batty Skrevet 3. april 2001 Del Skrevet 3. april 2001 jeg er plaget av godt over middels svette i armhulene, og vurderer å operere bort svettekjertlene, enten offentlig eller privat. spørsmålene mine er om dette i det hele tatt gjøres, hva det koster hvis det gjøres privat, om det er store komplikasjoner forbundet med inngrepet og om det har noen negative effekter i ettertid. på forhånd takk for hjelpen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23924-fjerning-av-svettekjertler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jameson Skrevet 3. april 2001 Del Skrevet 3. april 2001 Jeg sliter også mye med det samme problemet. Har aldri vurdert å fjerne svettekjertlene. Men jeg bruker et middel som gjør at armhulene mine er knusktørre i ca. 3 uker. På apotekene kan du få kjøpt Aluminiumsklorid-roll-on uten resept... Smør inn armhulene dine med dette før du legger deg om kvelden (de må være tørre og rene). Etter fem minutter kommer en litt ubehagelig stikkende følelse, men det går over etter 30-60 minutter. Neste morgen må du vaske armhulene veldig godt... Dette funker ihvertfall veldig bra på meg, så jeg råder deg til å prøve dette hvis du ikke allerede har prøvd det.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23924-fjerning-av-svettekjertler/#findComment-100611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 Hei Batty ! Jeg får ofte spørsmål om dette problemet. Kraftig svette i armhulene kan lindres ved hjelp av en effektiv deodorant for eksempel aluminiumklorid i sprit. Dette produktet selges reseptfritt på de fleste apotek. Et alternativ er, som du skriver, å fjerne svettekjertelene ved et kirurgisk inngrep. Slik behandling utføres ved offentlige og private klinikker. Ventetiden ved de offentlige klinikkene er imidlertid lang og inngrepet gjøres derfor ikke spesielt hyppig. Det kan derfor være greitt å velge en privat klinikk forutsatt at legene har god erfaring i prosedyren og prisen er overkommelig. Ved en klinikk jeg kontaktet var prisen 9.500 kroner inkludert konsultasjon før operasjonen, selve inngrepet og kontrollen etterpå. Arrene vil først og fremst være synlige hvis du barberer vekk alle hårene i armhulen og holder armen ut i fra kroppen. Infeksjoner kan også forekomme, og avhengig av hvilken teknikk kirurgen benytter kan man unntaksvis oppleve noe nedsatt beveglighet i armen fordi det opererte hudområdet strammer. Et alternativ til å fjerne svettekjertlene er å skjære over de nervefibrene som styrer svetteproduksjonen i armhulene. Inngrepet koster cirka 25.000 kroner og kan medføre økt svetting på andre deler av kroppen. Behandlingen lindrer for øvrig eventuell tendens til svette i hendene og samt rødming i ansiktet. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23924-fjerning-av-svettekjertler/#findComment-100910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
batty Skrevet 5. april 2001 Forfatter Del Skrevet 5. april 2001 Hei Batty ! Jeg får ofte spørsmål om dette problemet. Kraftig svette i armhulene kan lindres ved hjelp av en effektiv deodorant for eksempel aluminiumklorid i sprit. Dette produktet selges reseptfritt på de fleste apotek. Et alternativ er, som du skriver, å fjerne svettekjertelene ved et kirurgisk inngrep. Slik behandling utføres ved offentlige og private klinikker. Ventetiden ved de offentlige klinikkene er imidlertid lang og inngrepet gjøres derfor ikke spesielt hyppig. Det kan derfor være greitt å velge en privat klinikk forutsatt at legene har god erfaring i prosedyren og prisen er overkommelig. Ved en klinikk jeg kontaktet var prisen 9.500 kroner inkludert konsultasjon før operasjonen, selve inngrepet og kontrollen etterpå. Arrene vil først og fremst være synlige hvis du barberer vekk alle hårene i armhulen og holder armen ut i fra kroppen. Infeksjoner kan også forekomme, og avhengig av hvilken teknikk kirurgen benytter kan man unntaksvis oppleve noe nedsatt beveglighet i armen fordi det opererte hudområdet strammer. Et alternativ til å fjerne svettekjertlene er å skjære over de nervefibrene som styrer svetteproduksjonen i armhulene. Inngrepet koster cirka 25.000 kroner og kan medføre økt svetting på andre deler av kroppen. Behandlingen lindrer for øvrig eventuell tendens til svette i hendene og samt rødming i ansiktet. Vennlig hilsen Hjertelig takk for svaret. Jeg kommer til å forsøke aluminiumklorid i sprit før jeg gjør noe annet, og lurer bare på om det er så tøft for huden som det høres ut? Hva med allergiske reaksjoner eller eksem? På forhånd takk for hjelpen. Batty 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23924-fjerning-av-svettekjertler/#findComment-101139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Hjertelig takk for svaret. Jeg kommer til å forsøke aluminiumklorid i sprit før jeg gjør noe annet, og lurer bare på om det er så tøft for huden som det høres ut? Hva med allergiske reaksjoner eller eksem? På forhånd takk for hjelpen. Batty Hei Batty ! Jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig problem med eksemreaksjoner, men har du tendens til irritabel hud er det sikkert fornuftig å "gå langsomt fram" og gjøre dine egne erfaringer. Lykke til ! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23924-fjerning-av-svettekjertler/#findComment-101151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvikk Skrevet 9. april 2001 Del Skrevet 9. april 2001 Jeg sliter også mye med det samme problemet. Har aldri vurdert å fjerne svettekjertlene. Men jeg bruker et middel som gjør at armhulene mine er knusktørre i ca. 3 uker. På apotekene kan du få kjøpt Aluminiumsklorid-roll-on uten resept... Smør inn armhulene dine med dette før du legger deg om kvelden (de må være tørre og rene). Etter fem minutter kommer en litt ubehagelig stikkende følelse, men det går over etter 30-60 minutter. Neste morgen må du vaske armhulene veldig godt... Dette funker ihvertfall veldig bra på meg, så jeg råder deg til å prøve dette hvis du ikke allerede har prøvd det.... Hei Som du skjønner er jeg også "en plaget".... Hvor ofte skal du bruke denne Aluminiumskloriden? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23924-fjerning-av-svettekjertler/#findComment-102257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.