Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min svigerfar på 66 er ekstremt sprek og har alltid holdt seg i form med trening,frisk luft og sundt kosthold. Han har alltid hatt lav hvilepuls (40-45) noe som har tydet på"god form". I det siste har han hatt en del svimmelhetsanfall og hos legen fikk han vite at han hadde for høy blodprosent/for tykkt blod. (Kolesterolet er normalt)

Min mann på 42 har også en veldig lav hvilepuls og høy blodprosent. Det jeg lurer på er.

1)Hva kan årsaken til for tykt blod være?

2) Hva kan min mann gjøre for å forebygge dette i framtiden?

(Jeg tenker spesielt på kosthold)

3)Vil min svigerfar mest sannsynlig måtte bruke blodfortynnende medisin resten av livet?

4) hvilke bivirkninger kan denne medisines ha?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23911-for-h%C3%B8y-blodprosent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Sysa.

For høy blodprosent kan ha forskjellige årsaker, og den bør klareres skikkelig. Det er tvilsomt om hans svimmelhetsanfall har noe med det å gjøre.

Høy blodprosent er ikke noen diagnose, men et symptom. Tilstanden bør defineres og evt. behandling igangsettes, hvis det er nødvendig å gi noe for det. Din mann bør ikke ta for gitt at han har det samme, men få foretatt de samme undersøkelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...