Gjest dankert_uht Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Jeg har hatt konstant hoppende puls i syv år, og frekvensen har tiltatt i hyppighet det siste året. En hjertespesialist fortalte meg at det kunne være skadelig for hjertet å ha en slik rytme over lengre tid. Problemet oppstod akutt, etter et overfall med slag/spark i siden. Om skaden er av psykisk/fysisk art er dog vanskelig for meg å vite. Hjertet mitt har normal rytme ved større anstrengelser. Føler ikke ubehag ved anaerobe treningsøkter. Jeg er ytterst sjelden hos lege (to-tre år siden sist), og mener at dette er penger ut av vinduet. Man skal stille sine egen diagnose, føler jeg - ingen klare svar! Derfor vil jeg helst slippe å gå veien om min private lege. Kan jeg selv ta kontakt med hjertespesialist, og "booke" time ?. Mange er nok interessert i å vite mer om behandlingsmetoder for hoppende hjerte. Jeg har bl.a. hørt om en elektrisk impuls som sendes til hjertemuskelen ?. Beklager langt innlegg... (28-åring) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23833-hoppende-puls-del2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…