Gå til innhold

Kognitiv terapi


73er

Anbefalte innlegg

Kjære NHD. Du snakker så mye om kognitiv terapi.Jeg har vært hos legen min minst 15 ganger og de siste gangene bedt om å få slik terapi,men nei. Mener hun at jeg ikke trenger det ? Går til psykomotorisk beh. har det en dokumentert virkning på angst? Det er nå 1 år siden jeg fikk et angstanfall helt fra klar himmel ; etter en periode med mye overtidsarbeid. Klarer meg bra ,men har siden den dagen trodd at jeg skal dø av kreft.Er svimmel i perioder men ,det går jo over, syns også at trening virker bra. presse kroppen litt og merke at man tåler det.Spørsmålet mitt er :

Blir man bra av å jobbe med seg selv uten noen form for profesjonell hjelp, eller bør man gå til psykolog. Og hvordan skal jeg få det til når legen min tydeligvis ikke vil sende meg til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det du gjør selv, og den behandling du får (psykomotorisk behandling), er svært bra for angst.

Det er dog effekten (om du blir helt bra/bra nok) som er faciten på om du får riktig behandling.

Jeg tror sikkert du ville ha hatt nytte av kognitiv terapi.

Om du synes at nåværende behandling ikke fører deg til målet, bør du presse legen din litt hardere, evt. be en annen lege om henvisning.

http://w1.2552.telia.com/~u255200507/

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

det kan være en utrolig "mølle" å gå igjennom systemet, utrolig også når legen din ikke er villig til å prøve annen form for terapi. Om du allikevel først blir henvist kan det vel ta inntil et år før du får hjelp. Så om du føler du har anledning til det finnes det mangen bra private tilbud som du kan ta kontakt direkte med.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...