Gjest nicole40 Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg trenger så sårt å få redusert bysten min,bruker E-cup(75 cm) og verker daglig i ryggen,verst er det utpå ettermiddagen. JEg er lita og spe,160 høy,og det er ikke godt å være så tung frempå. Vet noen sånn omtrent hva det koster? Varierer sikkert. Noen som kan fortelle litt om inngrepet og dagene etterpå? 0 Siter
Gjest reduksjon Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Jeg var nylig til konsultasjon hos "Plastikkirurgene" i Pilestredet Park, Oslo. Prisen der er 22 500 for operasjonen med 3-4 kontroller etterpå. I tillegg må man kjøpe en spesial-bh til bruk etterpå. Vet ikke hva den koster. Dette er det rimeligste jeg har funnet. Prisen er ellers opp mot 38 000. Du har kanskje en mulighet for å få det dekket via Folketrygden, men da må du via fastlegen din. Jeg vurderer sterkt å ta operasjonen i løpet av høsten, er like framtung som deg. Når det gjelder tiden etter operasjon, skulle jeg også gjerne visst noe om det, da jeg har en spretten smårolling i huset. 0 Siter
Gjest nicole40 Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Jeg var nylig til konsultasjon hos "Plastikkirurgene" i Pilestredet Park, Oslo. Prisen der er 22 500 for operasjonen med 3-4 kontroller etterpå. I tillegg må man kjøpe en spesial-bh til bruk etterpå. Vet ikke hva den koster. Dette er det rimeligste jeg har funnet. Prisen er ellers opp mot 38 000. Du har kanskje en mulighet for å få det dekket via Folketrygden, men da må du via fastlegen din. Jeg vurderer sterkt å ta operasjonen i løpet av høsten, er like framtung som deg. Når det gjelder tiden etter operasjon, skulle jeg også gjerne visst noe om det, da jeg har en spretten smårolling i huset. Hei og takk for svar:) Jeg tror(innbiller meg) at det kan bli temmelig vanskelig og smertefullt å bruke armene i ukene etterpå pga brystmusklene. Ja jeg bare går her og håper og håper at en operasjon skal ordne seg snarest mulig,jeg orker rett og slett ikke alle kiloene frempå. Dessuten ser det helt merkelig ut på meg, DEN spede,lille kroppen med DE brystene, ligner mest på Dolly Parton, bare at mine bryster ikke er faste i det hele tatt. De bare henger der som 2 valker, og hver gang jeg bøyer meg detter de halvveis ut av bh-en. Får håpe det ordner seg for oss begge:) 0 Siter
trenger hjelp nå! Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Hei og takk for svar:) Jeg tror(innbiller meg) at det kan bli temmelig vanskelig og smertefullt å bruke armene i ukene etterpå pga brystmusklene. Ja jeg bare går her og håper og håper at en operasjon skal ordne seg snarest mulig,jeg orker rett og slett ikke alle kiloene frempå. Dessuten ser det helt merkelig ut på meg, DEN spede,lille kroppen med DE brystene, ligner mest på Dolly Parton, bare at mine bryster ikke er faste i det hele tatt. De bare henger der som 2 valker, og hver gang jeg bøyer meg detter de halvveis ut av bh-en. Får håpe det ordner seg for oss begge:) Hei. I august 2003 fikk jeg redusert brystene mine til en 75C. Legen ville ikke ta for mye, men jeg gikk ned en hel størrelse på cupen. Det var himmelsk! Jeg fikk gjort det gratis fordi jeg fikk fastlegen min til å henvise meg til en klinikk på hjemstedet mitt. Det var et inngrep som tok ca 2-3 timer. Jeg var veldig svimmel og groggy etterpå, og fikk innlagt dren på begge sider. De var jeg og fjernet dagen etter operasjonen. Du får smertestillende du bør ta fast til bestemte tider på døgnet, slik at du unngår de "toppene" med smerter som ofte oppstår etter operasjon. Det er litt stivt i starten, men jeg hadde ingen problemer med å bruke armene. Du må forøvrig bruke en god sports-bh de første 6 ukene- det er vel det som var det største ubehaget! Den må du bruke både dag og natt. Lykke til! 0 Siter
Gjest nicole40 Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Hei. I august 2003 fikk jeg redusert brystene mine til en 75C. Legen ville ikke ta for mye, men jeg gikk ned en hel størrelse på cupen. Det var himmelsk! Jeg fikk gjort det gratis fordi jeg fikk fastlegen min til å henvise meg til en klinikk på hjemstedet mitt. Det var et inngrep som tok ca 2-3 timer. Jeg var veldig svimmel og groggy etterpå, og fikk innlagt dren på begge sider. De var jeg og fjernet dagen etter operasjonen. Du får smertestillende du bør ta fast til bestemte tider på døgnet, slik at du unngår de "toppene" med smerter som ofte oppstår etter operasjon. Det er litt stivt i starten, men jeg hadde ingen problemer med å bruke armene. Du må forøvrig bruke en god sports-bh de første 6 ukene- det er vel det som var det største ubehaget! Den må du bruke både dag og natt. Lykke til! Ja det var bra du skrev! Mye det samme som da jeg tok bukplastikk det der. Jeg er E-cup nå.men jeg vil ned i en B.Jeg vet det blir brå overgang men jeg ønsker virkelig små bryster etter å ha drasset på dette skvalpet siden jeg var 16-17 år:) 0 Siter
mayk Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Ja det var bra du skrev! Mye det samme som da jeg tok bukplastikk det der. Jeg er E-cup nå.men jeg vil ned i en B.Jeg vet det blir brå overgang men jeg ønsker virkelig små bryster etter å ha drasset på dette skvalpet siden jeg var 16-17 år:) Hei! Uff! Jeg kjenner meg igjen asså! Og jeg vet hvor grusomt det er! I august2001 fjernet jeg ganske mye! Jeg var 80F og ble 80C. Jeg fikk 1 barn 2 år etter inngrepet men er fortsatt stor fornøyd! Syntes virkelig du skal gjøre det! det er verdt det asså! Jeg gjorde det på privat klinikken da jeg ikke hadde tid til å vente!(skulle gifte meg!) Og betalte 23 000kr og fikk kjempe god hjelp etter på! Jeg hadde også dren(1 i hvert bryst) som måtte fjernes dagen etter! I forhold til smerte syntes jeg ikke det var så ille! Hadde trodd det skulle være mye værre! Det som var ubehaglig var å henge opp klær den første uken! Man må jo ta det med ro i ca 4 uker etter inngrepet. Jeg brukte sports BH uten spiler både natt og dag! Syntes det var helt greit igrunn! Ønsker deg lykke til!!! Å spørr meg gjerne hvis det er noe mer jeg kan svare på! 0 Siter
Gjest nicole40 Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Hei! Uff! Jeg kjenner meg igjen asså! Og jeg vet hvor grusomt det er! I august2001 fjernet jeg ganske mye! Jeg var 80F og ble 80C. Jeg fikk 1 barn 2 år etter inngrepet men er fortsatt stor fornøyd! Syntes virkelig du skal gjøre det! det er verdt det asså! Jeg gjorde det på privat klinikken da jeg ikke hadde tid til å vente!(skulle gifte meg!) Og betalte 23 000kr og fikk kjempe god hjelp etter på! Jeg hadde også dren(1 i hvert bryst) som måtte fjernes dagen etter! I forhold til smerte syntes jeg ikke det var så ille! Hadde trodd det skulle være mye værre! Det som var ubehaglig var å henge opp klær den første uken! Man må jo ta det med ro i ca 4 uker etter inngrepet. Jeg brukte sports BH uten spiler både natt og dag! Syntes det var helt greit igrunn! Ønsker deg lykke til!!! Å spørr meg gjerne hvis det er noe mer jeg kan svare på! Hei mayk:) Betalte du virkelig bare 23000? På klinikken her i Bergen skal de ha 32-33000.det var stor forskjell.Kan jeg spørre deg om hvor du opererte? Ja det må være fantastisk å slippe den tyngden en har når en har stor byste.Jeg må være fullstendig rakrygget skal jeg klare meg gjennom dagen,men på ettermiddagen kommer smertene øverst i ryggen.Og så kroppen min som er så liten og spe.Brystene ser helt overdimensjonert ut. Man mister jo totalt følelsen i brystvorten,ikke sant? Jaja,hva er nå det mot plagene av store bryster.... Du er heldig! Jeg vet ikke når jeg får råd til å gjøre dette,får håpe jeg klarer det økonomisk neste år. 0 Siter
mayk Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Hei mayk:) Betalte du virkelig bare 23000? På klinikken her i Bergen skal de ha 32-33000.det var stor forskjell.Kan jeg spørre deg om hvor du opererte? Ja det må være fantastisk å slippe den tyngden en har når en har stor byste.Jeg må være fullstendig rakrygget skal jeg klare meg gjennom dagen,men på ettermiddagen kommer smertene øverst i ryggen.Og så kroppen min som er så liten og spe.Brystene ser helt overdimensjonert ut. Man mister jo totalt følelsen i brystvorten,ikke sant? Jaja,hva er nå det mot plagene av store bryster.... Du er heldig! Jeg vet ikke når jeg får råd til å gjøre dette,får håpe jeg klarer det økonomisk neste år. Hei igjen! Ja jeg betalte ca 23000 kr. Husker ikke helt-men det var ikke så mye som du sier! Jeg ble operert på Volvat i Fredrikstad! Å syntes de var enormt flinke der! Men du---hva med å ta en tur til fast legen din å be han sende deg videre med en gang! For det er jo noe du får dekket av det offentlige! (jeg tok buk-plastikk operasjon i okt å det betalte jeg ikke noe for!) Kan jo hende det ikke er så lang kø! Jeg har følelse i begge mine bryst vorter! Den venste er ikke helt bra men det er ikke plagsomt på noen måte! Å heller det enn de stor Melonene jeg hadde! Håper virkelig for din del at du får ordnet dette! Jeg vet sååå godt hvordan du har det! En skammer seg på en måte! Fortsatt lykke til! Håper det ordner seg for deg snart! (vet om ei som fikk dekket av det offentlige som bare måte vente 6 mnd og hun ble operert på privat klinikk!!!) 0 Siter
Gjest nicole40 Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Hei igjen! Ja jeg betalte ca 23000 kr. Husker ikke helt-men det var ikke så mye som du sier! Jeg ble operert på Volvat i Fredrikstad! Å syntes de var enormt flinke der! Men du---hva med å ta en tur til fast legen din å be han sende deg videre med en gang! For det er jo noe du får dekket av det offentlige! (jeg tok buk-plastikk operasjon i okt å det betalte jeg ikke noe for!) Kan jo hende det ikke er så lang kø! Jeg har følelse i begge mine bryst vorter! Den venste er ikke helt bra men det er ikke plagsomt på noen måte! Å heller det enn de stor Melonene jeg hadde! Håper virkelig for din del at du får ordnet dette! Jeg vet sååå godt hvordan du har det! En skammer seg på en måte! Fortsatt lykke til! Håper det ordner seg for deg snart! (vet om ei som fikk dekket av det offentlige som bare måte vente 6 mnd og hun ble operert på privat klinikk!!!) Ja det var enorm forskjell i pris! Jeg skulle gladelig reist til Fredrikstad og tatt operasjonen der og heller ligget på et rimelig pensjonat et par døgn! Problemet nå er jo at jeg har fått meg kjæreste (kniiiiis:)) og han har så lyst at jeg skal være slik jeg er....hmmmm:) Jaja,jeg får bero det litt og se hva som skjer, om forholdet varer. Uansett så er det ikke godt med den belastningen i ryggen nei! Takktakk:)))) 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 du vil nok få det dekkt om du går via fastlegen. så lenge du har relative fysiske smerter, så vil du få dekket operasjonen. lykke til! 0 Siter
MonaLita Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Hei mayk:) Betalte du virkelig bare 23000? På klinikken her i Bergen skal de ha 32-33000.det var stor forskjell.Kan jeg spørre deg om hvor du opererte? Ja det må være fantastisk å slippe den tyngden en har når en har stor byste.Jeg må være fullstendig rakrygget skal jeg klare meg gjennom dagen,men på ettermiddagen kommer smertene øverst i ryggen.Og så kroppen min som er så liten og spe.Brystene ser helt overdimensjonert ut. Man mister jo totalt følelsen i brystvorten,ikke sant? Jaja,hva er nå det mot plagene av store bryster.... Du er heldig! Jeg vet ikke når jeg får råd til å gjøre dette,får håpe jeg klarer det økonomisk neste år. hei:) Jeg ble operert på haraldsplass. Storfornøyd både med operasjonen og resultatet! Anbefaler deg å snakke med legen, kan hende du slipper å betale noen ting!(kanskje du får det dekket) (eller, det vil si 260 for forundrsøkelsen hehe)jeg hadde 90 DD og nå er jeg en full B/liten c:) Fjernet 1,2 kilo. deilig! Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.