Gå til innhold

Viktig (til legen)


Gjest lille_trille

Anbefalte innlegg

Gjest lille_trille

Jeg spiste en stor bolle og så prøvde jeg å spy den opp men greide det ikke. Jeg prøvde så mye at jeg begynte å blø. Er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suselusa

Hei,

Det som sannsynligvis skjedde er at du fikk en rift i spiserøret, da kaster man opp blod. Du burde absolutt ta det som et varseltegn, og ikke presse deg mer, for jo mer du gjør det, jo større sjanse er det at du kan få varige skader.

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg _tror_ ikke at det er veldig farlig at du får en rift i spiserøret - det har iallefall leget seg hos meg. Men som sagt, tøyer du det for langt kan det gå galt..

Håper du klarer å la være...Det er ikke verdt å skade deg selv sånn....

Ønsker deg lykke til....:)

Klems,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære lille-trille! Du har fått et bra svar av suselusa. Ved brekninger er det kjent at slimhuden i spiserør, svelg og munn kan bli irritert slik at det fører til småblødninger, oftest friskt blod blandet med noe slim. Det er likevel viktig å huske at også andre sykdommer kan føre til blod i munnen, ved brekninger. Da du framprovoserte din brekning er det all grunn til å tro blodet skyldes akkurat denne eller tidligere episoder av irritasjon på fordøyelseskanalen. Det er selvsagt å fraråde at du fortsetter med dette, men heller søker hjelp dersom du ikke klarer å slutte pån egenhånd, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...