Gå til innhold

Visste vi det ikke,,


Gjest Usjogæsj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med den første kona hans da tro...?

Jeg skjønner ikke helt hva problemet her er, ettersom bokhandleren gav tillatelse til at boka ble skrevet, og i tillegg er det brukt anonyme navn på dem. Merkelig.... Han kunne bare holdt seg unna media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usjogæsj

Er han ekkel? Jeg synes det først og framst er Åsne Seierstad som har vist mangel på folkeskikk.

Jeg synes han virker skikkelig ekkel ja.

Åsne gjorde bare det de var enige om, og som hun faktisk hadde tillatelse til fra hans side.

Og så kommer han her og anklager henne etterpå?

Er ikke det litt absurd?

Mon tro om det hele var planlagt fra første børjan, bare for at han med familie skulle søke opphold her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han virker skikkelig ekkel ja.

Åsne gjorde bare det de var enige om, og som hun faktisk hadde tillatelse til fra hans side.

Og så kommer han her og anklager henne etterpå?

Er ikke det litt absurd?

Mon tro om det hele var planlagt fra første børjan, bare for at han med familie skulle søke opphold her?

De fikk faktisk asyl i Canada for mange år siden, men valgte ikke å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han ekkel? Jeg synes det først og framst er Åsne Seierstad som har vist mangel på folkeskikk.

Hvorfor har hun vist mangel på folkeskikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usjogæsj

Hva med den første kona hans da tro...?

Jeg skjønner ikke helt hva problemet her er, ettersom bokhandleren gav tillatelse til at boka ble skrevet, og i tillegg er det brukt anonyme navn på dem. Merkelig.... Han kunne bare holdt seg unna media.

Har han hatt ei til? når?.. hvor?.. hva?..

Hva med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har hun vist mangel på folkeskikk?

Synes for eksempel det var mangel på folkeskikk å ikke be Bokhandleren inn på en kopp kaffe da han kom på besøk. Særlig siden hun faktisk bodde hos han i flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usjogæsj

De fikk faktisk asyl i Canada for mange år siden, men valgte ikke å dra.

Nei, bare det beste er vel bra nok.

Hvorfor fikk han asyl i Canada, grunnet boka det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usjogæsj

Synes for eksempel det var mangel på folkeskikk å ikke be Bokhandleren inn på en kopp kaffe da han kom på besøk. Særlig siden hun faktisk bodde hos han i flere måneder.

Jeg hadde heller ikke bedt en slik falsknerspiller inn på kaffe! :(

Hun visste jo ikke hvordan han egentlig var da hun bodde hos han, da var han bare gjestfri og snill. Nå har han sannelig vist sitt sanne jeg den kødden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han hatt ei til? når?.. hvor?.. hva?..

Hva med henne?

I boka har han to koner ja.... Han fikk seg en ny (hun som omtales i artikkelen tror jeg) fordi den gamle kona ikke kunne få flere barn, men skilte seg ikke fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for eksempel det var mangel på folkeskikk å ikke be Bokhandleren inn på en kopp kaffe da han kom på besøk. Særlig siden hun faktisk bodde hos han i flere måneder.

Etter alt han har gjort etterpå, synes jeg ikke man kan kalle det mangel på folkeskikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, bare det beste er vel bra nok.

Hvorfor fikk han asyl i Canada, grunnet boka det og?

Nei, det var før boka sin tid. Jeg husker ikke helt hvorfor. Jeg tror det ble omtalt i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk faktisk asyl i Canada for mange år siden, men valgte ikke å dra.

Jeg deler litt synsingen her, men noe av den er basert på mangelfull lesning av avisene.

Fagfolk (historikere, antropologer osv) har kritisert henne fordi hun ikke anonymiserte dem hun beskrev godt nok. Det hjelper ikke at hun ga dem andre navn når det ikke er mange bokhandlere i Kabul. Hun forsvarer seg med at hun aldri hadde tenkt boka skulle t a slik av at den ble oversatt til engelsk (et språk som altså mange i Kabul behersker) og dermed selvsagt ville bli lest med stor interesse av innbyggerne akkurat der.

Jeg tror Seierstad snakker sant når hun sier det, men det var naivt, og lite proffesjonelt. Og det er i den klemma hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usjogæsj

I boka har han to koner ja.... Han fikk seg en ny (hun som omtales i artikkelen tror jeg) fordi den gamle kona ikke kunne få flere barn, men skilte seg ikke fra henne.

Men hun var sikkert tagbar selv om hun var ufruktbar?

Da blir det nok en koselig familiegjenforening etterhvert.

Han får nok vridd om historien til at hele slekta hans er trua grunnet den boka tenker jeg! Og dumme Norge står med åpne armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler litt synsingen her, men noe av den er basert på mangelfull lesning av avisene.

Fagfolk (historikere, antropologer osv) har kritisert henne fordi hun ikke anonymiserte dem hun beskrev godt nok. Det hjelper ikke at hun ga dem andre navn når det ikke er mange bokhandlere i Kabul. Hun forsvarer seg med at hun aldri hadde tenkt boka skulle t a slik av at den ble oversatt til engelsk (et språk som altså mange i Kabul behersker) og dermed selvsagt ville bli lest med stor interesse av innbyggerne akkurat der.

Jeg tror Seierstad snakker sant når hun sier det, men det var naivt, og lite proffesjonelt. Og det er i den klemma hun er.

Mulig det, men uansett gav bokhandleren jo tillatelse til at boka ble skrevet. Han kunne bare sagt nei... Jeg mistenker ham for å ville ha sin del av kaka når han ser hvilken suksess den ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tupp dem hjem !!!!!

Helt enig, jeg sa det da han kom, sann mine ord, han skal søke om asyl, ikke noe annet.

Syns det er bakmål at han ble bedt hit til landet .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...