Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har skrevet inn til dere før om halebenet mitt, der dere skrev at jeg mest sannsynlig hadde noe som het tvilling, altså en kul som gikk bort av seg selv. Nå klarer jeg ikke å bli ferdig med dette, for jeg har hatt 2-3 slike kuler som forsvant, og som det væsket av. Da var det slik at det var vondt å sitte, og å bevege seg, helt til de gikk hull på. Nå er det vondt, men har ikke den kulen der, men det er litt vondt når jeg beveger meg, bøyer meg fram, og hvis jeg har gått mye en dag. ( jobber i klesbutikk). Kjennes ut som om det er press på endetarmen, men uten at jeg vil på do hvis dere skjønner? Tror ikke jeg kjenner noe der selv, vet jo ikke helt hvordan det skal kjennes ut, og har en lege som jeg ikke har lyst skal ta en slik undersøkelse. Har hatt bekkenplager etter svangerskap, og har hørt at det kanskje kan ha noe med det å gjøre også?? Den beste beskrivelsen jeg kan gi, er at det jeg kjenner best, er at det er press, så at det er som om jeg har falt på halebenet. Stikker ganske ofte når jeg har avføring også.. er utrolig lei av å ha det slik, for jeg går og bekymrer meg hele tiden, og klarer ikke å slappe av...tenker jo ganske raskt på det verste...kan dette være bedre enn jeg tror?

Håper på positivt svar..

jupiter

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239060-underlivstr%C3%B8bbel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Fremdeles så holder jeg på at mye av problemene dine kan være fra "tvillingene", eller "parianal abscess", eventuelt med fistel-ganer. helt vanlig at byllene kommer og går, og at det i "rolige faser" bare kjennes som strekk i arrvevet. MEN; plagene kan i ditt tilfelle delvis være ømme bekkenbånd etter bekkenløsning og fødsel. Disse båndene er lokalisert på innsiden; mellom haleben og sitteknuter. Eller du kan ha andre hevelser/svulster i endetarmsområdet. Foreslår at du ber fastlegen din om henvisning til en kvinnelig gynekolog. Denne kan både se på "tvillingene" OG kjenne på de nevnte bånd, og ta en UL for å se etter andre hevelser i området. Du må regne med å bli kjent forsiktig opp i baken dersom dette ikke er FOR smertefullt for deg. Dersom gynekologen konkluderer med at smertene skyldes tvillingene og eventuelt fistler eller arr etter disse, så kan dere diskutere om du bør henvises til en kirurg for videre undersøkelse og behandling. Dersom du kvier deg for kontakt med fastlegen, bør du kanskje vurdere å finne en annen som det er lettere å prate med? Eventuelt kan du ta kopi av denne korrespondansen ( stryk ut det du vil ) og sende fastlegen, så kanskje du får en gul henvisning til gynekolog per brev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...