Gå til innhold

Sultfølelse


nyca

Anbefalte innlegg

Er det normalt å føle seg veldig sulten når man er gravid?

Jeg føler meg sulten "nesten hele tiden", men kan jo ikke bare spise og spise heller....

Noen andre som opplever det slik? Vil sultfølelsen dempes etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Med førstemann kunne jeg spise og spise og spise, jeg var umettelig. Jeg var kvalm, og det eneste som hjalp var å spise, spise og spise. Var jeg et snev av sulten ble jeg kjempekvalm.

Jeg la på meg masse før jeg var 12 uker, men så roet det seg, altså kvalmen og spisetrangen.

Det går nok over hos deg også, men du vil nok legge på deg ekstra hvis du spiser mye. Men hva gjør vel det? Du er gravid, spis i vei sier jeg bare. Jeg la på meg 20 kilo i første svangerskap, og 2-3 mnd etter fødselen var jeg tilbake i startvekten.

Spis og vær glad! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann kunne jeg spise og spise og spise, jeg var umettelig. Jeg var kvalm, og det eneste som hjalp var å spise, spise og spise. Var jeg et snev av sulten ble jeg kjempekvalm.

Jeg la på meg masse før jeg var 12 uker, men så roet det seg, altså kvalmen og spisetrangen.

Det går nok over hos deg også, men du vil nok legge på deg ekstra hvis du spiser mye. Men hva gjør vel det? Du er gravid, spis i vei sier jeg bare. Jeg la på meg 20 kilo i første svangerskap, og 2-3 mnd etter fødselen var jeg tilbake i startvekten.

Spis og vær glad! ;)

Ja det er vel noe sånt... Jeg er kvalm, spier og føler meg vel etterpå...

Men jeg har allerede noen kilo å tære på, vil prøve å være så lett som mulig. Jeg er ikke skikkelig feit, men er kraftig bygd, og har noen kilo her og der ;o)

Men mat må vi jo ha ;o)

Min mormor la på seg 32 kilo i begge sine svangerskap, rart hvor forskjellig det er fra person til person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok over den sulteperioden, etter 12-13 uker antar jeg. Det gjorde ihvertfall jeg, er i uke 20 nå, og er ikke halvparten så sulten lenger...Bare bra for jeg har lagt på meg 8 kilo hittil. Med dattera mi la jeg på meg 30 kilo, og var nede på start vekt 3 mnd etter fødselen:) Halvparten var ødem (vann i kroppen). Spis og kos deg du, det går nok over snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var slik i siste svangerskap. Følte meg helt tom, og måtte bare spise. Det gikk over - husker ikke helt når, men det var ikke så veldig langt ut i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 12 og sulten som en ulv. Vært det en 4-6 uker nå. Men alt lagres ikke, du går jo dermed oftere på do også :-)

Går nok over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 25 og nå er jeg så stinn hele tiden at jeg ikke orker å spise nesten. En brødskive og jeg føler at jeg sprekker av metthet. Har gått opp ca 4 kg til nå.

Var mer sulten fram til uke 12-14 ca, men aldri skrubbsulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du begynner å amme.. Jeg var ikke spesielt sulten da jeg gikk gravid, men gjett om brødskivene gikk unna i ammeperioden! Tørstet mye mer også mens jeg ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var konstant sulten de første ca 14 ukene. Det ga seg gradvis etterhvert.

Man demper det med å småspise. Av den grunn har jeg knekkebrød og mariekjeks i vrangsstrupen nå.....Orker ikke tanken engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...