Gå til innhold

Depresjon?


hanni1365379972

Anbefalte innlegg

hanni1365379972

Hei. Jeg lurer på hva som er typiske kjennetegn når man er deprimert. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i snart 10 år, så jeg har psykiske problemer, men jeg lurer på hvordan man føler seg når man kaller seg selv deprimert...Jeg er litt usikker på om jeg kan si det om meg selv. (Uttrykket har jo fått en noe avslepet betydning - "alle" sier jo at de er litt "deppa") For tiden gråter jeg en del, føler meg fullstendig mislykka, og har problemer med å få gjort unna ting. (Jeg studerer og har eksamen om litt over en måned. Ligger langt etter med lesing!) De siste to ukene har jeg bare fått gjort det absolutt nødvendigste. Jeg gleder meg ikke til noen ting - ikke ferie en gang. Og har mye dårlig samvittighet, og føler meg i tillegg ensom. Kan det være at jeg er deprimert, eller er jeg bare trist? Må legge til at jeg nylig har begynt i en form for terapi som "tar på" litt - men jeg føler at dette her er noe som har bygget seg opp over tid, og det er ikke sånn at jeg plutselig har begynt å føle meg mislykka. Spørsmålet er heller: Når var jeg sist fornøyd med meg selv? Mange år siden tror jeg. Dette ble litt rotete. Men jeg håper på svar.

Hilsen Hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er overbevist om at dette er en depresjon. Du beskriver at du har flere av de vanlige symptomene på depresjon, og de har vart over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hanni1365379972

Jeg er overbevist om at dette er en depresjon. Du beskriver at du har flere av de vanlige symptomene på depresjon, og de har vart over lang tid.

Takk for svar. Det var litt godt å vite egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...