psykolog (har oppsøkt lege som har gitt meg henvisning, ettersom jeg spurte om det)? eller høres det ut som noe som går over av seg selv? på forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238318-angstanfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest my sunshine

hei!du nevner spesielle ting som har skjedd i oppveksten. var det vonde ting? angst er en av senvirkningene som en kan få etter traumatiske opplevelser.vil nok råde deg til å ta imot hjelp,for dette er neppe noe som går over.du trenger å få bearbeidet det som ligger bak..se på siden for psykiatri.der har noen lagt ut en adresse til et sted du kan lese om kognitiv terapi mot angst og depr. lykke til,og klem fra meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238318-angstanfall/#findComment-1837030
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...