Gå til innhold

Hvorfor fikk jeg ikke abstinensNHD?


signy

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har diagnosen AD/HD og gikk på to ganger 15mg alopam og 8mg edronax. Dette gjorde jeg inntil jeg begynte i full jobb. De to første dagene av mitt arbeidsforhold gikk jeg på full medisinering og sjefen så spørrende på meg. Skulle jeg fortsette der var det bare å bråslutte med alt. Tenk! Jeg jobbet som bare det og merket ingenting og sjefen er smørblid.

Jeg har lest et sted at ekte AD/HD-ere ikke kan bli narkomane. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smily

Har du prøvd ut Ritalin og Dexamin og hvordan fungerte disse ?

Jeg sliter med Ritalin - spes. problemer med magen, men ettersom jeg har spiserørsbrokk i tillegg vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

De gangene Ritalin virker perfekt må det være et opphold på minst 5- 7 timer mellom hvert inntak.

Da virker den veldig bra, men kun når jeg ligger ( spiserørsbrokken ? )

Ikke sikker på om det jeg nå skrev ha sammenheng med ditt innlegg, men dog.

Håper det går bra med deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl

Heldigvis er det slik at de fleste som seponerer antidepressiva (Edronax) og moderate doser benzodiazepiner (Alopam) ikke får abstinenser.

Men det er de som får det vi hører om. Du var heldig og hører til majoriteten.

Det er ikke korrekt at "ekte ADHDere" ikke kan bli narkomane.

Derimot ser det ut til at de ikke overdoserer seg med Ritalin/Dexamin, men tvert imot doserer seg til den til enhver tid riktige dose om de får styre dette selv. Nødvendig dose varierer over tid som du sikkert vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ut Ritalin og Dexamin og hvordan fungerte disse ?

Jeg sliter med Ritalin - spes. problemer med magen, men ettersom jeg har spiserørsbrokk i tillegg vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

De gangene Ritalin virker perfekt må det være et opphold på minst 5- 7 timer mellom hvert inntak.

Da virker den veldig bra, men kun når jeg ligger ( spiserørsbrokken ? )

Ikke sikker på om det jeg nå skrev ha sammenheng med ditt innlegg, men dog.

Håper det går bra med deg !

Jeg venter på audiens hos sakkyndig team men ivrer ikke spesielt på å komme dit da jeg fikser jobb for tiden uten problemer. Jeg har vært på forum før under nicket catrin så jeg kjenner deg. Jeg måtte slette nettkontoen min da jeg hadde delt nicket og kodene mine med andre som skrev innlegg på flere nettsteder jeg ikke stod for. Nå opererer jeg med mitt mellomnavn da jeg ikke har noe å skjule for folk. Fornavnet mitt hadde noen andre rukket å passordbeskytte rett foran nesa mi. Du får nå opplysninger fra en person. Jeg hører du har problemer med ritalin. Hva med å prøve dexamin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det slik at de fleste som seponerer antidepressiva (Edronax) og moderate doser benzodiazepiner (Alopam) ikke får abstinenser.

Men det er de som får det vi hører om. Du var heldig og hører til majoriteten.

Det er ikke korrekt at "ekte ADHDere" ikke kan bli narkomane.

Derimot ser det ut til at de ikke overdoserer seg med Ritalin/Dexamin, men tvert imot doserer seg til den til enhver tid riktige dose om de får styre dette selv. Nødvendig dose varierer over tid som du sikkert vet.

Stor klem og takk for fint svar:-)Signy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smily

Jeg venter på audiens hos sakkyndig team men ivrer ikke spesielt på å komme dit da jeg fikser jobb for tiden uten problemer. Jeg har vært på forum før under nicket catrin så jeg kjenner deg. Jeg måtte slette nettkontoen min da jeg hadde delt nicket og kodene mine med andre som skrev innlegg på flere nettsteder jeg ikke stod for. Nå opererer jeg med mitt mellomnavn da jeg ikke har noe å skjule for folk. Fornavnet mitt hadde noen andre rukket å passordbeskytte rett foran nesa mi. Du får nå opplysninger fra en person. Jeg hører du har problemer med ritalin. Hva med å prøve dexamin?

Takk for svaret.

Jeg strever med å få en løsning på spiserørsbrokkproblematikken.

Ritalin virket feil som sagt - men noen ganger når jeg lå hele tiden fikk jeg ah-ah opplevelser bare på 5 mg, men fort ut igjen etter 1, 5 time og da "krampaktig i magen"

Psykiateren min som gir inntrykk av å ikke ha noe særlig innsikt i verken adhd eller sentralstim. midler, trasser frem at vi skal holde på minst 6 mnd på Ritalin. Synes dette er underlig ?

Ellers er jeg ikke tilfreds med hans evne til ikke å lytte på meg - testet ut dette ved å ha samboeren min med - hun kommer heller ikke noe særlig til for det hun ville si.

Fortvilt over dette.

En kamerat i Trondheim prøvde Ritalin "under bordet" rett etter diagnosen add og ble kald på hender og føtter- og etter virkning en slags ekkel abstinens....

Nå er han satt på Dexamin og den går saktere ut og virker lengre. Han er også musiker slik som jeg.

Vi må få ha muligheten til å utprøve begge medisinene før vi gir oss.

Håper vi alle voksne med adhd snart starter egen forening - en slags enkel medlemsenhet for utveksling i troverdighet og åpenhet. Vi er visst ganske "like" og har opplevd en marreritt noen ganger eller hele livet, men også egenskaper positivt som ligger langt over gjennomsnittet.

Jeg tror mange kjente og annerkjente personer har adhd i en eller annen form.

Jeg er ihvertfall lei av å være "lærer" for de som skal hjelpe meg og flere har sikkert erfart det samme. Men alt kommer nok til å bli bedre med tiden - TTT - også her.

Ha en kuselig aften !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...