Gå til innhold

Tips ang.sopp..

Anbefalte innlegg

Gjest Soppen82_

Jess,nå er jeg dritlei av det her..

Jeg har tatt alle tipsene jeg kan få,

sover uten truse

bruker dr greve

bruker bomullstruser og meget sjelden trange bukser

Jeg spiser ikke spesielt mye godterier og er ikke overvektig.

Jeg har slutta med intimbarbering.

Derimot bruker jeg p-piller, jeg har forstått det slik at dette kan være en utløsende årsak?

Har brukt canesten kurer men må ofte bruke de flere ganger for at de skal funke,og soppen kommer tilbake igjen..

Den kommer alltid når jeg skal ha "mens".sannsynligvis er det hormoner som utløser det eller noe slikt.

noen som kjenner seg igjen i dette og kan gi meg noen tips utover de jeg allerede bruker.;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238960-tips-angsopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solsikkefrø

Ikke vask med dr greve, vask med blå lactacyd og bare èn gang om dagen. Når du har mensen skal du bruke Tampax tamponger, da disse er mykere, mer elastiske og har et innføringshylster slik at du ikke drar med deg bakterier fra fingrene inn i skjeden. Gå med tanga bare om nødvendig, sov uten truse, barber deg nedentil litt sjeldnere. Når du har sopp skal du bruke Canesten med 6 vagitorier à 100mg. To vagitorier hver kveld, og smør deg i minst halvannen uke. Dette fungerte for meg, og jeg har aldri sopp, i forskjell til før, da jeg hadde det en gang i mnd. :)

Gudd Løkk! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238960-tips-angsopp/#findComment-1844021
Del på andre sider

Spis mye yghurt/cultura/biola. Det gir gode melkesyrebakterier som gir soppen økt konkurranse. Du kan også smøre/vaske med yoghurt naturell nedentil. Eks. legge en god klatt yoghurt på et bind, og gå med en times tid.

Da jeg slet på det verste, tror jeg faktisk også jeg dryppet Kyolic hvitløkdråper på en tampong og gikk med en time daglig.

Har du partner, bør han behandles med Canesten samtidig med deg, i tilfelle han smitter deg tilbake.

Siden du er så hyppig plaget, har du vært hos lege og verifisert at det er sopp og ikke andre ting? Kanskje du trenger annen behandlig enn den reseptfrie også.

Jeg vet også at sopp kan behandles ved å pensle med krystallfiolett, men det tror jeg en lege bør ha oppsyn med.

Evt får du skifte prevensjon og se om det blir bedre da. Jeg har nesten ikke hatt soppinfeksjon siden jeg sluttet på p-piller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238960-tips-angsopp/#findComment-1846375
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...