Gjest dankert_uht Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Jeg har hatt konstant hoppende puls i syv år, og frekvensen har tiltatt i hyppighet det siste året. En hjertespesialist fortalte meg at det kunne være skadelig for hjertet å ha en slik rytme over lengre tid. Problemet oppstod akutt, etter et overfall med slag/spark i siden. Om skaden er av psykisk/fysisk art er dog vanskelig for meg å vite. Hjertet mitt har normal rytme ved større anstrengelser. Føler ikke ubehag ved anaerobe treningsøkter. Jeg er ytterst sjelden hos lege (to-tre år siden sist), og mener at dette er penger ut av vinduet. Man skal stille sine egen diagnose, føler jeg - ingen klare svar! Derfor vil jeg helst slippe å gå veien om min private lege. Kan jeg selv ta kontakt med hjertespesialist, og "booke" time ?. Mange er nok interessert i å vite mer om behandlingsmetoder for hoppende hjerte. Jeg har bl.a. hørt om en elektrisk impuls som sendes til hjertemuskelen ?. Beklager langt innlegg... (28-åring) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23833-hoppende-puls-del2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 8. april 2001 Del Skrevet 8. april 2001 Svar til Dankert. Det er ikke mulig å ta stilling til hva ditt "hoppende" hjerte er, men sannsynligvis er det en form for ekstraslag-virksomhet. Dette er vanligvis ikke noe betenkelig, og de fleste har endel slik aktivitet hvert eneste døgn. Vi har ofte skrevet om ekstraslag i hjertet, og de behandlingsformer som finnes. Generelt gjelder at ekstraslag ikke trenger noen som helst behandling (vi forutsetter et ellers friskt hjerte). Det er som regel den enkeltes opplevelse av den noe uregelmessige hjerteaksjon som avgjør hvorvidt det blir nødvendig å behandle. Det finnes andre hjerterytmeforstyrrelser som er av en annen karakter, og som både bør og kan behandles på forskjellig måte. Jeg kan ane hva du mener, men du kan brenne deg på at du til enhver tid skal stille din egen diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23833-hoppende-puls-del2/#findComment-102145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.